خبرهای داغ:
گفتگوی بسیج |

در روز اول مهر چگونه از کودکان جدا شویم/ توصیه‌های روانشناسی به والدین

کودک را به زور از خودتان دور نکنید ، صبوری کنید تا به محیط عادت کند.
کد خبر: ۹۶۲۸۵۰۷
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

خبرگزاری بسیج _ روز اول مهرماه یکی از روزهای خاطره انگیز برای دانش آموزان و به ویژه کلاس اولی ها است زیرا تجربه ای جدید در زندگی بدست می آورند اما وجود ترس از مدرسه هم برای کودکانی که برای اولین بار مدرسه را تجربه می کنند و از والدین خود جدا می شوند امری طبیعی است ، یک روانشناس خطاب به والدین تاکید می کند در روز اول مهر همراه بچه ها باشند و آنان را به مدرسه ببرند تا احساس امنیت کنند .

دکتر سیما فردوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با بیان اینکه آغاز ماه مهر برای کلاس اولی ها استثنا است،عنوان کرد: این سال تحصیلی هم برای والدین و هم بچه ها پر اضطراب است و هردوی آنها نمی دانند که قرار است چه اتفاقی بیفتد .


وی گفت: بچه ها تجربه رفتن به مدرسه را ندارند و همواره اضطراب جدایی از مادر و منبع حمایتی دارند و گریه کردن آنان در محیط مدرسه امری طبیعی است و مادرانی هم که فرزند اولشان است تجربه جدایی ندارند و لذا برای هردوی آنها سخت است.


وی با تاکید بر نقش معلم در آرامش و فراهم کردن محیط شاد و با نشاط برای کودکان گفت: اگر گریه و اضطراب بچه زیاد بود باید به والدین اجازه دهند ساعاتی کنار فرزندش باشد تا به محیط عادت کند و کم کم از او جدا شوند و در واقع می توان گفت همراهی والدین می تواند استرس و فشار عصبی را کم کند و به کودک اطمینان دهد که در محیط جدید مشکلی پیش نمی آید .


دکتر فردوسی اضافه کرد: کودک را به زور از خودتان دور نکنید ، صبوری کنید تا به محیط عادت کند . 


وی افزود: برای کاهش استرس از خاطرات خوب دوران مدرسه برای کودک تعریف کنید از زنگ تفریح ، اردو و ... تا ذهن کودک آرام شود و به راحتی با این مساله کنار می آید.


این روانشناس اضافه کرد: باز هم تاکید می کنم گاهاً برخی از والدین هم دچار اضطراب و استرس می شوند و نگرانند که برای کودکشان چه پیش خواهد آمد، اما باید بگوئیم که آنها هم در کنار کودکشان به سرعت به شرایط عادت می کنند و اینکه معلم مواظب و مراقب فرزندشان هست ، توصیه می کنیم هنگام بازگشت فرزندتان را همراهی کنید و به او نشان دهید که منتظرش بوده اید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار