امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه اخلاق پیامبر، ثروت و هویت مسلمانان است به تشریح علت توهین و اهانت مستکبرین به عقاید ملت‌ها پرداخت و گفت: کسانی که از فرهنگ و مدنیت تهی هستند و تربیت نشده‌اند توهین و اهانت می‌کنند
کد خبر: ۹۴۹۳۶۳۴
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

اخلاق پیامبر، ثروت و هویت مسلمانان استبه گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل شامگاه امروز در جشن بزرگ عید مبعث و  مراسم اختتامیه کنگره شعر حریم ولی که حضور هزارنفری اهالی فرهنگ و هنر اردبیل در سالن ولایت برگزار شد به کنگره عظیم شعر حریم ولی اشاره کرد و گفت: این کنگره عظیم هم‌زمان با عید مبعث و در راستای ادای دین به ولایت‌فقیه که در تداوم رسالت بعث پیامبر اکرم (ص) است برگزار شد.

وی به فلسفه راه‌اندازی کنگره شعر حریم ولی اشاره کرد و گفت: پس از اهانت نشریه موهن شارلی ابدو به ساحت قرآن کریم و ولی‌فقیه زمان، این کنگره هنری به‌صورت ملی راه‌اندازی شد تا هنرمندان  اقوام سراسر کشور با زبان هنر ادای دین کرده و با حمایت از ولایت‌فقیه تهاجم دشمنان در فضای حقیقی و مجازی را خنثی و مروج فرهنگ اصیل و ناب اسلام ناب محمدی در جهان شوند.

آیت‌الله عاملی در ادامه سخنان خود به تشریح علت‌های توهین و اهانت مستکبرین به عقاید ملت‌ها پرداخت و گفت: کسانی که از فرهنگ و مدنیت تهی هستند و تربیت نشده‌اند، توهین و اهانت می‌کنند.

وی به سیره عملی و رفتاری حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) اهانت کنندگان به خود را می‌بخشید و این اخلاق حسنه حاصل تربیت ۴۰ ساله و کلاس‌های تربیتی خصوصی امام علی (ع) نزد پیامبر اکرم (ص) است.

وی با بیان اینکه انسان در مکتب نبوی و علوی به ملکوت می‌رسد، گفت: اخلاق پیامبر، ثروت و هویت مسلمانان است.

امام‌جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) با اخلاق آسمانی خود صبورترین انسان پلیدترین خلق ‌و خوی ما بود، گفت: در ادبیات ما توهین و اهانت جایی ندارد.

آیت‌الله عاملی از عدم برهان و استدلال به‌عنوان دومین علت اهانت کنندگان نام برد و گفت: کسانی که توهین و اهانت می‌کنند برهان و استدلال ندارند

وی از عصبانیت به‌عنوان سومین عامل اهانت نام برد و گفت: طایفه‌ای که عصبانی است مالک خودش نیست و توهین و اهانت را سرلوحه امور خود قرار می‌دهد.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه طایفه عصبانی به دلیل شکست‌های پی‌درپی در درون می‌سوزد گفت: سوزش این طایفه از شدت شکست‌ها به‌قدری دردناک است که اقدام به اهانت و فحاشی می‌کنند.

وی به موفقیت‌های جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: امروز جبهه مقاومت با فتح پی‌درپی سنگرهای استکبار باعث سوزش استکبار شده و شدت این شکت را به‌قدری برای دشمنان اسلام دردناک بوده است که تاب و تحمل خود را از دست‌داده و رو به اهانت و توهین آورده‌اند.

آیت‌الله عاملی به فرهنگ ملت‌ها اشاره کرد و گفت: امروز ملت‌ها صف خود را با دولت‌های مستکبر جدا کرده و آنها را در میادین همراهی نمی‌کنند.

وی به اقبال ملت‌ها به اسلام اشاره کرد و گفت: امروز ملت‌های جهان به سمت شیعه سیاسی روی آورده‌اند و این برگرفته از نظام سیاسی نهفته در قرآن کریم است که ملت‌ها به سمت خود جذب کرده است.

امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه در عصر حاضر سیره نبوی و علوی در سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان است، گفت: علت استقبال ملت‌ها از شیعه سیاسی نیز سیره عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها نیست گفت: امروز فکر و مرام رهبر معظم انقلاب اسلامی در قلب و ذهن ملت‌های آزادی‌خواه جهان نفوذ کرده و ملت‌ها را جهت رسیدن به کمال و سعادت به سمت خود جذب کرده است و این خود عاملی برای عصبانیت استکبار از ایران اسلامی به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود از مردم خواست سیره نبوی و علوی را الگوی خود در مراحل زندگی قرار دهند تا به سعادت و رستگاری برسند.

 

ارسال نظرات