خبرهای داغ:

رزمایش ارتقاء امنیت پایدار آبراه راهبردی خورموسی در بندر امام برگزار شد

رزمایش مشترک حفظ و ارتقاء امنیت پایدار آبراه راهبردی خورموسی با مشارکت نیروهای عملیاتی و شناورهای خدماتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و پایگاه دریابانی نیروی انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۶۷۰
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، در راستای اهداف سالیانه سازمانی و برنامه‌ریزهای انجام شده در حوزه امنیت دریایی و تسهیلات بندری(ISPS)، با هماهنگی و همکاری واحدهای عملیات دریایی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) و پایگاه دریابانی بندر ماهشهر رزمایش مشترکی با هدف حفظ و ارتقاء امنیت دریانوردی در آبراه استراتژیک خورموسی برگزار شد.

در جریان این رزمایش، نیروهای عملیاتی توان و آمادگی خود در زمینه های شناسایی به موقع تهدیدات، سرعت واکنش، ارتباطات بین بخشی و همچنین وضعیت آماده به کاری تجهیزات در مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی در بخش دریانوردی را با اجرای موفق مراحل متعدد به نمایش گذاشتند.

خور موسی یکی از خورهای خلیج‌فارس که در محدوده بخش بندر امام خمینی در شهرستان ماهشهر استان خوزستان است. خور در فارسی به شاخه‌ای از دریا گفته می‌شود که به خشکی داخل شده باشد.

در سال بیش از یک هزار فروند انواع شناور در آبراهه خورموسی تردد دارند که بر اساس برآوردهای انجام شده بطور میانگین، ۴۵ درصد از شناورها حامل کالای خطرناک هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار