خبرهای داغ:
دانش آموخته رشته تجربی دبیرستان "شهیدستان ایران" :

همه آنچه که باید درباره یکی از متفاوت‌ترین دبیرستان‌های ایران بدانید

دبیرستان شهید منتظری از خطه نجف آباد اصفهان  با قدمتی هشتاد و یک ساله با تقدیم ۲۳۴ شهید عنوان "شهیدستان ایران " را به خود لقب داده است.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۸۶
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳

 

 

دبیرستان شهید منتظری از خطه نجف آباد اصفهان با قدمتی هشتاد و یک ساله با تقدیم ۲۳۴ شهید عنوان "شهیدستان ایران " را به خود لقب داده است. دانش آموزان زیادی از این مدرسه در سالهای دفاع مقدس به جبهه اعزام شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. حسین آقایی دانش آموخته رشته تجربی در دبیرستان شهید منتظری، ۵۴ ساله و بازنشسته به بیان روایتی از آن روزها و همکلاسی هایش پرداخت که در ادامه ماحصل آن را می خوانید:

وی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد : دبیرستان شهید منتظری ۱۲۰۰ دانش آموز داشت که سال ۱۳۶۴ آقای طراوت مدیر مدرسه بودند . مدرسه از نظر اخلاقی و مذهبی با دیگر مدارس شهر متفاوت بود و به عنوان پرشهید ترین مدرسه کشور شناخته شد ، دانش آموزان زیادی از این مدرسه در سالهای دفاع مقدس به شهادت رسیدند. 

آقایی در ادامه بیان کرد : بچه ها در نماز جماعت ، دعای کمیل ، بزرگداشت شهدا و ... خودجوش شرکت می کردند و در بین صلاتین مسائل شرعی، اعتقادی و سیاسی توسط امام جماعت مدرسه در فرصت کوتاه اما پر محتوا پاسخ داده می شد و ایام الله همیشه بی نظیر برگزار می شد جو معنوی و دوست داشتنی بود . آن قدر ذوق و ابتکار بخرج می دادند که واقعا قابل وصف نیست.

وی اضافه کرد: دانش آموزان بصیرت بالایی داشتند و اکثرا عضو پایگاه مقاومت بسیج بودند و پس از طی کردن آموزش های مختلف نظامی، عقیدتی و سیاسی به جبهه اعزام می شدند .

این دانش آموز دبیرستان شهیدستان ایران ادامه داد : یکی از نکات جالب این بود که معلمان با عشق و علاقه برای دانش آموزان کار می کردند و در مناطق جنگی مجتمع رزمندگان دایر شد که دبیرهای فرهنگی به جبهه ها اعزام می شدند و در سنگرها تدریس می کردند و امتحانها هم برگزار می شد. ما در خط یک با معلم ها هم رزم بودیم و نقطه اتصالی میان دانش آموزان و معلمان بود، دبیر در جنگ رزمنده بود و در مدرسه معلم .بعد از دفاع مقدس ، مجتمع رزمندگان برای آنهایی که از درس عقب افتاده بودند راه اندازی شد و همان معلم ها که مسن تر شده بودند، خالصانه و صادقانه خدمت کردند با این تفاوت که همان دانش آموزان حالا بزرگ شده بودند و برخی نیز متاهل بودند. در مجتمع ترمی و جهشی درس می خواندیم و خود را برای کنکور آماده می کردیم و اکثرا در دانشگاه قبول شدیم .

وی در پاسخ به این که در مقابل خون شهدا چه وظیفه ای داریم، اظهار کرد: ما باید همانند سالهای ۵۷ با خلوص نیت و تقوا فکر کنیم و در این سالها جهادی و بی ریا عمل نماییم، برخی از فرهنگ های گم شده را در دفاع مقدس می توان پیدا کرد و اگر تمام مسئولان برای حل مشکلات کشور به دفاع مقدس، زندگی نامه و وصیت نامه شهدا و دیدگاه و سیره آنان رجوع کنند . مشکلات حل خواهد شد . میدانی در دفاع مقدس بود که تمام امتحانات در آن پس داده شد . در بحث عفاف و حجاب و حیا باید تفکرات دانش آموزان را به آن سالهای دفاع مقدس ببریم . 

آقایی به نقش بسیج در دفاع مقدس پرداخت و گفت : بسیج به فرموده امام (ره) شجره طیبه است و درخت تناوری است که ریشه در اهل بیت (ع) دارد ، از اول انقلاب تا کنون احزاب و گروههای زیادی آمدند و رفتند و تنها بخشی که ثابت قدم ماند و توانست تفکراتش را حتی به خارج از مرزها صادر کند ، حشد الشعبی را شکل دهد و حزب الله لبنان را فعال نماید و گروههای مقاومت و جهادی به عنوان الگو شوند، از تفکرات بسیج است . انعطاف پذیری از ویژگی های بارز بسیج است، هر موضوع و مشکلی در کشوراتفاق بیفتد صرف نظامی نیست، جهادی و سازندگی و خدمت رسانی هم هست. بسیج همیشه در میدان است به قول بزرگی بسیج فنی ترین و تخصصی ترین ارتش دنیا در زمان دفاع مقدس بود و امروز نیز است ‌. در پایگاه مقاومت بسیج از همه اقشار و اصناف هستند و با آن مبانی اعتقادی و زیربنایی هیچ وقت یک ارتش شکست نمی خورد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار