نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید و دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد

اولین‌ نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. 
کد خبر: ۹۶۳۰۵۸۶
|
۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، اولین‌ نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. 

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز گفت: جان‌ باختن و مصدوم شدن عده‌ای از هم‌وطنان بلندهمت‌مان در معدن ذغال سنگ طبس، موجب تأسف و اندوه فراوان ما و ملت و رهبر دلسوز و عزیزمان شد، از خدای بزرگ برای جان‌باختگان، اجر مجاهدان و برای مصدومان، شفای عاجل و برای بازماندگان داغدار و مردم ایمانی، ولایی و انقلابی آن سامان، صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهداف و وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به عنوان رهبران جنگ نرم آماده شنیدن نظریات و پیشنهادات و انتقادهای اساتید و دانشجویان می باشم و از طرح ها و ایده­ های دانشجویی و کانون ها استقبال میکنم و در راستای تعامل بیش از پیش بسیج اساتید و بسیج دانشجویی می‌کوشم.

رحیمی پور استاد تمام پژوهشگاه مواد و انرژی گفت : اکنون در یک جنگ هیبریدی شناختی قرار داریم که همه دنیا علیه ما بسیج شده اند که این انقلاب و این تفکر ما می توانیم را نابود سازند و انقلاب اسلامی در این میان به جز اساتید بسیجی و مردم آزاده، جبهه مقاومت، مسلمانان و شیعیان یارو یاور دیگری ندارد و با اتحاد و همدلی یکدیگر باید در مقابل این جنگ ایستادگی و مقاومت کنیم که رهبر انقلاب نیز ما را به همبستگی و اتحاد توصیه کرده است.

مشاور استاندار در امور علمی و پژوهشی تصریح کرد: جایگاه بسیج اساتید کاملا مشخص است و مقام معظم رهبری می فرمایند که در این جنگ هیبریدی، اساتید بسیجی فرماندهان جنگ نرم هستند و دانشجویان بسیجی افسران جنگ نرم می باشند و به همراه کارکنان بسیجی، این سه قشر باید در چارچوب برنامه های مورد تایید دانشگاه فعالیت کرده و وظایف خود را انجام دهند و استاد بسیجی باید بیش از سایر اساتید کار کند و کمتر انتظار پاداش داشته باشد.

در ادامه سرهنگ پاسدار علی خانبابایی اظهار داشت: سازماندهی استادانی که دل در گرو انقلاب دارند بر عهده بسیج اساتید است و کمک به نظام حکمرانی از وظایف مهم دیگر این سازمان است، به این لحاظ اساتید بسیجی در میدان وارد می شوند و در خدمت مدیریت دانشگاه و در کنار نماینده ولی فقیه در دانشگاه، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در قالب برنامه های مدیریتی به انجام تکلیف خواهند پرداخت.

سرهنگ پاسدار خانبابایی نقش تعامل در یادگیری را مهم دانست و افزود: اغلب دانشجویانی که تعامل فردی با اساتید دارند، عمیق ترین نوع یادگیری را تجربه می کنند.

وی تعامل استاد و دانشجو را، ارتباطات رسمی درون کلاس و ارتباطات غیر رسمی بیرون کلاس برشمرد و افزود: تعامل فردی، فرصت بسیار مناسبی برای رفع چالش های درسی فراهم می‌کند.

وی در تکمیل فرمایش خود، فراوانی، کمیت و استحکام تعامل‌های دانشجویان و اساتید را عوامل تاثیر گذار قابل ملاحظه بر رشد و توسعه فکری دانشجویان برشمرد و بیان داشت: عوامل موثر بر برقراری ارتباط بین دانشجو و استاد از دیدگاه دانشجویان برخی دانشگاه‌ها در کشور نشان داد که بعضی ویژگی‌های آموزشی استاد که نمایانگر مهارت‌های تدریس اوست و همچنین بعضی ویژگی‌‌های اخلاقی و فردی که نشانگر روابط انسانی است از دیدگاه دانشجویان در برقراری ارتباط، موثر تلقی شده است.

در ادامه سرهنگ پاسدار مصطفی ترابی با اشاره به اینکه دانشگاه بستر ساز تحول یک کشور است، اظهار داشت: دانشگاه از مهم ترین‌های بستر‌های رشد و شکوفایی یک کشور است و دشمنان با آگاهی از این موضوع درصدد تغییر ماهیت علمی، پژوهشی، فرهنگی دانشگاه‌ها و تنزل سطح مطالبات دانشجویان به مسائل سطحی و غیر اخلاقی هستند.

ترابی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های بسیج دانشجویی استان البرز احیاء و تقویت زنجیره انسانی و تشکیلاتی بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها است، عنوان کرد: تقویت ساختار نیروی انسانی بسیج دانشجویی و جذب دانشجویان جدید، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های تبیینی، بصیرتی از مهمترین اهداف ما در سالم سازی فرهنگی فضا‌های دانشگاهی استان البرز است.

وی  تاکید کرد: الگوی پیمانکاری را از نوع نگرش حذف کنیم و گفتمان انقلاب اسلامی را سرلوحه کار‌ها و فعالیت‌های خویش بدانیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز خاطرنشان کرد: فعالیت‌ های آتی دانشجویی استان مبتنی بر برجسته سازی فعالیت دانشجویان فعال در عرصه‌های گوناگون و پویایی دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها در سطح استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار