خبرهای داغ:
مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان کشور؛

سهم ۱.۷ درصدی استان قزوین از خدمات صندوق ذخیره بسیجیان

شکوهی‌نیا با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور بیمه کرده‌ایم، افزود: در حوزه خدمات مختلف ۷۵۶ میلیارد تومان خدمت ارائه شده که این رقم در استان قزوین شامل ۱.۷ درصد خدمت است.
کد خبر: ۹۶۳۴۷۶۸
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰

قزوین_به گزارش بسیج، ظهر امروز محمدکریم شکوهی نیا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان کشور با سردار رستم‌علی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

شکوهی نیا در این دیدار بیان کرد: صندوق ذخیره بسیجیان بر اساس رای مجلس برای انجام امور رفاهی بسیجیان عضو صندوق تشکیل شده و به صورت هیئات امنایی اداره می‌شود و هیات امنای آن ترکیبی از نیروهای مسلح و دولت بوده و صندوق زیرمجموعه وزارت دفاع است. 

وی افزود: براساس قانون مشخص شده که چه بسیجیانی می‌توانند عضو این صندوق شوند و در واقع لایه اول ماموریت بسیج، عضویت در این صندوق است.

رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره بسیجیان کشور تصریح کرد: هم اکنون ۵ گروه عضو صندوق داریم که متشکل از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده که عضو بسیج هستند همچنین فرماندهان بسیج، بسیجیان فعال که یکسال از عضویت فعال آنان گذشته باشد، رزمندگان معسر و آسیب دیدگان اغتشاشات و ماموریت‌های بسیج. 

وی عنوان کرد: حدود ۵۸ هزار و ۳۰۰ پایگاه بسیج در سطح کشور داریم که از این تعداد ۵۰ هزار فرمانده بسیج عضو صندوق ذخیره بسیجیان هستند.

شکوهی‌نیا با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور بیمه کرده‌ایم، افزود: در حوزه خدمات مختلف ۷۵۶ میلیارد تومان خدمت ارائه شده که این رقم در استان قزوین شامل ۱.۷ درصد خدمت است.

شکوهی‌نیا با اشاره به اینکه امسال در حوزه‌های تسهیلات حمایتی معیشتی تاکنون ۸۲ درصد منابع جذب شده است، عنوان کرد: در بحث فرماندهان، توافقنامه‌ای با سازمان بسیج داریم که ۳۹ هزار و ۵۱۱ فرمانده پایگاه محلات برای ۵ سال عضویت رایگان انجام دهیم که از این تعداد ۶۹۶ پایگاه اولویت‌دار در استان قزوین است و از این تعداد هم ۴۷۰ نفر عضو قطعی صندوق شده‌اند و ۲۲۶ نفر باقیمانده است. 

وی با تاکید بر بحث تخصصی کردن ارائه خدمات برای اقشار مختلف بسیج گفت: برنامه‌هایی به استان‌ها ارایه شده اما باید این برنامه‌ها نیازسنجی شود تا بر اساس آن، برنامه‌ها متناسب با نیاز استان‌ها اجرایی شود.

این مسوول عنوان کرد: باید برای افزایش آمار اعضای صندوق ذخیره بسیجیان، شبکه مدیریتی بسیج تشکیل شود و اطلاع رسانی درستی انجام شود تا بسیجیان حائز شرایط بتوانند از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

وی در پایان با بیان اینکه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۲ در استان قزوین ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون وام پرداخت شده است، گفت: برای سال آینده جهت پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به اعضای صندوق در سطح کشور در حال برنامه ریزی هستیم که امیدواریم با جذب و افزایش تعدادی اعضا، افراد بیشتری از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار