خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:

روحیه مقاومت مردم موجب ایستادگی در برابر تجاوزات دشمن بعثی شد

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: ایام هفته دفاع سالروز ورود رژیم افلقی به مرزهای جمهوری اسلامی است که خوزستان یکی از محورهایی مورد تجاوز محور بعثی ـ صهیونیستی بود.
کد خبر: ۹۶۲۸۱۴۹
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خوزستان در خصوص جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره) گفت: ایام هفته دفاع سالروز ورود رژیم افلقی به مرزهای جمهوری اسلامی است که خوزستان یکی از محورهایی مورد تجاوز محور بعثی ـ صهیونیستی بود.

او با بیان اینکه دشمن بعثی از ۵ محور وارد مرزهای خوزستان شدند، افزود: یکی از محورها به سمت آبادان و خرمشهر بود که لشکر ۳ زرهی و یک تیپ مکانیزه به همراه نیروهای پیاده بعثی‌ وارد خرمشهر شدند؛ روزهای اول برنامه مدون برای مقاومت نداشتیم ولی بر اساس روحیه جهادی و انقلابی که در مردم و پاسداران و ارتشی‌ها و بسیجیان وجود داشت، هسته‌های مقاومت در استان شکل گرفت.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور اضافه کرد: روز اول جنگ مقاومت از سوی مردم خوزستان شکل گرفت و همین باعث شد دشمنی که برنامه ریزی کرده بود ۳ روزه خوزستان را اشغال کند، ۳۵ روز پشت دروازه های خرمشهر گرفتار شد و تلفات سنگینی بر آنها وارد شد؛ اسیر و کشته دادند و تعداد زیادی از ادوات شان منهدم شد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان می‌گوید: علی رغم اینکه بعثی‌ها آبادان را از ۱۹ مهرماه محاصره کرده بودند به سمت تصرف آن حرکت کردند ولی روحیه انقلابی مردم مانع از این اقدام بعثی‌ها شد و این سرسختی باعث زمین گیر شدن دشمن تا بن دندان مسلح شد.

او با اشاره به اینکه در محور اهواز در ۲ سمت دشمن شروع به حرکت کرد؛ یکی از سمت طلاییه و حمیدیه به سمت اهواز و تا نزدیکی های اهواز رسید، گفت: این نزدیکی به حدی بود که با خمپاره اهواز را مورد هدف قرار می‌دادند.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور در خصوص محور چذابه ـ بستان ـ سوسنگرد ـ حمیدیه به سمت اهواز توضیح داد: در این محور لشکر ۹ زرهی بعثی مسئولیت حمله را بر عهده داشت ولی ایستادگی مردم در برابر دشمن، آنها را زمین گیر کرد و علی رغم تجهیزات و امکانات در سوسنگرد و حمیدیه گرفتار شدند و جوانان برومند خوزستانی به ویژه عشایر غیور مقاومت جانانه‌ای داشتند.

او در خصوص جبهه‌های شمالی خوزستان تاکید کرد: دشمن در ۲ محور از جمله در فکه با لشکر یک مکانیزه و محور «موسیان» به «جسر نادری» حمله کردند که قصد اشغال دزفول و اندیمشک را داشتند ولی پشت رودخانه کرخه زمین گیر شدند و ۲ لشکر با آن همه ادوات و موشک های اسکادی که پشتیبانی داشتند، نتوانستند موفق به تصرف این شهرها شوند.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور می‌گوید: دزفول مدام بمباران می‌شد و ۱۷۶ موشک به این شهر وارد شد؛ همچنین حملات وسیعی به اندیمشک صورت گرفت و تا ۳ کیلومتری شهر شوش نیز آمدند ولی موفق به تصرف شهر نشدند و مدافعین شهر، نیروهای بعثی را پس زدند و اجازه ساخت پل روی رودخانه کرخه را ندادند.

او گفت: این وضعیت تا جایی ادامه داشت که نیروهای کمکی از سراسر استان وارد شدند ولی حداقل ۳ ماه به صورت شبانه روزی مقاومت همه جانبه و دست خالی از سوی جوانان دیدیم و عشایر مرزی در دشت آزادگان و مردم خرمشهر و آبادان نقش کلیدی در توقف دشمن داشتند. هر چند مناطقی از جمله هویزه، بستان و خرمشهر اشغال شد و بعثی‌ها در عمق برخی مناطق نفوذ کردند اما با هدایت‌های حضرت امام و حضور میدانی مقام معظم رهبری و حضور مردم در کنار نیروهای مسلح، توانستیم دشمن را مرحله به مرحله از خاک پاک نظام جمهوری اسلامی بیرون نماییم و با افتخار خرمشهر را به دامن میهن اسلامی بازگردانیم.

سرتیپ شاهوار پور با تاکید بر لطمات و صدمات وارد شده بر پیکره شهرها و مردم یادآور شد: فقط در بخش موانعی که دشمن به جا گذاشت؛ مانند مین؛ میلیون‌ها مین در زمین کاشتند و رفتند که هنوز هم در برخی مناطق باعث تلفات انسانی می‌شود و چقدر تلاش شد تا پاکسازی شود در حالی که هنوز گلوله‌ها و بمب‌های منفجر نشده در برخی نقاط باقی ماندند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به مسائل روحی و روانی و محیط زیست جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: دشمن مواد شیمایی در منطقه مجنون و هور و اروند کنار استفاده کرد که آثار آن تا مدت‌ها موجب آلودگی محیط زیست می‌شد و مشکلاتی برای استان ایجاد کرد ولی همچنان در صحنه و استوار، ذیل هدایت‌های مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان ایستاده‌ایم و متحاوزین نیز فهمیدند که مردم ما ایستادگی دارند و مقاومت میکنند و از همین رو دیگر فکر اینکه بخواهند دوباره تجاوز کنند را باید از سر خود بیرون برانند زیرا اگر هم بخواهند چنین کنند، دوباره شکست خواهند خورد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار