خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در فارس:

اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، چون علما پای کار بودند

نماینده ولی فقیه در فارس در یادواره شهدای روحانی فارس تاکید کرد: جامعه به عالم نیاز دارد و اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، چون علما پای کار بودند و جامعه روحانیت ما در این جهت کارنامه درخشانی دارد.
کد خبر: ۹۶۳۵۹۴۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، یادواره شهدای روحانی استان فارس که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در این یادواره با بیان اینکه جامعه روحانیت این افتخار دارد که در طول حیات علمی خود آن‌ چه را که به آن عالم بوده، عملیاتی کرده و شهید تقدیم کرده است، اظهار داشت: جامعه روحانیت تشیع به صورت خاص در بحث شهادت بیش از همه اقشار دیگر در طول تاریخ اسلام نقش‌آفرینی کرده و این موضوع را تجربه کرده و این افتخار است.

امام جمعه شیراز تجربه شهادت را از صحنه جنگ صفین دانست و گفت: کشتن جرم است، اما کشتن عالم‌ جرم بزرگتری است و در واقع خیانت به عالم‌ محسوب می‌شود. چون عالم به علما نیاز دارد.

وی تصریح کرد: دنیا برای پیشبرد اهداف دینی خود به علما نیاز دارد و اگر عالم نباشد، اصلاً هیچ کاری رخ نخواهد داد. علم است که موجب اطاعت خدا خواهد شد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: روحانیت و علما به صورت ویژه باید مدنظر قرار بگیرند و تببین این مسئله به عهده علما است، چون دشمن تلاش می‌کند به هر شکلی مردم را از حضور علما محروم کند و کاری کند که علما نتواند نقش اصلی را ایفا کند.

دژکام ادامه داد: شهید با همه ارج و قرب خود در روز قیامت بعد از علما برای شفاعت می‌آیند، چون اگر عالم نقش‌آفرینی نکند شهید و معمای شهادت گم می‌شود.
اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، چون علما پای کار بودند

نمایند ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه در غوغای آخرالزمان و شبهات آن نقش و شأن و جایگاه عالم‌ مورد حمله و تهاجم قرار گرفته است، تصریح کرد: عالم بودن به این است که جایگاه علم و شأن عالم را بشناسیم. عالم در کنار علم باید حلم و بردباری داشته باشد تا بتواند در مقابل مخالفت‌ها مقاوم باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول یک‌ هزار و 400 سال گذشته سر، رفته است، اما عمامه نرفته است، گفت: جامعه به عالم نیاز دارد و اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، چون علما پای کار بودند و جامعه روحانیت ما در این جهت کارنامه درخشانی دارد.

دژکام با تأکید بر اینکه بدنه روحانیت دور از حب دنیا است، افزود: انسانیت به عالم نیاز دارد و زهد و بی‌توجهی به دنیا در بین جامعه روحانیت چشمگیر است.

آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این اجلاسیه گفت: جامعه بشری زمانی از انقراض نجات خواهد یافت که با بهره‌گیری از از علم الهی مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.

وی ادامه داد: اگر از مسیر الهی و علم خارج شود حرکت جامعه بشری به سمت نابودی سرعت می‌گیرد نباید فراموش کرد که حیات جامعه بشری نیازمند عالم است و می‌توان گفت که حیا، عفت و تعالی نیازمند هسته مرکزی جامعه که همان ائمه اطهار (ع) است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام در جامعه اسلامی کسی است که فرمان، دستورات و رفتار الهی را در جامعه نشر داده و عاملی برای توسعه جامعه و حرکت به سمت تعالی است.

وی با بیان این موضوع که امتی که تحت ولایت امام باشند باید زنده بمانند و در صدر قرار گرفته تا از جان برای حفظ و نشر ارزش‌های جامعه می‌گذرند، گفت: یکی از اصلی‌ترین میعادگاه‌های ملت مسلمان در گرداگرد حرم امام حسین (ع) است که مهم‌ترین عامل هدایت جامعه بشری از گذشته تاکنون است.

اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، چون علما پای کار بودند

اراکی ادامه داد: امتی که فلسفه وجودی خود را بر اساس تقوا شکل داده است، دارای ارزش‌های ویژه‌ای است که مهم‌ترین ارزش در این جامعه شهادت و افراد برای رسیدن به این هدف والا مشتاق و عاشق شهادت اند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری، افزود: شهدا در جامعه متوقف نیستند، بلکه شهدا عاملی برای رونق، توسعه و پویایی جامعه هستند و خود شهدا نیز در زمان حیات معمولاً از جمله افرادی در جامعه بودند که پویا و اثرگذار در میان آحاد جامعه قدم بر می‌داشتند.

اراکی گفت: امت انقلاب اسلامی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نه تنها تضعیف نمی‌شود، بلکه روزانه به سمت تعالی و پیشرفت گام بر می‌داد از این رو تمامی آحاد جامعه بایستی در حفظ و نگهداری جامعه اسلامی تلاش کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تقوا اصلی‌ترین مؤلفه در جامعه اسلامی است از این رو باید مسئول تقوا در جامعه نشر داده شده و تقوا به عنوان شجره طیبه در میان حوزه‌های علمیه تبدیل شود، البته رشد علم و دانش نیز یکی دیگر از مولفه‌هایی است که در حوزه‌های علمیه باید مدنظر باشد.

اگر جامعه‌ای شهیدپرور می‌شود، چون علما پای کار بودند

وی افزود: جامعه روحانیت باید در میان مردم باشد و برای مردم تلاش کنند تا بتوان جامعه را به سمت تعالی سوق داد این در حالی است که جامعه روحانیت نمی‌تواند در مقابل درد و رنج مردم ساکت باشند زیرا جامعه روحانیت بخشی از جامعه و در کنار جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار