همزمان با هفته دفاع مقدس:

اجرای ۳۰۰ برنامه با شعار محوری «ما در راه فتح قله‌ایم» در ناحیه مالک‌اشتر مشهد

جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد از اجرای بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه با شعار محوری «ما در راه فتح قله‌ایم» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این ناحیه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۹۲۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهدمقدس، سرهنگ پاسدار حسین آریا در نشست خبری با موضوع برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این ناحیه اظهار کرد: ناحیه مقاومت مالک‌اشتر در عرصه مرکزی شهر مشهد مقدس و محدوده حرم رضوی، در تمامی مناسبت‌ها فعال، پویا و پای‌کار به اجرای مأموریت و برنامه‌ها می‌پردازد.
 
 وی ضمن اشاره به برگزاری نشست‌ها و جلسات در سطح ناحیه و پایگاه‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: بالغ بر ۳۰۰ عنوان برنامه در سطح رده‌ها با شعار محوری «ما در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد. بر اساس برنامه‌هایی که به ناحیه از سمت حوزه‌ها اعلام شده و مجدداً از طرف ناحیه بررسی و ابلاغ شده، برنامه‌های محوری و قله‌ای در قالب روزشمار در مدیریت قرارگاه‌های هفت‌گانه سند اعتلای در حال برگزاری است.
 
 آریا تصریح کرد: برنامه‌ها در قالب روزشمار، اجرای پاتوق سرود و تئاتر، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، تقریباً در تمامی حوزه‌های ناحیه در حال برگزاری است. برگزاری شب‌شعر و خاطره‌گویی، مسابقات کتاب‌خوانی، یادواره شهدا، کوه‌پیمایی خانوادگی و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که در سطح ناحیه، پایگاه‌ها و محلات برگزار می‌شود.
 
 وی ادامه داد: برگزاری مراسم آبروی محله با برنامه‌ریزی حوزه‌های ۳ و ۸، روایتگری در مدارس در سطح حوزه‌های دانش‌آموزی، بازدید از آسایشگاه جانبازان هشت سال دفاع مقدس در بوستان ملت، برگزاری اردوهای جهادی در سطح حوزه‌های ۵ و ۱۰ الزهرا (س)، نشست‌های بصیرتی با موضوع فلسطین و دفاع مقدس و غزه، بازدید علمی از پدافند هوایی در قالب اردوی راهیان پیشرفت حوزه ۶ الزهرا (س)، اجرای نمایش و فیلم سینمایی و مستند با موضوع دفاع مقدس در سطح حوزه ۸، برپایی نمایشگاه عکس توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه ۹ از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.
 
 جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در دفاع مقدس ذکر کرد: بانوان ما در دفاع مقدس سهم بسزا و مؤثری در اعزام رزمنده‌ها و پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند. برگزاری جشنواره‌های غذایی و اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های احیای سبک زندگی اسلامی، برگزاری همایش رایحه آلاله‌ها، شناسایی و معرفی بانوان نقش‌آفرین در دفاع مقدس در سطح حوزه‌های ۷ و ۸ از برنامه‌های شاخص ویژه بانوان است.
 
 وی بیان کرد: برنامه‌ها با رویکرد قرارگاهی در قالب قرارگاه‌های فرهنگی اجتماعی، تزکیه، دفاعی امنیتی، فضای مجازی و سازندگی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شده است.
 
 آریا در خصوص برنامه‌های اجرایی قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی اذعان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس، تعداد قابل‌توجهی لوازم‌التحریر در سطح مساجد و مدارس ویژه ایتام و محسنین نیازمند توزیع شد.
 
 وی در خصوص برنامه‌های اجرایی قرارگاه فرهنگی اجتماعی عنوان کرد: پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی، فضاسازی و تبلیغات محیطی در سطح ناحیه، برگزاری گشت‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در قالب سفیران مهر و تذکر لسانی در حریم مطهر رضوی و خیابان‌های منتهی به حرم از جمله نواب صفوی و طبرسی و امام رضا (ع) و شیرازی، اجرای روایتگری دفاع مقدس توسط رزمنده‌ها در نمازخانه ناحیه طی ۲ روز متوالی در بین دونماز، نمایش فیلم‌های سینمایی مجنون و قلب رقه در سینما هویزه برای پایگاه‌ها و خانواده‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این قرارگاه در گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
 
 جانشین فرمانده ناحیه مالک‌اشتر مشهد خاطرنشان کرد: اجرای نمایش اقتدار با نقش‌آفرینی گردان‌ها و یگان موتوری ارگان‌ها بین ساعات ۱۸ الی ۲۴ در راستای برقراری امنیت پایگاه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقات تنیس‌روی‌میز ویژه پایوران و سربازان، برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌ها در بستر سالن‌های ورزشی ناحیه و فضاهای شهرداری، برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ‌بادی ویژه سربازان، همایش پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت سپاه امام رضا (ع) و ناحیه مالک‌اشتر و حضور و مشارکت نواحی ۶ گانه مشهد از جمله برنامه‌های اجرایی قرارگاه دفاعی امنیتی در این هفته است.
 
 وی توضیح داد: قرار تزکیه با رویکرد برنامه‌های تربیتی مأموریت خود را اجرا می‌کند. برنامه شاخص این قرارگاه «میقات الصالحین» است که جزو برنامه‌های ویژه ناحیه محسوب می‌شود و در روز جمعه ششم مهرماه با مشارکت تمام حوزه‌ها در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.آریا ضمن اشاره به نظارت ستادی از حوزه‌ها اعلام کرد: در طی بازدید از حوزه‌ها و برخی پایگاه‌ها، شاهد برگزاری برنامه‌ها با شور و حرارت و انگیزه بالا بودیم و به آنها توصیه کردیم که یاد و خاطره دلاورمردان و کسانی که مجاهدانه ایثار و تلاش کردند را زنده نگه دارند.
 
 وی تأکید کرد: نسل سوم جامعه، دفاع مقدس را درک نکرده‌اند. وظیفه و رسالت ما این است که مجاهدت‌ها و رشادت‌های رزمندگان را به نسل سوم در قالب برنامه‌هایی که بپسندند و به ذائقه‌شان خوش بیاید، منتقل کنیم. این اتفاق در سطح ناحیه مالک‌اشتر نیز دارد رخ می‌دهد. فرمانده ناحیه، حوزه نمایندگی و حفاظت، تمام هم‌وغمشان این است که این مناسبت به نحو احسن در سطح ناحیه مالک برگزار شود و بتوانیم سهم حداقلی را در بحث نکوداشت و پاسداشت این عزیزان داشته باشیم.
 
 خبرنگار/ محدثه رأفتی خداپرست

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار