خبرهای داغ:

حضرت معصومه(سلام الله علیها) الگوی والای بانوان شیعه در امر علم آموزی است

حضرت معصومه(سلام الله علیها) الگوی والای بانوان شیعه در امر علم آموزی است
حضرت معصومه(سلام الله علیها) الگوی والای بانوان شیعه در امر علم آموزی است و توجه به این ویژگی موجب رشد و تعالی در زندگی اجتماعی،فرهنگی بانوان می شود..
کد خبر: ۹۶۳۵۸۱۸
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، حضرت معصومه (س) در سال 173 هجری در مدینه متولد شدند و از همان سنین کودکی تحت تربیت پدر بزرگوارشان، امام موسی کاظم علیه‌السلام، و مادری بزرگوار قرار گرفتند.

ایشان با داشتن علم و آگاهی فوق‌العاده، در زمان خود به عنوان یک عالمه شناخته می‌شدند و در نشر معارف اسلامی تلاش می‌کردند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت معصومه، نقش ایشان در ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام است که پس از هجرت از مدینه به ایران،  با استقبال مردم قم روبه‌رو شدند و به تبیین و تشریح معارف اسلامی و اخلاقی پرداختند.حضور فاطمه  معصومه (س) در قم باعث شد که این استان به عنوان مرکز علمی و فرهنگی شناخته شود.

فاطمه معصومه(س ) ، دختری از خاندان پاک و معصومین است که به عنوان یک الگو و نماد از ایمان، علم و تقوا در تاریخ اسلام شناخته شده است.

حضرت معصومه(س) به عنوان یک زن مؤمن و متعهد، الگوی کاملی برای زنان جامعه ما هستند. ایشان نشان دادند که زنان نیز می‌توانند در عرصه‌های علمی و اجتماعی تأثیرگذار باشند و با پیروی از دین، به قله‌های کمال دست یابند.

از دیگر جنبه‌های مهم زندگی حضرت معصومه(س)، ارتباط عمیق ایشان با خداوند و روحیه بندگی و توکل به اوست. در شرایط سخت و دشوار، ایشان همواره به خداوند اعتماد کردند و در راه خدمت به مردم ثابت‌ قدم بودند.

حضرت معصومه (س) نقش مهمی در ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام ایفا کردند. و با سخنان حکمت‌آمیز و آموزه‌های عمیق، مردم را به سوی دین اسلام و سیره اهل بیت هدایت کردند. و امروز  شهر قم به عنوان پایتخت علمی شیعه شناخته می‌شود.
حضرت معصومه(س) به عنوان یک زن مؤمن و فاضل، الگوی بی‌نظیری برای زنان مسلمان به شمار می‌آیند. ایشان نشان دادند که زنان نیز می‌توانند در عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار باشند و با پیروی از دین، به قله‌های کمال دست یابند. زندگی ایشان به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم در کنار حفظ حجاب و عفاف، در عرصه‌های مختلف علم و عمل نیز موفق باشیم.

زندگی حضرت معصومه(س مملو از آزمون‌ها و سختی‌ها بود. ایشان پس از هجرت به قم و در مسیر خود، با مشکلات زیادی مواجه شدند. اما در تمام این دوران، صبر و استقامت را در پیش گرفتند و به خداوند توکل کردند. این روحیه نشان‌دهنده ایمان قوی و اعتقاد راسخ ایشان به خداوند بود.

در پایان، بیایید به سیره و شخصیت حضرت معصومه توجه بیشتری داشته باشیم. این بانوی بزرگوار، نه تنها الگویی برای زنان، بلکه برای همه ما هستند. آموزه‌های ایشان به ما یادآور می‌شود که با ایمان به خداوند و تلاش در مسیر حق، می‌توانیم به کمال و سعادت برسیم.

حضرت معصومه(س)، نه تنها یک شخصیت تاریخی، بلکه نمادی از ایمان و معرفت در دنیای امروز هستند. بیایید با پیروی از سیره و رفتار ایشان، در زندگی خودمان به دنبال تقویت ایمان و تقوا باشیم و با عمل به دستورات دین، راه ایشان را ادامه دهیم.

            نویسنده: علی لرستانی
مسئول امورروحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع)لرستان

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار