خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در فارس:

در امام شناسی، فرمانبرداری و هواداری با امام زمان عهد ببنیدم/ ایران اسلامی کشور امام زمان (عج) است و مایه افتخار همه نظامیان این کشور است که سرباز او هستند

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی انتظامی استان فارس و تجدید عهد و بیعت با امام زمان (عج) با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین نماینده ولی فقیه در فارس، در میدان صبحگاه سپاه فجر برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۲۷۱۲۵
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی انتظامی استان فارس و تجدید عهد و بیعت با امام زمان (عج) که در میدان صبحگاه سپاه فجر برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشور امام زمان (عج) است، اظهار داشت: مایه افتخار همه نظامیان این کشور است که سرباز او هستند و امروز در اولین روز‌های آغاز امامت آن حضرت بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) با وجود مقدس او تجدید عهد و پیمان می‌کنیم.

وی افزود: درود به محضر نایب بر حقش، بزرگ مردی که کشتی انقلاب اسلامی را در طول چند دهه از طوفان‌های بزرگ عبور داده است و عزت و عظمت ایران و اسلام را با فقاهت، درایت و تدبیر ویژه خودشان به حمدالله هر روز ارتقا داده‌اند؛ عزیزان در سه کار برای امام زمان (عج) باید عهد ببندیم، نه برای اینکه نفعش به امام زمان (عج) برسد، بلکه خود ما سود این سه کار را خواهیم برد و سعادتمندی دنیا و آخرت را به این وسیله برای خودمان تامین می‌کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اولین موضوع لازم امام‌شناسی است، معرفت امام زمان چیزی است که می‌تواند هر روز برای ما اضافه شود؛ بله ما امام زمان خود را می‌شناسیم، به عنوان اینکه دوازدهمین امام ماست و از جانب خدا تعیین شده است و خدا را شاکریم که این مقدار معرفت نصیب همه ما هست، اما این معرفت می‌تواند اوج بگیرد تا آنجایی که امیرالمومنین فرمود "مَعرِفَتِی بِالنُّورَانِیَّةِ مَعرِفَةُ اللهِ"، شناخت امام به نورانیت، شناخت خدای متعال حساب می‌شود. پس کار اول ما آن است که معرفت و شناختمان را نسبت به امام زمان (عج) اضافه کنیم که هر روز می‌تواند رشد کند.

دژکام بیان کرد: دوم فرمانبردار باشیم، امام زمان (عج) برای ما دستور دارد، همین حالا نه وقتی که انشاالله ظهور کند و دستورات امام زمان (عج) را باید فرمان برد و اطاعت کرد. شیعه در این قرون متمادی دوران غیبت همیشه معتقد بوده است که امام زمان (عج) نایب دارد و نایب ایشان دستور امام زمان (عج) را برای ما می‌گوید.

وی همچنین بیان کرد: دستورات زندگی فردی، دستورات زندگی اجتماعی، دستورات سیاسی، دستورات نظامی و در همه این ابعاد فرمان امام زمان (عج) که می‌رسد ما باید فرمانبردار باشیم و امروز فرمان حضرت ولی عصر به واسطه نائب بر حقش حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به ما می‌رسد و انشاالله ما مطیع این فرمان هستیم، امروز عهد خود را تازه کرده‌ایم که در فرمانبرداری بیش از پیش کوشا باشیم و سومین نکته باید هوادار باشیم. شناختن خوب است، فرمان بردن خوب‌تر است، اما این دو مورد کافی نیست و آنچه که کار را به اوج می‌رساند و سعادت را برای ما تمام می‌کند هواداری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس عنوان کرد: در این فضای جهانی که می‌بینید آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشور‌های استکباری برای هواداری از صهیونیست‌ها چه می‌کنند، ما هوادار چه کسی هستیم؟ خوش به حال آنهایی که قلبا و عملا رفتار خود را طوری تنظیم می‌کنند که معلوم است هوادار امام زمان (عج) هستند.

دژکام افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص معنای فارسی ولایت فرمودند به معنای هواداری است و باید معلوم باشد ما هوادار چه کسی هستیم، گاهی در این جهت کوتاهی می‌کنیم و به نظر می‌رسد ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم؛ بله، وظیفه خود را انجام می‌دهیم، اما هواداری خودمان را از امام زمانمان و از نایب امام زمانمان چنانی ابراز می‌کنیم که همه دشمنان اسلام در جای خود بنشینند و جرأت جسارت به مرز‌های اسلام و ایران اسلامی را به خود ندهند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: فرصت‌های پیش روی شما عزیزان از جمله در کنگره 15 هزار شهید استان فارس عظمت، عزت و هواداری شما از جبهه حق را نشان می دهد و موجب ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار