تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل ۲۴ بهمن در قالب طرح ملی «یاد یار» با خانواده شهید دانشجو «اصغر باقری خیرآبادی» دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۷۹
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

دیدار دانشجویان اردبیلی با خانواده شهید «اصغر باقری خیرآبادی»

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، اولین دوره طرح ملی «یاد یار» در استان اردبیل با هدف شناسایی و معرفی شهدای دانشجو و شهدای عرصه علم و فناوری به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان اردبیل، با موضوع دیدار با خانواده شهید دانشجو با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و علوم پزشکی استان به همراه رئیس جهاددانشگاهی اردبیل و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در منزل خانواده شهید دانشجو «اصغر باقری خیرآبادی» برگزار شد.

در این دیدار صمیمی مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: در جمع خانواده‌های عزیز، بزرگوار و معزز ایثارگران جز تواضع، احترام و اینکه اعلام کنیم افتخار کشور و انقلاب اسلامی هستید چیز دیگری نمی‌توانیم بگوییم چرا که صاحبان اصلی این انقلاب، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند و هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده به دست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.

در ادامه لطیفه رضاپور، مادر شهید «اصغر باقری خیرآبادی» به بیان خاطراتی از فرزندش پرداخت و گفت: زمانی که برادرش به خاطر جراحت در منزل بود قصد جبهه کرد. هرچه گفتم بمان تا تکلیف محمود روشن شود، بعد برو، گفت: نه مادر! من باید بروم روزهای سخت کشور است. اسلام در خطر است. هر از گاهی به مرخصی می‌آمد، اما بیش از چند روز نمی‌ماند و می‌گفت در جبهه بیشتر به ما نیاز است. اصغر موقع شهادت ۱۸ سال داشت بعد از شهید شدنش خیلی گریه می‌کردم. از خدا خواستم که مقامش را در آخرت به من نشان دهد تا کمی آرام شوم. یک شب در خواب دیدم که در یک مکان نورانی هستم و صدای زیبای قرآن به گوش می‌رسد. از حاضران پرسیدم چه کسی این‌چنین زیبا قرآن می‌خواند؟ گفتند: اصغر باقری است که قرآن تلاوت می‌کند. گفتم: پس خودش کجاست؟ گفتند: بالا را نگاه کن. نگاه کردم، تنها صورش در نهایت زیبایی دیده می‌شود. از آن به بعد ناراحتی‌ام کم شد.

شهید اصغر باقری خیرآبادی متولد سال ۱۳۴۷ اردبیل دانشجوی رشته پزشکی بود، داوطلبانه عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان قاسمیه اردبیل به خاک سپرده شد.

در این مراسم بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و در پایان با اهدای لوح تقدیر از این خانواده شهید تجلیل شد.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید: برادران و خواهران حزب‌اللهی؛ همچنان در صحنه و در همه جا و همه حال مستحکم و مقاوم باشید که یک لحظه غفلت شما، فرصت عظیمی است بر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامیمان و با یکپارچگی و وحدت خود و شرکت در نمازهای جمعه و جماعات، نگذارید توطئه‌های دشمنان منافق صفت به ثمر برسد. همیشه هشیار باشید تا خون‌های ریخته شده شهدا در جبهه و پشت جبهه حافظ آرمان‌های مقدس و الهی این شهیدان باشد و پشتیبان ولایت فقیه باشید و همواره گوش به فرمان ولایت فقیه که در راس آن امام امت قرار دارند و دعا به جان امام عزیز و بزرگوار را در نمازهایتان تداوم بخشید.

ارسال نظرات