خبرهای داغ:
پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357 به رهبری حضرت امام خمینی (قدس سره) چون خورشیدی بر تارک امت اسلامی و ملت ایران درخشید و انفجار نورش همه عالم را فراگرفت.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۲۳
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

https://s6.uupload.ir/files/98989898_o9tq.jpg

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، متن بیانیه سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور به مناسبت چهل و سومین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران  به شرح زیر می باشد:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دهه فجر مظهر شکوه و عظمت و فداکاری ملت ایران است. امام خامنه ای(مدظله العالی)

       پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357  به رهبری حضرت امام خمینی(قدس سره)  چون خورشیدی بر تارک امت اسلامی و ملت ایران درخشید و انفجار نورش همه عالم را فراگرفت. این انقلاب نورانی که در مقابل استبداد داخلی رژیم ستم شاهی و  جبهه استکبار و استعمار جهانی و در مواجهه با  همه مظاهر کفر و شرک و الحاد، ظلم و فساد به پیروزی رسید ، چهل و سومین سال پیروزی اش را با افتخار به اینکه در گام اول  به اهداف و آرمان هایش وفادار بوده  و برای تحقق آن توفیقات بزرگی کسب کرده است ، جشن می گیرد .

       نگاهی اجمالی به دستاوردهای فراوان  انقلاب اسلامی از جمله احیای هویت و مردم سالاری دینی، استقلال سیاسی، ثبات و امنیت داخلی، ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیزی و همچنین پیشرفت چشمگیر  در حوزه های علم و فناوری، انرژی، سلامت، هسته‌ای و بازدارندگی دفاعی و البته  بزرگترین دستاوردش یعنی تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گام اول انقلاب و تداوم فرایند مراحل انقلاب اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه ای و بازیگر توانمند و تاثیرگذار در عرصه معادلات بین المللی، با هدف زمینه سازی برای ظهور خورشید عظمای ولایت(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در گام دوم انقلاب،  نویدبخش شکل گیری دولت اسلامی، جامعه اسلامی ، و تمدن نوین اسلامی است، که به مدد الهی و عنایات حضرت حجت(سلام الله علیه) و با همت و تلاش دولت انقلابی  و ملت وفادار به انقلاب اسلامی تحت ولایت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) محقق خواهد شد .

     روحانیت انقلابی از ابتدای نهضت اسلامی در کنار حضرت امام خمینی(ره) و در صفوف به هم فشرده ملت ایران  همواره حضور داشته و با تحمل فشارها و شکنجه های دوران ستم شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در همه عرصه ها بویژه در دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود 4000 شهید نقش آفرینی کرده و برای تحقق اهداف و آرمانه ای انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده است  .

        سازمان بسیج اساتید،طلاب و روحانیون کشور در ایام فرخنده چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی با استعانت از خداوند متعال در راستای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی، جهاد تبیین و روشنگری و روایت صحیح از حقایق مربوط به تحولات پیش رو در این شرایط حساس و سرنوشت ساز ، مواضع و دیدگاههای خود را بشرح زیر اعلام می نماید:

  1. مبنا و معیار مسئولان و همه کارگزاران نظام اسلامی می بایست گفتمان انقلاب اسلامی که برگرفته از گفتمان امامین انقلاب اسلامی است، باشد و تحقق همه جانبه بیانیه گام دوم و همچنین توجه ویژه و عملیاتی نسبت به  سیاستهای کلی نظام اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)  ابلاغ گردیده، مورد توقع و انتظار است .
  2.  با تشکر از دولت انقلابی و وزارت بهداشت و درمان و همه دستگاه ها ازجمله نیروهای مسلح بویژه سپاه  و بسیج که در جهت مقابله با ویروس کرونا تلاش کرده و خطر آن را به حداقل رسانده اند، یکی از  مهمترین  و اولویت دار ترین مشکلات کشور مشکلات معیشتی مردم است. از همه مسئولان کشور بویژه دولت و مجلس  انقلابی می خواهیم تمامی تلاش و همت مضاعف و شبانه روزی خود با وحدت کلمه  و با استفاده از نظر کارشناسان و نخبگان کشور برای حل مشکلات معیشتی مردم عزیز که به تعبیر حضرت امام(ره) ولی نعمت ما هستند مصروف داشته و در مدت زمان مناسب حل نمایند.
  3. از دولت انقلابی انتظار داریم به روند کند شکل دهی به ارکان دولت بخصوص دربخش میانی پایان دهد و هرچه زودتر نیروهای انقلابی، ارزشی و در عین حال کارآمد و توانمند و پاک دست را در جایگاه های خود قرار داده تا دولت انقلابی و پاسخگو شکل واقعی بخود گرفته و قدرت اقدام دولت افزایش یابد و سیاست ها و اقدامات  در بخش میانی معطل نماند.
  4. از دولت، مجلس و همه ارکان نظام اسلامی می خواهیم نسبت به  تقویت جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان وکشورهای جهان اسلام و منطقه بویژه کشورهایی که مورد ظلم و ستم جهان خواران و قدرت های اجنبی قرار گرفته اند مثل عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و... حمایت  نموده و با تشکیل جبهه ضد استکباری علیه جبهه استکبار مانع حضور و چپاول و ظلم و ستم  این کشورها  توسط جبهه استکبار شوند.     
  5.  ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی آزار دهنده از قبیل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و بدحجابی مدرن و سازمان یافته که بخش عمده آن  ریشه در فقروبیکاری و  فساد و تبعیض و غفلت و تغافل و بی توجهی دستگاه های مسئول از یک طرف و تهدیدات گسترده جبهه استعمار فرهنگی از طریق فضای مجازی و رسانه ای و نفوذ فرهنگی ،دارد  وچهره فرهنگ عمومی کشور را به چالش کشیده است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و درهنگامه  مشکلات بهداشتی و اقتصادی و  امنیتی و... نباید مورد غفلت قرار بگیرد، بلکه با هوشیاری و دقت نظر مورد توجه قرار گیرد و نسبت به کنترل و رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.
  6. در سیاست خارجی  با تاکید بر سیاست ابلاغی و اعلامی عزت،مصلحت و حکمت و همچنین سیاست نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی ایران، هرچند روابط با کشورهای دنیا و حضور مقتدرانه و اثرگذار در مجامع بین المللی و دیپلماسی فعال و انقلابی می تواند تامین کننده مصالح و منافع ملی کشور باشد  لکن نباید حل مشکلات کشور را به دیپلماسی خارجی از جمله دیپلماسی هسته ای گره بزنیم و ملت را  منتظر تعامل با قدرت های استعمارگر غربی  بگذاریم بلکه با تقویت استحکام داخلی و تعامل با سایر کشورهای دنیا که رویکرد استعماری و استکباری ندارند حل کنیم .
  7. ضمن قدر دانی و تشکر از دستگاه های مسئول در امر صیانت از نظام اسلامی بویژه قوه قضائیه انتظار داریم در مقابل مفاسد اقتصادی و رانت خواری و حیف و میل بیت المال مسلمین و اجرای عدالت باقدرت بیشتر  به وظایف خود عمل نموده و دست مفسدان و رانت خواران و سوءاستفاده کنندگان از فرصت ها و موقعیت ها را از بیت المال مسلمین کوتاه نمایند.
  8. قوای مسلح کشور عزیزمان با تمام توان و با آمادگی همه جانبه خود در دفاع از کشور و نظام اسلامی در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین تا سطح بازدارندگی اقدام نموده و تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) آماده انجام هرگونه مأموریت  باشند .

 

سازمان بسیج اساتید ،طلاب و روحانیون کشور

بیستم بهمن ماه 1400

ارسال نظرات