برگزاری هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج

معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین، سومین جلسه هیئت اندیشه ورز مرکزی را با حضور اساتید و نخبگان حوزه بین الملل از جمله فرماندهان بسیج وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با سه محور فرمان حکم شرعی امام المسلمین در رابطه با کمک رساندن به فلسطینیان و ساکنین غزه، بررسی سند راهبردی معاونت بین الملل و اجلاسیه شهید شاخص بین الملل و شهدای بسیج جهان اسلام برگزار کرد.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۹۷
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶

برگزاری هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج، سومین جلسه هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در روز چهارشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۳ با حضور اساتید و نخبگان حوزه بین الملل از جمله فرماندهان بسیج وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با سه محورفرمان حکم شرعی امام المسلمین در رابطه با کمک رساندن به فلسطینیان و ساکنین غزه، بررسی سند راهبردی معاونت بین الملل و اجلاسیه شهید شاخص بین الملل و شهدای بسیج جهان اسلام برگزار گردید.

برگزاری هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج
در این جلسه محسن کاظمی؛ معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین ضمن خوش آمد گویی با بیان این مسئله که کمک به مردم غزه طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) واجب شرعی اعلام شده است تأکید کرد که می‌بایست هم افزایی و ارتباط مستمر فی مابین معاونت بین الملل و سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها در خصوص کمک به مردم غزه و لبنان صورت گیرد.
ایشان همچنین در بخشی از سخنانشان به جلسه‌ای که در خصوص برگزاری اجلاسیه شهدای جهان اسلام با سپاه مازندران داشتند اشاره کردند.
ایشان در ادامه به اهمیت معاونت بین الملل در سطح سازمان بسیج و نقشی که این معاونت در رابطه با مأموریت‌های بسیج ایفا می‌نماید داشتند و گفتند: یکی از محور‌های این جلسه برسی سند راهبردی است که توسط کارشناسان ما در معاونت بین الملل تهیه و تدوین گردیده و پس از برسی و داوری نیاز به تغییرات جزئی در برخی از بخش‌ها را دارد که این موضوع یاری اعضاء هیئت اندیشه ورز در تکمیل این سند که چشم‌انداز معاونت در آینده را ترسیم می‌نماید، می‌طلبد.

برگزاری هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج
در ادامه دکتر نجفی برزگر؛ رئیس هیئت اندیشه‌ورز مرکزی معاونت بین الملل با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله) در رابطه با حمایت از غزه و لبنان، این امر را وظیفه تمامی مردم و سازمان‌ها در حمایت از مردم ستم‌دیده و مظلوم این کشور‌ها و همچنین محور مقاومت دانست.
ایشان افزودند که مقاومت به معنای واقعی خود می‌بایست در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و علمی نمود یابد. ایشان در تشریح مقاومت در تمامی سطوح به این موضوع اشاره کردند که با توجه به شدت گیری اهداف انسانی، آموزشی و دانشگاهی در حملات رژیم صهیونیستی و نبود زیر ساخت مناسب برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، وزارت علوم می‌تواند در قالب بستر آموزش مجازی این شرایط را فراهم نماید.

برگزاری هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج
ایشان همچنین به نقش بی بدلیل حقوقدانان کشور و بالخصوص بسیج حقوقدانان در رابطه با تشکیل پرونده در رابطه با جنایات صورت پذیرفته در غزه اشاره داشتند و این امر را نیز نمودی از مقاومت دانستند.

برگزاری هیئت اندیشه ورز مرکزی معاونت بین الملل سازمان بسیج
در ادامه جلسه، ابراهیم محمد‌دوست؛ جانشین معاونت بین الملل سازمان بسیج گزارش مبسوطی در خصوص اقدامات صورت گرفته در طول دو ماه گذشته پیرامون موضوع اجلاسیه بین المللی شهید شاخص بین الملل «شهید صالح العاروری» و شهـدای بسیج جهان اسلام که در ۲۸ و ۲۹ آبان در مازندران برگزار می‌شود، ارائه دادند. از جمله برگزاری جلسات ستادی با حضور اقشار و معاونت‌های سازمان بسیج، برگزاری پیش نشست‌های تخصصی تبیینی اجلاسیه، اقدامات فراخوان مقالات، چاپ کتاب شهید شاخص، تعامل با استان‌ها و ... می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار