رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اعلام کرد

تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از رشد سه برابری تولید گندم استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: کشاورزان استان با تولید ۵۰۰ هزار تُن رکورد تولید این محصول استراتژیک را شکستند.
کد خبر: ۹۶۳۷۹۶۲
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در آئین شکرگزاری و جشن رکوردشکنی تولید گندم در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان مرکزی، با اشاره به افزایش تولید گندم در استان گفت: تولید گندم در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کشور انتظار تولید این میزان حجم تولید گندم را در سال جاری نداشت و لازم است برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم در سال زراعی جدید لحاظ شود تا گندم‌کاران دچار آسیب نشوند.

استاندار مرکزی به طلب گندم‌کاران اشاره کرد و گفت: بدهی گندم‌کاران، دغدغه همه مسئولان در استان‌ها است که این مشکل باید در سطح ملی حل و مطالبات این قشر پرداخت شود.

تولید ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی

علی صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این آئین، تولید امسال گندم استان را سه برابر نیاز استان اعلام کرد و گفت: در سال زراعی گذشته ۵۰۰ هزار تن گندم در استان مرکزی تولید داشتیم که در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۴۰ هزار تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، افزود: بیش از ۵۰۰ هزار تُن گندم امسال تولید شد که در بین استان‌ها افزایش تولید و خرید بیش از ۱۶ درصد و در استان نسبت به گذشته بیش از ۷۰ درصد رشد را شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: بارندگی مطلوب، بذر گندم مناسب، کودهای مطلوب و اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از عوامل مؤثر در افزایش تولید و برداشت گندم در استان مرکزی است.

صفری عنوان کرد: در این بین شهرستان‌های شازند رتبه اول، ساوه رتبه دوم و فراهان رتبه سوم را در تولید گندم به خود اختصاص دادند، همچنین بهترین رشد و تولید گندم را کلانشهر اراک به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار