یادداشت| محمدرضا بیک‌محمدی‌هزاوه

تیری که به سنگ نشست/ جنگ روانی دشمن با شایعه‌سازی علیه فرماندهان مقاومت

طی روزهای پس از شهادت سید مقاومت و سردار نیلفروشان عملیات روانی سنگینی علیه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط رسانه‌ها و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی انجام شد که بیش از گذشته ماهیت مبتذل، دروغ‌گو و غیرقابل اعتماد رسانه‌های صهیونیستی را عیان کرد.
کد خبر: ۹۶۳۶۱۷۲
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمدرضا بیک‌محمدی‌هزاوه، فعال فرهنگی استان مرکزی در یادداشتی نوشت: دشمن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تمام توان و ظرفیت خود را پای کار آورد و جنگ تمام عیاری را در جبهه‌های مختلف علیه نظام اسلامی رقم زد.

جنگ روانی یکی از این جبهه‌ها است و از «رسانه» نیز به عنوان سلاحی کارآمد در این جنگ استفاده می‌کند تا دست برتر را در میدان داشته باشد.

داستان از آن جایی شروع شد که اخبار ضد و نقیضی از وضعیت سلامتی سردار قاآنی در رسانه‌های مطرح غربی منتشر شد. تیر اول این عملیات روانی و آتشبار رسانه‌ها را کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی رها و در ادامه نیویورک‌تایمز، رویترز و... بر سرعتش افزودند. 

تیری که با اعلام خبر سلامت سردار قاآنی به سنگ نشست. بعد از به سنگ خوردن تیرهای رسانه‌ای ترور سردار رشید اسلام، اتاق فکر اسرائیل فاز دوم تحرکات رسانه‌ای خود را آغاز کرد.

 این خبر پراکنی در نگاه اول بسیار عجیب و غریب به نظرمی‌آمد! امّا به سرعت به تیتر اول رسانه‎‌های زرد غربی مثل اینترنشال تبدیل شد.  
«دستگیری قاآنی و بازجویی او» خبری بود که وب‌سایت «Middle East Eye» برای اولین بار به نقل از 10 منبع بی‌نام و نشان در تهران، بیروت و عراق منتشر کرد.

به نظر می‌رسد که اتاق عملیات روانی اسرائیل طی روزهای گذشته با انتشار فیک نیوزهای عجیب و غریب علیه فرمانده سپاه قدس، چند هدف را مد نظر داشت:

*واکنش مقامات ایرانی در داخل کشور و به دست آوردن آخرین اطلاعات از وضعیت فرمانده سپاه قدس   
*ایجاد ساز و کار جدید برای سوژه ترور با به دست آوردن اطلاعات دقیق از وضعیت فرمانده سپاه قدس   
*قدرت‌نمایی کاذب اطلاعاتی در اذهان و اثرگذار بر افکار عمومی داخل و محور مقاومت  
*به رخ کشیدن عمق نفوذ این رژیم در حساس‌ترین و امنیتی‌ترین بخش‌های داخل نظام و محور مقاومت 
بنابراین جا دارد اهداف رسانه‌ای و اثرات آن بر میدان وسیاست با حساسیت و دقت بیشتری تحلیل، ارزیابی و دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار