خبرهای داغ:
در پیام تبریک مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور مطرح شد؛

هفت توصیه به طلاب در آغاز سال تحصیلی جدید

به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی پیام تبریکی حاوی هفت توصیه برای طلاب سراسر کشور صادر نمود.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۰۹
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی مدارس و حوزه های علمیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمد و سپاس خدای را که ما را در دورانی به عرصه حیات آورد که مردی از جنس نور و معرفت با رسالت پیامبرگونه ، تاریخ جدیدی را رقم زد؛ "حضرت امام روح الله الموسوی الخمینی(قدس سره الشریف)" عبد صالح خدا بود که پرچم اسلام را برافراشت و زمینه ساز حاکمیت اسلام بر عالم شد و شکر بر نعمت رهبری "حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) مردی از نسل حکمت و فضیلت که بر غم سنگین فراق حضرت روح الله مرهمی شد از جنس شکوفایی و تعالی!

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن بهار علم و فضیلت و آغاز سال تحصیلی 1404- 1403 به همه تلاشگران و جهادگران عرصه علم و فضیلت ، نکاتی را به طالبان معرفت و هدایت تقدیم می دارم:

1- از برجسته ترین خصوصیت طلاب شیعه درک صحیح، بموقع و جامع از خطرها، تهدیدها ،تحریف ها و آسیب هایی بوده است که متوجه اسلام می شود و دفاع جانانه و ایستادگی و مقاومت در برابر این خطرها میراثی به جا مانده از اهل بیت علیهم السلام است که روحانیت شیعه تاکنون تلاش خود را برای انجام رسالت خود مصروف داشته است و باور داریم که به کار بستن ظرفیت های موجود در این راه تنها مسیر حل معضلات جامعه بشریت است.

2- انقلاب اسلامی با ریشه ای عمیق در  معارف اسلام ناب انسان حسته از مکاتب مختلف خود ساخته را حیات تازه ای بخشید. جبهه استکبار که مرگ تدریجی خودش را با انقلاب اسلامی قطعی دید با تمام توان به میدان مقابله با انقلاب اسلامی آمد و در این مصاف تاریخی حق و باطل، رسالت سنگین حضور در میدان و پرچمداری با طلاب و روحانیت است که با بصیرت افزایی و تعمیق باورها، اهداف و نقشه های دشمن را برای همگان روشن ساخته و چراغ امید را در دل های مشتاقان به انقلاب اسلامی روشن سازند.

3- رسالت سنگین جامعه پردازی در گام دوم انقلاب در عرصه های مربوط به خانواده ،سبک زندگی اسلامی ،جمعیت و ترویج الگوی زن مسلمان ایرانی بر عهده بانوان طلبه و مبلغاتی است که عهده دار گستراندن سفره فیض معارف اسلام ناب در همه ارکان جامعه اند.

4- امروز که دشمن انواع دسیسه و توطئه را برای فرزندانمان در سر می پروراند و با القاء شبهات و اندیشه های مختلف امانیستی هویت دینی و ملی ما را نشانه رفته است و با ایجاد تردید در عرصه حاکمیت دینی رسوخ اندیشه های سکولار را در سر می پروراند، مجاهدت علمی و جهاد تبیین و مقابله با تحریف از جمله اصول قطعی هر تلاش و حرکت انقلابی است.

5- صراحت ، شجاعت و قاطعیت در مقابل دشمن از جمله رسالتهای اصلی طلاب است. امروز روزی است که باید غیرت ما در مقابل قداست زدایی ها و انحرافات به جوش آید و هر طلبه پرچمدار هدایت باید بداند و بیاموزد که در کجای میدان پروسعت انقلاب اسلامی ایستاده است و در لباس و هویت طلبگی چه رسالتی در تداوم این انقلاب دارد؟

6- مسئولیت تربیت خویشتن در تراز انقلاب اسلامی و شناخت عمیق مبانی نظری انقلاب اسلامی و  تاریخ آن از جمله وظایف دیگری است که برای پاسداری از حقیقیت اسلام ناب و انقلاب برخاسته از آن ضروری است.

7- باید بدانیم هرگونه غفلت از انجام رسالتها موجب عقب ماندن از حرکت پرشتاب جامعه خواهد شد و اگر در این میدان به خاطر غفلت ما شکستی متوجه انقلاب اسلامی گردد تا قرن ها پرچم اسلام در هیچ جای جهان به احتزار در نخواهد آمد.

اکنون ماییم و رسالت تاریخی مان، و باید عهد بندیم که تا آخرین نفس مبلّغ و پاسدار ارزشهای ناب انقلابمان باشیم و نسلی بالنده وجهادگر و انقلابی  از جوانان را پرورش دهیم .

 

والسلام و علیکم

محمود محمدی شاهرودی

27 شهریورماه 1403

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار