علم آموزی قوه تفکر و تعقل انسان را بالا می‌برد

طلبه بسیجی در سرخه گفت: دشمنان امروز سعی دارند که جوامع را از تفکر و تعقل دوربدارند. علم‌آموزی به انسان می‌فهماند که چگونه از زمان و زندگی خود استفاده صحیحی داشته باشد.
کد خبر: ۹۶۲۸۸۰۴
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با ایام میلاد پیامبر نور و رحمت(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید همراه با جشن میلاد در حوزه علمیه نجمیه سرخه در جمع طلاب جاری و طلاب جدیدالورود برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی زهرا مهدوی نژاد طلبه بسیجی، مولودی خوانی، ارائه برنامه توجیهی و تشریح دستورالعمل های فرهنگی و پژوهشی توسط معاونین، تقدیر از برترین های آموزشی سال تحصیلی گذشته از جمله برنامه های این مراسم بود.

زهرا مهدوی نژاد ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته وحدت اظهار کرد: نامیدن فاصله بین دوازدهم تا هفده ربیع به عنوان هفته وحدت عمل جالب امام خمینی(ره) بود که در تاریخ فتنه های زیادی را در نطفه خفه کرد.

او با بیان اینکه مبعوث شدن پیامبر اسلام برای نجات جامعه از جهل بود، افزود: خداوند در قرآن کریم، در بسیاری از آیات از علم‌آموزی صحبت کرده‌ است. خداوند هرکجا درباره عدل صحبت می‌کند عالمان را شاهدان و قیام کنندگان بیان می‌کند.

طلبه بسیجی با بیان اینکه خداوند جایگاه برتری عالمان را نسبت‌به دیگر افراد جامعه در قرآن کریم بیان می‌کند و این اثر خاص نور علم هست که در عالم دیده می‌شود، تصریح کرد: این‌طور نیست که هر کس وارد حوزه‌های علمیه شد به‌طور ناخودآگاه به یک عالم تبدیل شود؛ بلکه تلاش و کوشش او برای درس خواندن همراه با خودسازی باعث می‌شود که  فرد پله‌های ترقی را یک به یک  بپیماید و به آن مقام و جایگاه برتری برسد.

مهدوی نژاد با اشاره به اهمیت علم‌آموزی گفت: علم آموزی قوه تفکر و تعقل انسان را بالا می‌برد. دشمنان امروز سعی دارند که جوامع را از تفکر و تعقل دوربدارند. علم‌آموزی به انسان می‌فهماند که چگونه از زمان و زندگی خود استفاده صحیحی داشته باشد. هرچند ممکن است مشکلاتی در این راه وجود داشته باشد اما با عنایت خاص امام زمان (عج) آن‌ها را کنار می زنند.

او با اشاره به اینکه انسان‌های عالم خوف بیشتری نسبت‌به خداوند دارند و همین امر باعث می‌شود که از گناهان اجتناب کنند و به مقامات عالی برسند، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: «طلاب ضیق طلبگی را حفظ کنند. طلاب دارای جایگاه معنوی هستند که برای مردم دارای احترام بالایی هستند و در مقابل مردم از آن‌ها انتظار بیشتری دارند. حوزه‌های علمیه جایگاه افرادی صالح خالص مؤمن و پاک و نورانی است .این موقعیت ممتاز را در نظر بگیرید و هر چه می‌توانید این روحیه صفا و معنویت خود را حفظ و تکمیل کنید. چون دنیای امروز دنیای فساد است و هیچ دیوار و حصاری ندارد، مگر تبلیغ و تبیین صحیح. این تبیین صحیح را افرادی که خودشان استوار باشند می‌توانند در جامعه انجام دهند.» 

طلبه بسیجی در پایان گفت: حال که برچسب سرباز امام زمانی(عج) به ما خورده است از این توفیقی که به ما داده شده است استفاده کنیم تا با افزایش علم و سواد خود ان شاءالله بتوانیم سربازان خوبی برای ظهور آن حضرت باشیم.

گفتنی است در پایان به طلاب جدیدالورود هدایای فرهنگی تقدیم شد.

شایان ذکر است کلاس های آموزشی حوزه علمیه نجمیه در سال تحصیلی ۱۴۰۳ همزمان با حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در ۲۷ شهریور آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار