خبرهای داغ:

معاون اشتغال کمیته امداد خبر داد پیش‌بینی اشتغالزایی جدید ۴۰۰ هزار مددجو در سال ۱۴۰۲

معاون اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه باتوجه به شرایط اقتصادی پیش بینی اولیه برای برنامه ۱۴۰۲ ایجاد ۴۰۰ هزار اشتغال جدید است، گفت: تقاضای ما از مجلس ۵۰ همت منابع با سرانه حدود ۱۵۰ میلیون تومانی بود که ۳۵ هزار میلیارد تومان در مجلس تصویب شد.
کد خبر: ۹۴۹۹۰۴۴
|
۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-فیروزآبادی در نشستی خبری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برنامه کمیته امداد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بود که محقق شد، افزود: تاکنون بیش از ۴۱۰ هزار فرصت شغلی معادل ۸۲ درصد محقق شده است و پیش بینی منابعی که برای کمیته امداد در حوزه اشتغال صورت گرفته بود ۲۵ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۶ قانون بودجه بود که با همکاری نظام بانکی تا امروز ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان معادل ۸۵ درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه مقدمه اشتغال را مسئله آموزش می‌دانستیم، گفت: در سال ۱۴۰۰ ۴۰ هزار آموزش مهارتی داشتیم و امسال بنا شد به آموزش مهارتی توجه ویژه شود و در سال ۱۴۰۱ آموزش مهارتی ۲.۵ برابر شد. تجربه‌ای را با همکاری معاونت فرهنگی انجام دادیم که عرصه آموزشهای مرتبط با اشتغال را به سنین پایین تر و حوزه دانش آموزی وارد کنیم. بیش از ۷۵۰۰ نفر در عرصه دانش آموزی آموزش مهارتی انجام دادیم و بیش از ۱۴ هزار آموزش عمومی کسب و کار داشتیم. به نظر با این کار کیفیت مشاغل رشد می‌یابد.

فیروز آبادی افزود: کار مهم دیگر در طول سال ۱۴۰۱ انجام شد، مسئله صندوق تضمین اشتغال بود. اساسنامه تصویب شد و مراودات لازم با بانک مرکزی انجام شد. با این صندوق تلاش می کنیم بخشی از مسئله ضمانت را در سال ۱۴۰۲ مرتفع کنیم.

معاون اشتغال کمیته امداد با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط اقتصادی، پیش بینی اولیه برای برنامه ۱۴۰۲ ایجاد ۴۰۰ هزار اشتغال جدید است، گفت: تقاضای ما از مجلس ۵۰ همت منابع با سرانه حدود ۱۵۰ میلیون تومانی بود. ۳۵ هزار میلیارد تومان در مجلس تصویب شد و امروز ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع مصوب داریم.

وی درباره تفاهم نامه با خودروسازان و بانکها گفت: درباره وسایل کار و نقلیه یک تفاهم نامه جاری و تفاهم نامه در حال پیگیری است. تفاهم نامه تاکسی هم امضاء شده اما ضوابطی خارج از اعطای خودرو دارد که در اختیار ما نیست.

ارسال نظرات