فعالیت ۳۰۰ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به رغم تلاش و پیگیری برای ممانعت از فعالیت مشاوران املاک فاقد پروانه، همچنان ۳۰۰ مشاور املاک غیرقانونی را در اردبیل شاهد هستیم.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۷۲
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

فعالیت ۳۰۰ مشاور املاک فاقد پروانه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج رامین صادقی عصر پنجشنبه در جلسه هماهنگی صنف مشاوران املاک در اردبیل اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنفی املاک و مشاوران ساختمان در استان اردبیل فعالیت می‌کنند که سعی کردیم با همکاری اتحادیه‌ها برای این مجموعه‌های صنفی نشان کی.یو.آر را صادر کنیم.

وی تصریح کرد: مشاوران املاکی که با نصب کد کی.یو.آر فعالیت می‌کنند، دارای مجوز قانونی برای خرید و فروش هستند و به مشاوران غیر از این نشان مردم نباید برای معامله املاک مراجعه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با این ساماندهی سعی شده تا نرخ مصوب به ازای خرید و فروش واحدهای مسکونی به صاحبان املاک ارائه شود تا نرخ بالاتری را دریافت نکنند.

صادقی افزود: متأسفانه برخی از مشاوران با کد همکاران دیگر اقدام به معامله می‌کنند که چنین امری غیرقانونی است و اگر مردم واحدهای مشاوره املاک فاقد کد کی.یو.آر مواجه شدند، می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در این حوزه ورود پیدا کرده و بیشترین حساسیت مربوط به تخلفات واحدهای پیش فروش شده است که در این زمینه باید قانون پیش فروش واحدهای مسکونی و ساختمانی در سال ۸۹ ابلاغ شده، به دقت مراعات و رعایت شود.

صادقی اضافه کرد: افرادی که برای معامله و خرید واحدهای پیش فروش ساختمان اقدام می‌کنند باید تمام جوانب امر را در نظر گرفته و فرآیند را به شکل قانونی در دفاتر ثبت رسمی انجام دهند تا موارد قید شده در دفترخانه به تأیید طرفین برسد.

وی بیان کرد: اگر مشاوران املاک موارد قید شده در قانون پیش فروش ساختمان را رعایت نکنند در مرحله اول یک سال، در مرحله بعد ۲ سال و در صورت تکرار تخلف برای همیشه پروانه آنها تعلیق خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری اتحادیه‌های مشاوران املاک آموزش لازم به صاحبان این واحدها ارائه شود تا خدمات مطلوب‌تری را به مردم انجام دهند.

ارسال نظرات