خبرهای داغ:

بوشهر؛ قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل

استان بوشهر با تولید سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی به عنوان قطب تولید این محصول محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۲۸
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵

خبرگزاری بسیج _ استان بوشهر در عرصه کشاورزی و شیلاتی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که از جمله مهمترین محصولات تولیدی این استان می‌توان به خرما، گوجه‌فرنگی، میگو و… اشاره کرد که در این محصولات به عنوان یکی از تولیدکنندگان تأثیرگذار در کشور شناخته می‌شود.

استان بوشهر با تولید سالانه بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی به عنوان قطب تولید این محصول محسوب می‌شود و بخش عمده محصولات این استان در فصل سرد سال تولید می‌شود و نیازهای دیگر نقاط کشور را تأمین می‌کند.

این استان با تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی به عنوان قطب تولید خارج از فصل این محصول محسوب می‌شود و در پاییز و زمستان کمبودهای بازار در سراسر کشور را جبران می‌کند.

بخشی از گوجه‌فرنگی تولید شده در استان بوشهر در داخل مصرف می‌شود و بخشی نیز صادر می‌شود که این محصولات دارای بازارهای خوبی در خارج از کشور نیز هستند.

یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان در فروش محصول است و گوجه‌کاران نیز با این مشکل همچنان روبرو هستند و گاهاً در برخی سال‌ها برداشت نکردن محصول برای کشاورز سودآورتر از برداشت و فروش آن به قیمت ناچیز است.

در این شرایط اجرای طرح الگوی کشت می‌تواند باعث شود که با افزایش تنوع کشت و تولید محصولات، شرایط برای تأمین بازار مناسب برای این محصولات نیز فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار