خبرهای داغ:
توکلی خبر داد

کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۵ تن و ۷۸۰ کیل گرم انواع مواد خام دامی در نهاوند

همدان-سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۵ تن و ۷۸۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی در ۶ ماهه نخست سال جاری در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۵۹
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کشف، ضبط و معدوم‌سازی ۵ تن و ۷۸۰ کیل گرم انواع مواد خام دامی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن توکلی با تبریک روز ملی دامپزشکی با اشاره به شعار این روز با عنوان «یک قرن خدمت یک قرن افتخار»، اظهار کرد: سه محور اصلی فعالیت دامپزشکی شهرستان مبارزه و کنترل بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، نظارت بهداشتی بر مراکز تولید نگهداری توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و نظارت بر خدمات بخش خصوصی، داروخانه، مراکز درمانی و واکسیناسیون است.

وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در ۶ ماهه اول سال جاری در دام سبک یک میلیون و ۴۸۱ راس سر نوبت و دام سنگین ۲۷ هزار و ۲۴۱ راس سر نوبت واکسیناسیون شامل تب مالت، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr)، آبله و هاری انجام گرفته و در واحدهای صنعتی دام سنگین ۱۴۷ راس تست سل انجام شده است.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند ابراز کرد: در بخش نظارت بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی در بیش از ۲ هزار و ۹۸۹ مورد بازرسی میدانی تعداد ۱۷۸ مورد نمونه‌برداری برای کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی انجام شد و مقدار ۵ هزار و ۷۸۱ کیلوگرم انواع مواد خام دامی معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۱۸۱ اخطار و توصیه‌های بهداشتی صادر و تعداد ۳ مورد پرونده به مراجع قضایی برای تصمیم‌گیری لازم ارجاع شد.

توکلی تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال جاری تعداد ۲ هزار و ۱۴۶ مورد گواهی حمل بهداشتی برای خروج دام و فرآورده دامی از شهرستان به مقصد شهرستان‌های مجاور یا سایر استان‌ها صادر شد و در همین مدت تعداد یک هزار و ۵۸۷ مورد گواهی بهداشتی ورود دام و فرآورده دامی به شهرستان مورد کنترل و بازبینی قرارگرفته است.

وی افزود: همچنین تعداد ۲۳ نفر از فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در مقطع کارشناسی و دکترا به عنوان مسئول فنی در واحدهای مختلف وابسته به دامپزشکی مشغول به کار هستند.

سرپرست اداره دامپزشکی نهاوند تصریح کرد: در مجموع ۱۷۹ مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی دامپزشکی اعم از کلینیک‌های دامپزشکی ۳۰ بازدید، مراکز مایه‌کوبی ۳۶ بازدید، پت شاپ و داروخانه‌های دامپزشکی ۱۰۵ بازدید و شرکت‌های پخش ۸ مورد بازدید به منظور کنترل شیوه ارائه خدمات بخش خصوصی به تولیدکنندگان و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های سازمانی انجام شد و تعداد ۶۵ قلم دارو ضبط و معدوم‌سازی شد.

وی گفت: در حوزه آبزیان در ۶ ماهه نخست تعداد ۶۳ پروانه جدید صادر شده و ۹۹ مورد تمدید شده است؛ همچنین تعداد ۶ محموله تخم چشم زده به مقدار ۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۷۲۸ قطعه در استخرهای شهرستان رهاسازی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار