۱۵ / ارديبهشت / ۱۴۰۴ - 05 May 2025
05:52
کد خبر : 9685229
۲۲:۳۰

۱۴۰۴/۰۲/۱۴

بیش از ۴۹ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: طی سال گذشته ۴۹ هزارو ۶۶۵ تماس تلفنی با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: از این تعداد ۲۰ درصد تماس‌ها به تعداد ۹۹۳۳ تماس مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۸۰ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسائل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای تماس گرفته شده است.

بیش از ۴۹ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی البرز برقرار شد

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماس‌های مرتبط، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.

محمدی فلاح گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۵ مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهرکرج، مرکزشهر کرج، شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد و شهرستان ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند،  خدمات تخصصی ارائه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه وظیفه مراکز فوریت‌های اجتماعی ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و آحاد مردم می‌توانند به‌وسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات آن بهره‌مند شوند.

محمدی فلاح بیان کرد: نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی می‌باشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) صورت می‌گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره‌مند خواهند شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید