خبرهای داغ:
در گفتگو با بسیج اعلام شد:

بازگشت مجدد نمایش بزرگ «آشنای خورشید» در فاطمیه

کارگردان جوان شیرازی که با اجرا‌های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی شناخته می‌شود، بار دیگر با اجرای تئاتر صحنه‌ای به موضوع شهدای مدافع حرم و عاشورا پرداخت.
کد خبر: ۹۶۲۷۰۹۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

مهدی نعمت‌اللهی کارگردان و بازیگر جوان شیرازی در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز، با اعلام اتمام پروژه نمایشی «آشنای خورشید» اظهار داشت: این نمایشنامه که در خصوص وجود نازنین امام حسین(ع)، وقایع کربلا و روایت عاشوراست، به نوعی با زندگی شهدای مدافع حرم به خصوص شهید عبدالله اسکندری تلفیق شده است.

وی با بیان اینکه این  نمایشنامه در 10 سانس و مدت زمان 110 دقیقه به روی صحنه رفت، تصریح کرد: گروه فرهنگی هنری مهتاب جهت این اجرا بیش از 4 ماه، هر روز به طور متوالی تمرین داشته که بالغ بر ۶۰ نفر بازیگر نقش آفرینی کردند.

نعمت‌اللهیبا بیان اینکه بالغ بر نود درصد بازیگران این نمایش، بچه‌های جوانی هستند که هر کدام آنها استعداد بازیگری خوبی دارند، افزود: این جوانان مستعد در کنار پیشکسوتان تئاتر استان از جمله سید محمدکاظم ناصری، سیاوش صفری‌نژاد، بابک زرنویس‌زاده، مرتضی محمدی، لیلا کشاورز و عبدالحمید زارع نقش آفرینی کردند.

این کارگردان جوان شیرازی با اشاره به اینکه نویسنده این نمایشنامه سید حسین فدایی حسین است، ادامه داد: این نمایش نزدیک به بیست نفر عوامل پشت صحنه دارد، ضمن اینکه تهیه کننده کار نیز مرحوم زنده یاد ابوالقاسم نعمت‌اللهی، پدر بنده بوده‌اند.

نعمت‌اللهی در خصوص برنامه‌های این گروه گفت: گروه مهتاب 7 پروژه بزرگ نمایشی و 30 نمایش کوتاه تا کنون به روی صحنه برده است و در آینده نیز همین پروژه را در دهه اول فاطمیه به مناسبت شهادت بانوی دو عالم خواهیم داشت که هم‌اکنون در حال کار بر روی آن‌ها هستیم.

وی گفت: جهت اجرای "آشنای خورشید"، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مرودشت، شورای شهر شهرستان مرودشت، شهرداری شهرستان مرودشت، اداره کل ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، فرمانداری شهرستان مرودشت و اداره اصناف شهرستان مرودشت با ما همکاری های لازم را داشتند که جا دارد از آن‌ها به ویژه فرمانده سپاه شهرستان مرودشت تشکر و قدردانی کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار