
به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از خلیلآباد، همزمان با گرامیداشت هفته محیطزیست، مهدی جمعه پور، با تأکید بر ظرفیتهای کمنظیر گردشگری طبیعی در این منطقه، از «آبگرم معدنی» (گرمو) بهعنوان یک سرمایه ارزشمند معنوی و زیستی یادکرد.
جمعه پور اظهار کرد: طبیعتگردی سالم، امروزه بهعنوان یکی از مؤثرترین ابزارهای ارتقای سلامت جسم و روان شناخته میشود و در این میان، منطقه آبگرم خلیلآباد به دلیل ویژگیهای خاص طبیعی، جایگاهی ویژه در میان گردشگران محلی و منطقهای دارد.
وی با بیان اینکه اداره محیطزیست خلیلآباد همهساله باهدف نهادینهسازی فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، مشارکت فعالی در برنامههای مرتبط با روز آبگرم دارد، افزود: هدف ما از برگزاری این برنامهها، تنها استفاده تفریحی نیست، بلکه ترویج فرهنگِ "حفاظت از محیطزیست" است تا این فضای بکر برای آیندگان نیز باقی بماند.
رئیس اداره محیطزیست خلیلآباد ضمن دعوت از عموم مردم و گردشگران برای بازدید از این منطقه زیبا، خطاب به آنان گفت: از هموطنان عزیز تقاضا داریم در هنگام حضور در طبیعت، حفظ نظافت و سلامت محیطزیست را در اولویت قرار دهند.
جمعه پور افزود: طبیعت خلیلآباد میراث مشترک همه ماست و صیانت از آن، مستلزم مشارکت و مسئولیتپذیری تکتک شهروندان است لذا با رفتاری مسئولانه، حافظ سلامت و پاکیزگی این سرمایههای خدادادی باشیم.
قابلذکر است، همایش کوهنوردی وروز گرمو جمعه هفته جاری در شهرستان خلیلآباد، برگزار میشود.