رئیس گروه قرآن اداره ارشاد یزد:

۴ هزار یزدی برای حفظ قرآن تلاش می‌کنند

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت:حدود ۴ هزار یزدی برای حفظ کل قرآن کریم در قالب طرح بزرگ بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴ هزار شهید استان یزد تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۳۳۹۹۱
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سید محمدرضا نجم‌الهدی در رابطه با طرح ۴ هزار حافظ قرآن کریم اظهار کرد: طرح بزرگ بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴ هزار شهید استان یزد آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح مؤسسه محور اجرا شده است، ادامه داد: مؤسسات قرآنی سراسر استان برای تحقق این طرح مشارکت می‌کنند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه نظام‌مندی در روش اداری طرح بالندگی «چهار هزار شهید، چهار هزار حافظ قرآن کریم» یزد وجود دارد، در مورد فرآیند کار توضیح داد: قرآن‌آموزان ذیل مؤسسه در سامانه حمد ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات و عملکرد آن‌ها ثبت می‌شود.

نجم‌الهدی عنوان کرد: قرآن‌آموزان با حداقل ۱۰ جلسه شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌توانند در آزمون پایانی حفظ یک جزء شرکت کنند.

وی افزود: با قبولی هر یک از قرآن‌آموزان در آزمون پایان حفظ یک جزء قرآن کریم، هدیه‌ای به مؤسسه هدایت‌کننده و قرآن‌آموز اعطا می‌شود. این هدیه نقدی بوده و به مؤسسه و قرآن‌آموز هر کدام ۲۵۰ هزار تومان تقدیم می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه بیش‌از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای حضور در این طرح در یزد و ۱۱ شهرستان استان نام‌نویسی کردند، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴ هزار قرآن‌آموز کلاس‌بندی شده و در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی گفت: استقبال گسترده اقشار مختلف مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان برای حفظ آیات نورانی کلام وحی در شهر‌ها و مناطق روستایی، نشان‌دهنده توجه خاص مردم مؤمن یزد به قرآن مجید و آموزه‌های دینی است.

نجم‌الهدی به اهمیت اجرای طرح معنوی ۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ قرآن کریم در استان اشاره کرد و ادامه داد: ترویج معارف دین و تقویت انس و الفت نسل جوان با کلام وحی نقش مهمی در تقویت بنیان‌های الهی و موجب شکست اهداف فرهنگی دشمن است.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با اجرای طرح که تاکنون با دقت و نظم و بر اساس برنامه با موفقیت انجام شده، بیان کرد: به دلیل اهمیت موضوع باید اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی در طول سال همیشه محور برنامه‌های فرهنگی باشد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته از این طرح بیان کرد: از ابتدای طرح حمایتی از سوی وزارت ارشاد و استانداری یزد صورت گرفته است؛ اما با توجه به حجم بالای مشارکت در این طرح، حمایت بیشتری برای موفقیت این طرح موردنیاز است.

وی در مورد میزان حمایت صورت‌گرفته تصریح کرد: با تلاش اداره‌کل ارشاد اسلامی استان یزد، مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی استاندار یزد و مبلغ ۴ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان از سوی وزارت ارشاد، حمایت صورت گرفته است.

نجم‌الهدی با اشاره بر ضرورت تداوم حمایت از طرح بالندگی ۴ هزار حافظ قرآن کریم به پاس آرمان ۴ هزار شهید استان یزد، ادامه داد: در صورت تداوم حمایت‌های مالی، ‌امیدواریم پس از پنج سال تعداد قابل‌توجهی از قرآن‌آموزان به حفظ کل قرآن کریم خواهند رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار