به گزارش خبرنگار بسیج، مهدی سعدی میر مخابرات شهرستان شاهرود ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران به مناسبت ۲۷ اردیبهشتماه روز روابطعمومی و ارتباطات با اشاره به نامگذاری این روز در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم در ارتباطات عمومی، اظهار کرد: در سال ۱۳۴۲ این روز روز بهعنوان روز روابطعمومی نامگذاری شده و هر سال شعاری دارد شعار امسال این روز «برابری تحول دیجیتال» است که کل دنیا از فرصتهای برابر ارتباطات استفاده و اقدامات هدفمندتر و منسجمتری انجام شود.
وی با اشاره به ۵ هزار مشترک فیبر نوری در این شهرستان، افزود: استان سمنان پیشرو در زمینه اتصال خانگی به فیبر نوری است و در شاهرود بالاترین پوشش را در واگذاری فیبر نوری در استان داریم.
سعدی با بیان اینکه بخشی از شرکت مخابرات مربوط به ارائه خدمات تلفن همراه است که خدمات بروز، بهینه و پیشرفته ارائه میدهد، به ناترازی انرژی و قطعی برق اشاره و گفت: سیستمهای پشتیبانی ارتباطات سیار برای قطعیهای ناگهانی و چندساعته طراحی شده است و این ناترازیها تأثیرات نامطلوبی در ارائه خدمات دارد و تلاش داریم مشکلات به حداقل برسد.
مدیر مخابرات شاهرود، با اشاره به مشکل آنتندهی در روستای نور خار توران بیارجمند، اظهار کرد: مقرر شد یک سایت تلفن همراه احداث شود و تقسیم کاربین مخابرات و امپراتور ارتباطی دیگر شد که مخابرات عملیات سیستم انتقال به طول ۲۵ کیلومتر فیبر نوری را در سال گذشته، اما و بی تی اس تلفن همراه را شرکت متعهد انجام نداده است.
وی با اشاره به مشکلات آنتندهی جاده طرود، گفت: در این مسیر نیز مخابرات تکلیف خود را انجام داده و چندین جلسه برگزار شده، اما چون محور برق ندارد و نیاز به برق پایدار برای احداث سایت نتوانستیم اقدامی کنیم.
سعدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در روستاها انترنت تلفن همراه و پرسرعت انجام شده، افزود: در ایجاد تلفن ثابت دولت و مخابرات سرمایهگذاری نمیکند، چون سرعت اینترنت قابلقبول نیست و سرمایهگذاری تلفن همراه با پوشش و کیفیت بالا و هزینه مناسبتری انجام میشود.
مدیر مخابرات شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه در تکالیف مخابرات و وزارت ارتباطات سرمایهگذاری تلفن ثابت نیست، تصریح کرد: برخورداری از خدمات تلفن همراه در روستاها و در شهرها هم فیبر نوری در حال انجام است.
سعدی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار نفر مشترک تلفن ثابت و ۳۰ هزار نفر مشترک خانگی اینترنتای سی دیال در شهرستان شاهرود داریم، خاطرنشان کرد: تلفن ثابت ۲۰ سال است تعرفههایش تغییر نکرده و نگهداری تلفن ثابت هزینه بر است.
وی مراکز ۱۱۸ را موردتوجه قرارداد و گفت: در این مراکز پاسخگویی بهصورت متمرکز انجام شده است و در شاهرود بزرگترین مرکز استان سمنان است و برای چندین استان با هم پاسخگویی مجتمع انجام میشود و نظارت و ارزیابی مستمر در این مراکز انجام میشود و مدتزمان پاسخگویی کمتر از ۳۰ ثانیه است.
در انتهای این نشست که مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان سمنان نیز حضور داشت از مسؤول روابط عمومی مخابرات شهرستان شاهرود از سوی خبرنگاران به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات تقدیر شد.