خبرهای داغ:

فارس، چاه نفت فرهنگی-هنری ایران است که متاسفانه به حال خود رها شده/ سینمای مستند فارس چند پله بالاتر از سینمای داستانی است

مدیر خانه فیلمسازان فارس گفت: تولیدات سینمای استانی هویت بومی ما است، اعتقاد جدی دارم که صنعت سینما در شهرستان‌ها باید بیش از پیش تقویت شود، این یک ضرورت است و معتقدم فارس چاه نفت فرهنگی هنری ایران است.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۲۴
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰

به گزارش بسیج از فارس، ابراهیم شیشه‌گر مدیر خانه فیلمسازان فارس اظهار د اشت: شیراز جزو چند استان اول پرفروش سینما در ایران شناخته می‌شود، در کشور و فارس سینماسازی رشد بسیاری داشته است به طوری که طی دو سال گذشته ۲۳۴ سالن افتتاح شده که تا پایان امسال این تعداد به ۳۰۰ سالن می‌رسد.

 وی افزود: تعداد سینماهای شیراز و استان فارس طی دو سال گذشته دو برابر شده و ۱۷ سینما در استان فارس در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد، این نویدبخش بازگشت روزهای پرمخاطب و پرفروش به گیشه در شیراز است که خوشبختانه نسل جدید هم استقبال خوبی از سینما دارد و ما علاقه‌مندان نوجوان بسیاری را در سینما می‌بینیم.

 مدیر پردیس سینمایی استاد امین تارُخ شیراز با بیان اینکه تولیدات سینمای استانی هویت بومی ما است، خاطرنشان کرد: اعتقاد جدی دارم که صنعت سینما در شهرستان‌ها باید بیش از پیش تقویت شود، این یک ضرورت است و معتقدم فارس چاه نفت فرهنگی هنری ایران است، گوهرهای هنری بسیاری در شهرستان‌ها وجود دارند و هیچ‌وقت نگاه جدی به آنها نشده است که باید به سمت کشف و پرورش این استعدادها گام برداریم.

شیشه‌گر افزود: متأسفانه برخی هنرمندان با مهاجرت، اول به خود ضربه می‌زنند، تقریباً هنرمند موفقی پس از مهاجرت نداشته‌ایم، به قول عباس کیارستمی درخت هنرمند در خاک سرزمین مادری میوه می‌دهد.

 وی با اشاره به این موضوع که شرایط اقتصادی همه جای دنیا بد است، یادآور شد: شرایط فیلمسازان پس از مهاجرت در کوتاه‌مدت شاید خوب باشد؛ اما در درازمدت چنین نیست، این کشور متعلق به همه ماست و باید بمانیم و آن را بسازیم.

 مدیر سینما فرهنگ شیراز یادآور شد: به نظرم به جز افزایش کمی سالن‌های سینما به کیفیت آثار هم توجه ویژه کرد، باید پذیرفت که وضعیت کیفی سینمای کمدیِ این روزهای ما، زیاد خوب نیست.

 شیشه‌گر ادامه داد: در خصوص ژانر پرمخاطب کمدی باید با دقت بیشتری کار صورت بگیرد، باید از رشد بی‌رویه کمدی‌های سخیف، سطحی و ضعیف که برای خنداندن مخاطب دست به هر کاری می‌زنند جلوگیری شود و مرز بین کار طنز فاخر و سخیف مشخص شود تا به یکباره تیشه به ریشه لبخند زده نشود.

 وی استان فارس را یک استان مستندساز خیز دانست و گفت: مستندهای خوبی در فارس ساخته می‌شوند که باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار بگیرد، سینمای مستند فارس چند پله بالاتر از سینمای داستانی است و این را می‌توان در حضور و به دست آوردن جوایز معتبر بین‌المللی مشاهده کرد.

 این فعال سینمایی مطرح کرد: امیدوارم به جایی برسیم که سینمای مستند ثابت داشته باشیم، در سال‌های اخیر شاهد بودیم که با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های نمایشی و موضوعات مستند و همچنین شرایط اقتصادی تولید سینما، مستندسازی اهمیتی دوباره پیدا کرده است.

شیشه‌گر در ادامه با بیان اینکه متأسفانه مدیران سینمایی هنوز فیلم مستند را به شکل فیلم دم‌دستی، راحت و جمع و جور، با بودجه‌های اندک می‌بینند و تا وقتی این نگاه درست نشود، فیلم‌های مستند در هیچ رویدادی، جایگاه خود را پیدا نمی‌کند تأکید کرد: اگر کمک‌هایی در زمینه اکران به فیلم‌های مستند شود و مستندساز نیز بتواند حرف خود را صریح و بدون ملاحظات بیان کند، سینمای مستندمان خیلی جلوتر از سینمای داستانی خواهد بود. حتی در شرایط فعلی نیز مستندهای بهتری را نسبت به سینمای داستانی عرضه شده که بسیار تأثیرگذار بوده‌اند.

منبع: شیرازه

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار