نقش افتخارآمیز مردم دیّر در دفاع مقدس با تقدیم ۱۱۲ شهید

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیّر اعلام کرد که ۳۵۰۰ نفر از مردم این شهرستان در دفاع مقدس شرکت کرده و ۱۱۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که ۷۹ نفر از این شهدا در خط مقدم عملیات‌ها به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۹۶۲۸۷۸۰
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶

نقش افتخارآمیز مردم دیّر در دفاع مقدس با تقدیم ۱۱۲ شهید

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیّر، سرهنگ پاسدار سیدعلی حسینی نیا فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه‌السلام شهرستان‌دیّر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دیّر، ضمن گرامیداشت هفته وحدت و چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس نمادی از تجلیل از مقام شامخ شهیدان و خانواده‌های معظم آنان به پاس رشادت‌ها و دلاورمردی‌هایی است که رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس از خود نشان دادند.

وی با بیان اینکه شهرستان دیّر در دوران دفاع مقدس نقش افتخارآمیزی داشته است، افزود: ۳۵۰۰ نفر از مردم این شهرستان در دفاع مقدس شرکت کرده‌اند و ۱۱۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که ۷۹ نفر از این شهدا، یعنی بیش از ۷۰ درصد، در خط مقدم عملیات‌ها به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیّر تأکید کرد: امروز وظیفه ما این است که مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرده و از تحریف واقعیت‌های این دوره جلوگیری کنیم.

حسینی نیا با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: این نسل باید بداند که دفاع مقدس ما با تکیه بر ایمان، تقوا، ایثار و شجاعت به پیروزی رسید و به الگویی مقاوم و شکست‌ناپذیر در برابر جهانیان تبدیل شد.

وی همچنین افزود: دفاع مقدس به معنای استکبارستیزی و حمایت از مظلومان، از جمله مردم غزه است و این فرهنگ ناب با جهاد تبیین به نسل‌های آینده منتقل می‌شود، که انجام این وظیفه بر عهده همه ماست.

حسینی نیا با اشاره به فعالیت‌های سپاه شهرستان دیر در زمینه جهاد تبیین و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در دهه گذشته، راه‌اندازی مرکز آرشیو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شهرستان است که تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار سند، فیلم و عکس از شهدا و رزمندگان جمع‌آوری شده و این اقدامی کم‌نظیر یا حتی بی‌نظیر است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیّر از تألیف ۲۵ عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: هشت عنوان از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس امسال رونمایی خواهد شد.

وی همچنین به مصاحبه با خانواده شهدا و رزمندگان و جمع‌آوری خاطرات آنان اشاره کرد و گفت: از تمامی رزمندگان درخواست می‌کنیم تا آنچه در ذهن و گنجینه خود دارند برای نسل‌های آینده بیان کنند.

حسینی نیا در ادامه بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، یادواره‌های شهدای دانش‌آموز و حضور راویان دفاع مقدس در مدارس از جمله برنامه‌های سپاه برای جلوگیری از تحریف حقایق دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: گروه‌های جهادی به نام شهدا در روستاها و شهرها فعالیت‌های جهادی انجام می‌دهند و این فرصتی است تا همواره در خدمت مردم باشیم.

در پایان، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) شهرستان دیّر به برنامه تولیدات «یک شهر حماسه» که به روایت‌های کوتاه از دوران دفاع مقدس می‌پردازد، اشاره کرد و تأکید کرد که این برنامه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار