خبرهای داغ:

نامه سرگشاده جمعی از حقوقدانان بسیج اساتید حوزه علمیه قم خطاب به رئیس جمهور

جمعی از حقوقدانان بسیج اساتید حوزه علمیه قم در نامه ای سرگشاده خطاب به دکتر مسعود پزشکیان، توصیه هایی به ایشان نمودند.
کد خبر: ۹۶۲۷۹۱۶
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، متن نامه سرگشاده جمعی از حقوقدانان بسیج اساتید حوزه علمیه قم به دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم
«واعلم یا رفاعه ان هذه الاماره امانة فمن جعل‌ها خیانة فعلیه لعنة الله الی یوم القیامه و من استعمل خائنا فان محمدا صلی الله علیه و آله بری ء منه فی الدنیا و الآخره»نامه 5، ص.484
"ای رفاعه بدان که این حکومت امانتی است که هرکس به آن خیانت کند، لعنت خداوند را تا روز قیامت به همراه خواهد داشت و هرکس خیانت کاری را به کار گیرد پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و اله در دنیا و آخرت از او بیزاراست".


ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر پزشکیان
ضمن آرزوی موفقیت در انجام رسالت بزرگ پیشبرد کشورو خدمت رسانی به ملت قهرمان ایران، خدمت‌گزاری به ملت انقلابی لوازمی چون اجرای قانون و پیگیری منویات مقام معظم رهبری دارد که باید به آن پایبند بود.
مقام معظم رهبری مدظله العالی معیارهای اعضای کابینه را در تاریخ 31 تیر 1403 نه به صورت ارشادی بلکه به عنوان امری مولوی به شخص جنابعالی و نمایندگان محترم باعبارات ذیل تکلیف کردند که متأسفانه بدون توجه از آن عبور گردید:
•    "این معیارها باید رعایت بشود".
•    "هم رئیس جمهورمحترم این‌ها را رعایت کنند هم مجلس رعایت کند"
•    "یک مسئولیت مشترک دارید درانتخاب مسئولین کشور...این‌ها لازم است".
•    "به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است".
•    "هم بر عهده شماست هم بر عهده رئیس جمهور محترم است که این کار را انجام بدهند".


حال که با استراژی وفاق ملی از این مرحله گذشتید خوب است وفاق ملی را تعریف کرده تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد زیرا برای تحقق وفاق ملی اصولی را باید پذیرفت که تمامی افراد جامعه بر روی آن اجماع داشته باشند. بدیهی است اگردراصول بنیادین نظام سیاسی کشور اختلافی بروز کند قابل پذیرش نیست زیرا نظام سیاسی را متزلزل می‌کند.
اصل نهم قانون اساسی می‌گوید: «در جمهوری اسلامی ایران آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت ارضی کشور از یکدیگر تفکیک ناپذیرند و حفظ آنها وظیفه دولت و آحاد ملت است هیچ فرد یا گروهی حق ندارد به نام استفاده از آزادی به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و تمامیت ارضی ایران کمترین خدشه‌ای وارد کند و هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی‌های مشروع را هرچند با وضع قوانین و مقررات سلب کند».
واصل دوازدهم قانون اساسی اشعار می‌دارد: «دین رسمی ایران اسلام و مذهب جعفری اثنی عشری است و این اصل الی الابد غیر قابل تغییر است...»
همچنین اصل ۶ قانون اساسی بیان می‌دارد: «احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی، انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده آزادند؛ مشروط براینکه اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساسی جمهوری اسلامی را نقض نکنند...»
افراد جامعه در صورتی می‌توانند به وفاق ملی دست پیدا کنند که از بهره‌مندی عادلانه و منصفانه قدرت، ثروت ومنزلت برخوردارباشند. دراین مورد معمار کبیرانقلاب امام خمینی رضوان الله علیه فرمود: «اگر احکام اسلام پیاده شود... تمام اقشار ملت به حقوق حقه خودشان می‌رسند... همه اقشار ملت در جمهوری اسلامی باید دررفاه باشند. در جمهوری اسلامی عدل اسلامی جریان پیدا کند، عدالت الهی سایه می‌افکند بر تمام ملت». [صحیفه امام، جلد ۶، صفحه ۲۷۹].
بنابراین اگر منافع شخصی و جناحی بر منافع جمعی و ملی ترجیح داده شود یا افرادی که از بن دندان به نظام اسلامی عقیده نداشته یا اصول و ارزش‌های اخلاقی، تعهد و تهذیب نفس که ازعوامل وفاق ملی است را فاقد باشند و حتی در توطئه و فتنه دشمنان نقش داشته باشند و یا التزام به اصول قانون اساسی واصل ولایت فقیه و جمهوریت نظام نداشته باشند وبا این وصف به قدرت برسند قطعاً حقوق همه ملت را تأمین نخواهند کرد.
باید کسانی به عنوان مسئول در پست‌های مدیریتی گماشته شوند که بر اصول و ارزش‌های انقلاب اتفاق نظر داشته باشند که در صورت عدم رعایت آن، وحدت و وفاق ملی مردم ایران گسسته خواهد شد و کشور در سراشیبی سقوط قرارخواهد گرفت که البته با وجود قدرت معنوی مردم، ولایت فقیه و قوای قانونی کشور این مسئله به فرجام نخواهد رسید.
حوزویان از شخص جنابعالی، انتظار دارند در عزل و نصب‌ها تجدید نظر نموده و با مرور کلام رهبر عزیز در فتنه‌های سال‌های ۸۸ و ۱۴۰۱ به یاد داشته باشید که فرمودند: «آمریکا در فتنه ۸۸ صریحاً از فتنه‌گرها حمایت کرد تا شاید ملت ایران را به زانو درآورد و بساط جمهوری اسلامی را جمع کند» [۱۱ آبان ۱۴۰۱] و اینکه؛ «نفع آمریکا در بی‌ثباتی (کشورهای منطقه) است. مسلم است که باید بی‌ثباتی (در کشورمان) به وجود بیاید، بلکه چگونگی بی‌ثباتی در کشورمان مورد نظراست که بی‌ثباتی را چه جوری ایجاد کنند! حالا یک وقت یک جا با داعش، یک وقت هم با فتنه ۸۸ و امثال این‌ها.... دنبال بی‌ثباتی منطقه‌اند....» [۱۹ دی ۱۳۹۹].
ما حوزویان هشدار می‌دهیم نصب و مسئولیت دادن به فتنه‌گران سال ۱۳۸۸ و افراد بازداشتی با موضوع امنیتی و کسانی که عناد و دشمنی قلبی با جمهوری اسلامی دارند و غربگراها نمی‌توانند عامل وفاق و وحدت بین مردم و نیز خدمتگزاری صادق برای ایران اسلامی باشند و ناکارآمدی و فتنه از چنین افرادی بعید به نظر نمی‌رسد. لذا تا دیر نشده اقدامی پیشگیرانه نموده تا انشالله برای رسیدن به قله‌های افتخار و سربلندی و در نهایت تمدن جهانی اسلام مانعی وجود نداشته باشد.

والسلام        
جمعی از حقوقدانان بسیج اساتید حوزه علمیه قم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار