خبرهای داغ:

افتتاح پل عشایری "دورک (چال چنار) " الیگودرز با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی+عکس

افتتاح پل عشایری دورک (چال چنار)   الیگودرز با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی+عکس
پل عشایری "دورک (چال چنار) شهرستان الیگودرز با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۳۷۲
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، پل عشایری دورک (چال چنار) شهرستان الیگودرز در هفته روستا و عشایر با حضور مدیر کل امور عشایری استان لرستان ، نماینده عمران و زیرساخت بنیاد علوی  استان لرستان  و دیگر مدیران استانی و جمعی از مسئولان شهرستان الیگودرز ، به بهره برداری رسید. افتتاح پل عشایری

این پروژه مرمت مسیر و احداث پل محور عشایری دورک (چال چنار) در سال ۱۳۹۹ در  مسیر محلی عبور از رودخانه بر اثر سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شد.

افتتاح پل عشایری

پل یاد شده با اهداف تسهیل تردد بیش از ۳۰۰ خانوار عشایری و توسعه گردشگری و با توجه بهدظرفیت‌های موجود و کمک به افزایش تولید در منطقه از جمله شیلات در برنامه‌های اداره امور عشایر قرار گرفت که پس از مرمت این محور، اجرای فنداسیون کوله‌ها و دستک‌های پل و همچنین دیوارهای غربی هدایت آب، بدلیل عدم تامین اعتبار مالی عملیات اجرایی پروژه متوقف گردید. 

افتتاح پل عشایری

 پس از توقف تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل امور عشایر استان لرستان و بنیاد علوی "بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ایران " امضا شد و  در سال ۱۴۰۲ در خصوص مشارکت در تکمیل پروژه و تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی از سر گرفته شد و با نصب عرشه فلزی و اجرای دال بتنی و سایر اقدامات لازم این پروژ در مهرماه سال ۱۴۰۳ تکمیل و  به بهره برداری رسید.

افتتاح پل عشایری

 این پل  با اعتبار ۴۷ میلیارد ریالی احداث شد و سهم بنیاد علوی ۱۵ میلیارد ریال بود که توسط اداره امور عشایری استان لرستان پرداخت شد. 

گفتنی است با افتتاح این پروژه مسیر ارتباطی عشایر و بخش پیشکوه ذلقی و بربرود غربی شهرستان الیگودرز تسهیل  گردید.
انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار