امام جمعه شهرستان بروجرد در جلسه کار گروه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای:

رفع مشکلات جامعه جهاد است

رفع مشکلات جامعه جهاد است
امام جمعه بروجرد گفت: رفع مشکلات جامعه یک جهاد است و مسئولیت، ابزاری برای خدمت به مردم است.
کد خبر: ۹۶۳۴۷۵۳
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی صبح امروز در جلسه کار گروه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: مهارت آموزی یکی از راهکارهای مهم در کاهش نرخ بیکاری است. فنی و حرفه‌ای در امر مهارت آموزی خوب عمل کرده است و جوانان باید به سمت مهارت آموزی بروند.
 
وی اضافه کرد: جو‌انان جویای کار با مهارت آموزی می‌توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند و از این فرصت استفاده کنند، بسیاری از جوانان فاقد مهارت هستند، فنی و حرفه‌ای بستری برای ایجاد اشتغال است. 

معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد در ادامه جلسه کار گروه توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان بروجرد، گفت: مهارت آموزی در حوزه مهارت‌های نوین ضروری است و نیاز سنجی بازار برای مهارت آموزی یکی از راهکارهای موثر برای ایجاد اشتغالی پایدار است.رفع مشکلات جامعه جهاد است
 
 وی اضافه کرد: در نیاز سنجی باید علاقه‌مندی افراد در آموزش مهارت مورد توجه قرار بگیرد و از مربیان مجرب برای مهارت آموزی استفاده شود. با پیگیری‌های مسئولان، ابزار و مکان برای مهارت آموزی وتعلق تسهیلات به کسانی که آموزش دیده‌اند منجر به ایجاد شغل می‌شود.

مرادی با اشاره به ایجاد دفتر شناسایی نخبگان در اداره فرمانداری در راستای این مهم اظهار داشت: دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، هنرمندان، روستائیان و افراد مختلفی که مهارت دارند و فاقد شغل‌اند جامعه هدف هستند و باید شناسایی شوند.
 رفع مشکلات جامعه جهاد است
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان فاقد مدارک فنی و حرفه ای هستند و برخی از اعتبارات به همین دلیل برگشت می‌خورد پس شناسایی افرادی که نیاز به مهارت دارند ضروری است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار