مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان:

اتمام ۳ سد نیمه‌تمام کردستان تا سال ۱۴۰۲ / ۴۰درصد حجم آب پشت سد‌های استان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از اختصاص ۱۲۲۷ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های آبرسانی استان خبر داد و گفت: سد‌های سیازاخ دیواندره، میرآباد کامیاران و چراغ ویس سقز تا سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسند.
کد خبر: ۹۴۹۴۱۷۴
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، با اشاره به اینکه ۴۰درصد حجم آب پشت سد‌های استان پر است، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز برف‌های بالادست سد‌ها آب نشده، یقیناً تا دو ماه آینده روان آب‌های بیشتری به سد‌ها وارد می‌شود.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های زمستان امسال که بیشتر هم به صورت برف بوده، ۹۵درصد سطح حوزه‌های آبریز کردستان پوشیده از برف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در اسفند ماه جاری و فروردین ماه سال آینده هم بارش‌های خوبی خواهیم داشت، تصریح کرد: امسال از لحاظ تأمین آب کشاورزی و آب شرب مشکلی نخواهیم داشت، اما باز انتظار می‌رود که عموم مرم در تمام مصارف به ویژه بخش کشاورزی مراقبت و صرفه‌جویی کافی انجام بدهند.

وی از اختصاص ۱۲۲۷ میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت نیرو برای اتمام پروژه‌های آبرسانی کردستان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر سه سد سیازاخ دیواندره، میرآباد کامیاران و چراغ ویس سقز نیمه تمام و در حال انجام عملیات بوده که با توجه به این اعتبارات، بخشی از آنان در سال آینده و بخش دیگر تا سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسند.

آریانژاد از افزایش تعرفه برق از ابتدای سال آینده برای کشاورزانی که مازاد بر قدرت مجاز مندرج در پروانه بهره‌برداری مصرف کنند، خبر داد و گفت: کشاورزان باید برای تمدید یا اصلاح پروانه بهره‌برداری به ادارات منابع آب شهرستان‌ها مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان عنوان کرد: عدم مراجعه کشاورزان به منزله پذیرش اطلاعات مندرج در پروانه بهره‌برداری بوده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مصرف برق مازاد بر پروانه جلوگیری و یا هزینه برق مصارف مازاد با تعرفه آزاد (تأمین برق) محاسبه شده و در صورت منقضی شدن اعتبار پروانه انشعاب برق چاه آنان، قطع خواهد شد.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان نیز از پیش‌بینی بارش شدید از ۱۵اسفند تا اواسط فروردین ماه سال آینده در استان خبر داد و اظهار کرد: در طول این مدت بارش‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و امیدواریم که کاهش بارندگی‌های نسبت به مدت مشابه و بلند مدت سالیان گذشته را جبران کند.

انتاهی پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار