در حاشیه برگزاری دومین همایش «مدار امید» ویژه شبکه گسترده روابط عمومی بسیج، نیک آمال مدیر عامل خبرگزاری بسیج کشور، در گفتوگو با شهروند خبرنگار خبرگزاری بسیج از البرز، به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: روابط عمومی خاص یک منطقه نیست و به همه مردم تعلق دارد، این نهاد، چشم و چراغ هر سازمان و ارگانی است که فعالیتهای آن را منعکس میکند.
نیک آمال در ادامه افزود: هر روابط عمومی در هر شهر و روستایی، منعکس کننده اخبار آن محل است، هنر ما این است که اخبار محلی را بتوانیم به مخاطبین فرامحلیمون برسانیم، اگر بتوانیم روایتهای محلی را به زیبایی به مخاطبان فرامحلیمان منتقل کنیم، در واقع در رسالت خود موفق عمل کردهایم.
وی با اشاره به لزوم توجه به مخاطبان بین المللی، اظهار داشت: پیام ما باید به تمام جوانهای جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی برسد، ما باید از الگوهای خوب و موفقیتهای ایران برای الهام بخشیدن به جوانان دنیا استفاده کنیم.
نیک آمال همچنین از راهبردهای نوین در دنیای دیجیتال برای برقراری ارتباط مؤثر با جامعه و رسانهها صحبت کرد و گفت: در خبرگزاری بسیج، ما سه راهبرد اصلی داریم: الگو محوری، عرصه محوری و جغرافیا محوری، این سه راهبرد به ما کمک میکنند که خدمات را به شیوهای جذاب و هنری معرفی کنیم.
مدیرعامل خبرگزاری بسیج تأکید کرد: شهروند خبرنگاران افسران نوک پیکان ما هستند و توجه ویژه به آموزش و توانمندسازی آنها ضروری است، این شبکه مدیریتی قدرت ماست و باید آن را تجهیز و توانمند کنیم.
نیک آمال در پایان خاطرنشان کرد: ما رسانهها باید در جامعه فعلی امیدآفرین باشیم و روایت پیشرفت ایران را با کلید واژه "ایران قوی" معرفی کنیم، این مسؤولیت ماست تا امید را در دل جوانان زنده نگه داریم و در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.
این همایش با هدف تقویت ارتباطات و همدلی در شبکه روابط عمومی بسیج برگزار شد و فرصتی برای تبادل نظر در زمینه راهکارهای بهبود عملکرد روابط عمومی در بسیج و سایر نهادها ایجاد کرد.