خبرهای داغ:

تیم‌های رصد برای پیشگیری از آبگرفتگی در نقاط بحرانی استان فعال شوند

پنجمین جلسه شورای فنی استان خوزستان در سال۱۴۰۳ به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۰۴۱۳
|
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان خانچی در این جلسه با تاکید بر تسریع در شناسایی ساختمان های ناایمن و ایمن سازی این ساختمان ها اظهار داشت: در بند ج ماده ۵۲ برنامه هفتم پیشرفت در خصوص ساختمان های ناایمن وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است که با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌‌ها نسبت به شناسایی کلیه ساختمان‌های ناایمن، بحرانی و پرخطر دستگاههای اجرائی در کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها از طریق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تا پایان سال اول برنامه اقدام نماید و نسبت به ایمن‌سازی آنان توسط دستگاههای مالک یا بهره‌بردار تا پایان سال سوم برنامه اقدام نماید.
وی افزود : تاکنون بیش از ۲۵۰ ساختمان شناسایی و برای ۵۰ ساختمان آن در کمیسیون ساختمان های بلند مرتبه و ناایمن پرونده بررسی تشکیل و ۱۰ ساختمان آن به مقامات قضایی معرفی شده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی به هماهنگی بیش از بیش دستگاه های متولی در این خصوص اشاره کرد و افزود: در خصوص تسریع در ایمن سازی و شناسایی این ساختمان ها باید دستگاه های اجرایی همکاری بیش از بیش داشته باشند و با هماهنگی و اقدامات موثر از وقوع حوادث ناگوار در استان جلوگیری بعمل آید.
وی در ادامه با اشاره به نزدیکی بارش ها در فصل پاییز و زمستان به آمادگی همه جانبه دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: تیم های رصد نقاط بحرانی متشکل از کارشناسان دفتر فنی، مدیریت بحران، آب و فاضلاب و شهرداری ایجاد و ضمن شناسایی نقاط بحرانی سال گذشته در خصوص رفع معایب اقدام شود که در بارش های امسال با کمترین بحران و مزاحمت برای هم استانی ها مواجه شویم.
خانچی به موضوع مهارت آموزی کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی و دولتی باید خود را ملزم به بکارگیری از کارگران دارای کارت مهارت فنی نمایند تا از وقوع حوادث و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار