معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین:

شهید مغفوری الگوی عملی همه‌ی ثاراللهیان بود

سردار معروفی، شهید مغفوری را الگوی عملی همه‌ی ثاراللهیان دانست و گفت: همه شهدا با محوریت شهید پر افتخار وجاویدمان حاج قاسم سلیمانی، ثارالله هستند.
کد خبر: ۹۶۳۵۰۴۹
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴


به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمان، سردار معروفی معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در اولین رهواره شهید عبدالمهدی مغفوری، شهید شاخص رسانه در کشور گفت: شهید مغفوری شخصیتی بود که الگوی عملی همه ی ثاراللهیان بودوهست وهمه شهدا با محوریت شهید پر افتخار وجاویدمان حاج قاسم سلیمانی ثارالله هستند.

وی با بیان اینکه وقتی جلسه برای شهیدی می گیریم یعنی همه شهدا را یاد کردیم راه همه ی شهدا است افزود: رهواره ( یادواره) شهید به عنوان مجلس ختم نیست مراسم فتوحات نظام اسلامی وفتوحات ملت بزرگ ایران است مراسمی است  وگفتمانی که امروز در جهان اسلام ومقاومت  وبلکه برای بشریت در قاره های مختلف با نگاه انسانیت جایگاه ارزشمند خود را پیدا کرده است.


سردار معروفی اظهار داشت: در مجلس شهید مغفوری میزبان اصلی شهید سلیمانی است آنکه شهید مغفوری را امام زاده شهرمان می داند نه به عنوان تعریف وتجلیل بلکه به عنوان یک حقیقت که جهت نمای ما برای رسیدن به سعادت است.


وی به دلیل نام‌گذاری رهواره به جای یادواره اشاره کرد،افزود:یادواره ای که تبدیل به رهواره نشود در مراسم خواهد ماند وزمانی ارزش دارد که در رهواره باید از الگویی به عنوان یک نماد استفاده کرد و خودمان را با او تطبیق دهیم هم‌چنان که این شهید خود را با اهل‌بیت، پیامبر و امام خمینی (ره) تطبیق داد.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه شهید مغفوری عارفی است که استحکام درونی دارد و به واسطه آن طهارت جسم و روح دارد، در سیر حیات این شهید، طهارت جسم و روح را می بینید. 


وی با اشاره  به اینکه سه وجه اعتقادی، انقلابی و مردمی در شخصیت شهید مغفوری او وجود داشت ؛ گفت: ایمان واقعی و حقیقی، توکل و توسل واقعی در شهید مغفوری مغفوری کاملاً دیده می‌شود و امروز گیر جامعه ما این است عده‌ای حسن ظن به خدا و پیغمبر ندارند اگر حسن ظن به خدا داشته باشیم از هیچ چیزی نمی‌ترسیم.


سردار معروفی کلام نافذ، رعایت حلال و حرام خدا و مراقبت از بیت‌المال را از دیگر ویژگی‌های شهید مغفوری عنوان و بیان کرد: منظور از انقلابی بودن شهید مغفوری، رسالت‌محوری است یعنی مکان، زمان و ... در اجرای ماموریت نمی‌شناخت و در انقلابی غیر محاسبه گر است، در هیچ مسولیتی تغییر نمی‌کند. و کسی بود که برای خودش غیبت رد می‌کرد و این یعنی کسر حقوق می‌شد؛ کسی که محاسبه‌گر باشد این چنین می کند؟

وی ادامه داد: شهید مغفوری در حوزه سیاست، سیاسی‌کار نیست اما جامع الاطراف است و خود را هزینه مردم، انقلاب و ولایت می‌کند و ضلع سوم او مردمی بودن است که از بدو ورود به انقلاب در دانشگاه، مدرسه، سپاه و لشکر مردم‌داری آن را می‌دیدند و هرکجا بوده هنوز بر قلوب باقی مانده است چون با خدا معامله کرد و خدا مغفوری را عزیز کرد.


معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: امروز غبار مزار شهید مغفوری غبارها دل‌ها را پاک و اتصال‌ها برقرار می‌کند چون طهارت دارد و قطب‌نمای ما و این خروجی مکتب امام است.

وی در بخش دیگری از سخنانش مدیریت انقلابی و مدیریت جهادی را زاییده دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: در طول دوران دفاع مقدس یک فرمانده لشکر، فرمانده تیپ، فرمانده دسته سراغ نداریم که یک سانتی‌متر برای فرماندهی حرکت کرده باشد بلکه بار مسولیت را روی دوش می‌گذاشتند و شایسته‌سالاری واقعی آنجا بود اما امروز بعضی برای یک پُست کوچک زمین و زمان را به هم می‌دوزند در حالیکه امروز شایسته سالاری کارساز است.

سردار معروفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز شعار زن؛ زندگی آزادی را دزدیدند؛ گفت: تاریخ بعد از ما قضاوت خواهد کرد؛ ببینید داعش در اربیل با دختران چه کرد اما حاج قاسم به امر امام جامعه جلو رفت و آنان را نجات داد و اجازه نداد پای نحس آنان به ایران برسد.

وی در ادامه گفت: ما کوتاهی کردیم و حقیقت را نگفتیم که دشمن در فضای مجازی جنگ ترکیبی و شناختی راه انداخته و تمایلات، ایمان و قلب جوانان را تصرف می‌کند.


سردار معروفی نتیجه مقاومت ۴۵ساله انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه دشمن امروز به دور شهرک کوچک خود دیوار می‌کشد تا امنیت داشته باشد و آنجا هم برای او ناامن است و هیچ امنیت و آرامشی در چارچوب خود ندارد؛ تصریح کرد: دشمن شکست خورده و در حال فرار و انتحار است و امروز جنگ در غزه و جنوب لبنان جنگ با یک رژیم صهیونیستی و کودک کش نیست بلکه با همه نظام سلطه است و امروز جمعیت نخبگان در اروپا و کنار کاخ کفر از گفتمان مقاومت دفاع می‌کند.


وی با اشاره به پیام پیروزی از نمازجمعه نصر که برخی آن را تشبیه به مباهله کردند؛ افزود: امروز نیازمند امت واحده هستیم که اگر بخواهد در جهان اسلام شکل بگیرد با این گفتمان است و باید گذشت کرد و تولید وحدت داشت تا برای نظام و مردم تولید قدرت شود و باید بدانیم کجای تاریخ ایستادیم و مثل شهید مغفوری و حاج قاسم با میل امام جامعه حرکت کنیم تا بتوانیم از حقیقت دین خدا دفاع کنیم.


شایان ذکر است در حاشیه رهواره شهید عبدالمهدی مغفوری (شهید شاخص رسانه) از پوستر رویداد ملی رسانه‌ای «کرمان ملک سلیمان» رو نمایی شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار