خبرهای داغ:

ایمانیه رفت، امیری آمد/ از مردم استان فارس هم می‌خواهم که بنده را خدمتگزار خود بدانند

آئین تودیع و معارفه استاندار فارس با حضور وزیر کشور در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۶۱۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسینعلی امیری پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار فارس، اظهار داشت: با استان فارس ناآشنا نیستم، هر چند زاده این استان نیستم.

وی ادامه داد: استان فارس و شهر شیراز به فرموده رهبرانقلاب سومین حرم اهل بیت (ع) است و مهد تمدن‌های بشری و علمای بزرگ محسوب می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه این استان سرزمین امامزادگان واجب‌التعظیم است، گفت: استان فارس سرزمین ستارگان درخشان ادب، نظم و نثر و شعر است. بزرگانی زیادی از جمله آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله حائری، آیت‌اللهی، آیت‌الله ملک حسینی و غیره در این استان زیست کرده‌اند.

امیری اضافه کرد: استان فارس دارای دو مرکز علمی فوق‌العاده دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که از قطب‌های علمی کشور محسوب می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه رنگین کمانی از ادیان، مذاهب و اقوام برای توسعه این استان بزرگ گردهم جمع شده‌اند، خاطرنشان کرد: مفتخرم که مسئولیت این استان را پذیرفتم، بنده به فارس و فارسی‌ها مدیون هستم.

استاندار فارس تصریح کرد: استانداری برای بنده موضوعیتی ندارد و آنچه اهمیت دارد، خدمت به مردم شریف این استان است و از مردم استان فارس هم می‌خواهم که بنده را خدمتگزار خود بدانند.

امیری که معتقد است در حکمرانی باید تک تک مردم دیده شوند، تاکید کرد: در مناسبات مردمی هیچ مرزی نمی‌شناسم.

وی از انتخابات به مثابه یک تنفس یاد کرد و گفت: روح و نشاط جدید با انتخابات ایجاد می‌شود، همان گونه که در آموزه‌های اسلامی نیز این موضوع صادق است. مدل مدیریتی همه ما در زیرمجموعه رئیس جمهور نیز همان گفتمانی است که ایشان مطرح کرده‌اند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: امروز همه از هر قوم و نگاه سیاسی باید در کنار همدیگر برای توسعه ایران بزرگ قرار بگیرند.

امیری همچنین شایسته سالاری، فضیلت‌های انسانی و حاکمیت قانون و را از مهمترین اولویت برای انتخاب مدیران خود برشمرد و گفت: روی رستگاری شامل جامعه‌ای خواهد شد که اصالت، اعتقاد، تعهد و دامنه‌ای از ارزش‌ها در انتخاب مدیران در آن به‌کار گرفته شود.

وی در خاتمه سخنانش تاکید کرد: مدیران باید با عملکرد صادقانه و تکریم ارباب رجوع به مردم احساس ارزشمندی دهند و این حاصل نمی‌شود مگر با رفتار صادقانه این مهم به سرانجام می‌رسد. 

آینده‌ای درخشان در انتظار استان فارس

استاندار سابق فارس نیز در این مراسم خواستار همراهی مردم و مدیران استان با استاندار جدید شد و گفت: امید است آینده‌ای درخشان در انتظار استان فارس باشد.

محمدهادی ایمانیه عنوان کرد: تعامل و همراهی اعضای شورای تامین شهرداران، فرمانداران، نمایندگان استان، مجموعه نیرو‌های مسلح و قضایی در فارس مثال زدنی بود.

برگزاری چهار دوره انتخابات در فاصله پنج ماه، رفع بخش زیادی از نارضایتی‌های عمومی، ساماندهی کودکان کار، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ثابت ماندن روند کاهشی جمعیت، افزایش 100 درصدی اعتبارات فارس، پرداخت مطالبات پرسنلی، تسویه بدهی استانداری به شرکت‌های طرف قرارداد، راه‌اندازی فروشگاه‌های از مزرعه تا سفره، رتبه سوم در نرخ مشارکت، کاهش نرخ بیکاری، افزایش صادرات و غیره بخشی از گزارشی بود که استاندار سابق فارس در این مراسم تشریح کرد.

وی ا‌دامه داد: 6400 پروژه به ارزش 154 هزار میلیارد تومان در سه سال اخیر در فارس به بهره‌برداری رسید، همچنین 400 روستای استان فارس از تنش آبی خارج شد.

ایمانیه همچنین تسریع در روند عملیات اجرایی سد‌های در حال احداث، کاهش 30 درصدی مرگ ناشی از تصادفات در استان، وجود 600 کیلومتر بزرگراه در دست احداث، بهره‌برداری بیمارستان‌های تعدادی از شهرستان‌ها و غیره را بخشی از اقدامات در سه سال اخیر در استان فارس اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار