رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: ۳ هزار و ۱۵۰ نفر به عنوان منتخبان مردم عضو پارلمان محلی در استان اردبیل هستند.
کد خبر: ۹۴۹۲۸۸۲
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

۳۱۵۰ نفر عضو شورای اسلامی استان اردبیل است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجتبی رستمی در دیدار اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با نایب رئیس مجلس اظهار کرد: ۳ هزار و ۱۵۰ نفر عضو شورا در استان اردبیل منتخبان مردم در پارلمان محلی هستند که تلاششان بر رفع مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه ۹ اصل قانون اساسی به جایگاه شوراها و اهمیت این امر اشاره دارد، خاطرنشان کرد: اعضای شورا اغلب حامیان دولت سیزدهم و پشتیبان دولتمردان هستند و انتظارشان این است تا با خدمت رسانی به مردم بستر جلب رضایت آنها فراهم آید.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با قدردانی از نایب رئیس مجلس در ایجاد فضای فراگیر برای تعامل و حضور وزرا در استان با هدف کمک به پیشرفت و توسعه روزافزون استان گفت: ما در مسیر خدمت رسانی باید قدر این ظرفیت عظیم را بدانیم و از طریق جایگاه نایب رئیس مجلس پیگیر حل مشکلات و نارسایی‌های استان باشیم.

رستمی ضرورت تجهیز شوراهای شهرستان و استان را به امکانات مناسب و تعامل خوب فرمانداران و بخشداران با منتخبان مردم یادآور شد و بیان کرد: بعد از گذشت دو دهه از فعالیت شوراها هنوز ساختمان مناسب در اختیار شوراهای فرادستی قرار نگرفته است.

وی افزود: اولین ملجا و پناهگاه مردم شوراها هستند و باید این جایگاه اعتلا پیدا کند که متأسفانه به رغم نشست‌های متعدد با مدیران استانی هیچ یک از مصوبات شکل اجرایی به خود نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: گسترده‌ترین مشارکت مردم را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شاهد بودیم و مردم با حضور سرنوشت ساز در این انتخابات سعی کردند کمک کار این نهاد مدنی باشند.

رستمی از نایب رئیس مجلس خواست؛ از طریق مسئولان کشوری پیگیر تأمین مالی برای دفاتر استانی شوراها، ساماندهی چارت دبیرخانه، تبدیل وضعیت ایثارگران و پوشش بیمه‌ای اعضای شورای استان شود.

ارسال نظرات