خبرهای داغ:
سردار ظفری:

رزمندگان همدان نقش محوری و ویژه‌ای در ممانعت از ورود دشمن به کشور داشتند

همدان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در انسداد و ممانعت از حرکت و ورود دشمن به ایران اسلامی، رزمندگان همدان نقش محوری، تاریخی و ویژه‌ای داشتند که باید آن را ترسیم کنیم.
کد خبر: ۹۶۲۸۲۹۱
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
رزمندگان همدان نقش محوری و ویژه‌ای در ممانعت از ورود دشمن به کشور داشتند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات مجموعه فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در حکومت اسلامی اگر به فکر تشکیل تمدن جهانی نباشند آن جامعه محکوم است.

وی با بیان اینکه امروز ما خطر جدی در جامعه داریم، افزود: آیا تعلق امروز به مسئولین همان حس تعلق دوران دفاع مقدس است؟ آیا اخلاق انسانی و اسلامی امروز در جامعه حاکم است؟ اینها از جمله مسائلی است که اصحاب رسانه باید به آنها توجه و آن را مطالبه کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: نباید بگذاریم حقیقت مهجور شود؛ حقیقت را به ما سپردند، ما وارث امام حسین (ع) و همه تاریخ انبیا و اولیا هستیم و در سرچشمه تاریخ قرار گرفتیم، ما باید بپذیریم و این جرات را به خود دهیم که جزء سربازان امام زمان (عج) هستیم.

وی ابراز کرد: مسئولیت سنگین است، بنابراین شما اصحاب رسانه که با هر نگرشی قلم می‌زنید باید به این مسئله توجه کنید؛ شما در هدایت افراد دخیل هستید، شجاعت داشته باشید و در این حوزه ورود پیدا کنیم.

سردار ظفری عنوان کرد: دفاع مقدس و جنگ یک واحد کل است، در کل، جزئیات را باید تعریف کرد که این کل شکل گیرد، در انسداد و ممانعت از حرکت و ورود دشمن به ایران اسلامی، رزمندگان همدان نقش محوری و ویژه‌ای در دفاع مقدس داشتند و باید نقش رزمندگان همدان را بدانیم و آن را ترسیم کنیم چراکه در این حرکت استان همدان یک نقش تاریخی دارد و اگر روایت نکنیم ۸ سال دفاع مقدس ما به عنوان یک لکه مبهم در همیشه تاریخ خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه در آن مناطق فرمانده و سربازان بسیاری تقدیم کردیم، گفت: عملیات کوره موش، تنگ حاجیان و...  را رزمندگان استان در همین منطقه انجام دادند که با پیگیری‌های صورت گرفته یادمانی در منطقه عملیات قراویز به نام همدان ساخته می‌شود و در حال ثبت ملی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس، پیشکسوتان تاریخ انقلاب و مجروح دفاع مقدس هستند؛ پیشکسوتی که فاو و شلمچه، شهادت و زخمی شدن را دیده است؛ و پیشکسوت دوران دفاع مقدس کسی است که در آن شرایط سخت جنگ مراقب حدود الهی بود و امروز اگر اتفاقی بیفتد در صحنه حاضر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به قشر جوان توجه کنیم چراکه ما در آگاهی بخشی به نسل جوان غفلت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ، فاصله با نسل جوان باید کم شود، هفته دفاع مقدس جشن اعتقادی و عرفانی ما است اگر در این دوران رزمندگان روح عرفانی پیدا نمی‌کردند نمی‌توانستند در عملیات‌ها شرکت کنند و اینچنین حماسه‌هایی بیافرینند.

سردار ظفری تاکید کرد: باید به دنبال گمشده‌های دفاع مقدس بگردیم؛ امروز عدم ارتباط با نسل اول انقلاب با نسل بعدی خطر است، تزلزل در خانواده‌ها، ایراد گرفتن، شرطی شدن زندگی‌ها، نابسامانی‌ها همه اینها خطر است.

وی گفت: تاریخ دفاع مقدس چند سال است دراستان کار می‌شود، شوراهای نظارت در سطح کشور تعیین شده و سندی در قالب دانشنامه تنظیم می‌شود که این دانشنامه متقن‌ترین سند تاریخ دفاع مقدس استان همدان است که درآینده رونمایی می‌شود.

در پایان این مراسم از پوستر هفته دفاع مقدس رونمایی و از خبرنگاران تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار