محسن سنجری در یادداشتی به 12 نکته از بیانات حضرت آقا در سخنان نوروزی پرداخته است
کد خبر: ۹۵۰۰۰۶۴
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،محسن سنجری در یادداشتی به 12 نکته از بیانات حضرت آقا در سخنان نوروزی پرداخته است که به شرح ذیل است
۱_فشار اقتصادی که بیشترقشر مستضعف را در برگرفت که این نشان دهنده عمق نگرانی امام خامنه ای نسبت به اقشار آسیب پذیر جامعه است که باید در سال جدید بطور جد در دستور کار دولت مردان قرار گیرد.
۲_خیز بلند دولت در حرکت های اقتصادی بزرگ که از تذکر ایشان در کنار همه تلخی هایی که دشمنان در حوزه معیشت مردم وتحریم های فلج کننده ایجاد کرده بودند خارج نشد.
۳_راه اندازی کارخانه های تعطیل ونیمه تعطیل، اقدام مهم دولت انقلابی که برخی از این کارخانه ها سالها تعطیل یا تغییر کاربری داده بودند.که این اقدام مفید ،بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی رابرطرف وایجاد کننده ،دهها شغل به صورت مستقیم وغیر مستقیم بودند.
۴_افزایش شرکت های دانش بنیان یکی دیگر از اشارات امام خامنه ای بود.این دغدغه بیش از ده ساله معظم له است، چرا که تولید علم بخش عمده پازل آن در شرکت های دانش بنیان است که رقم می خورد .در حوزه عملیاتی شدن دانش،واین شرکت های دانش بنیان در دنیا در حیطه های مختلف آنهم با کمک مغزهای سراسر دنیا تلاش دارند تا نیازهای خود را مرتفع کنند البته این مهم در اشاره حضرت آقا شرکت های داخلی باتوان منحصر به فرد داخلی است.
۵_اشاره به نمایشگاه دستاورده های داخلی تولید کنندگان داخلی بود که ایشان این اقدام را موجب خرسندی دانست،این امر نشان دهنده توجه همگان به اختراعات خرد است که باید در همه سطوح جدی گرفته شود چرا که دستاوردهای به ظاهر خرد بارها نشان داده که می تواند،حرکت های عظیمی در خلق سرمایه های کلان ایجاد کند.
۶_اشاره دیگر ایشان وخرسندی معظم له در بخش انرژی بود آنهم در حوزه آب وگاز بود که شاخص امیدوار کننده وروبه رشد است.همچنین در حوزه بیمه که دغدغه احاد مردم بوده،
۷_موضوع دیگری که امام خامنه ای بدان اشاره دارد موضوع محیط زیست بوده که اقدامات مهمی صورت پذیرفته چرا که با یک نگاه دقیق می توان بخشهای دغدغه مند مردم که در حوزه های مختلف محیط زیستی من جمله جنگل خواری،دریاخواری،کوه خواری،آلودگی های محیط وغیره را از اقدامات موثر دانست که موانع ومشکلات در این حوزه نسبت به گذشته کم شده است.
۷_ایشان حرکت دولت در باب حل مشکلات اقتصادی مردم را مثبت پیش بینی کردند،اما یک نکته کلیدی معظم له که دغدغه اقشار آسیب پذیر است را اینگونه خطاب کردند که این امر بایدگشایش در زندگی وسفره مردم مخصوصاً ضعفا شود.که نیاز به برنامه ریزی دقیق واستمرار دارد.
۸_ایشان با این نگاه که مشکلات اقتصادی تنها منحصر به ایران نبوده بلکه کل جهان را در برگرفته وهمچنین اشاره به ورشکستگی کشورهای صاحب صنایع عظیم .برخی از مشکلات اقتصادی رامتاثر از مشکلات جهانی اشاره کردند که نباید از آن غافل شد وباید توجهات برود به سمت سوی اقتصاد مقاومتی فعال.
۹_فرمان مهم آقا که مسولان باید به جد در دستور کار خود قرار دهند.کاسته شدن تلخی ها در موضوع معیشت مردم وافزایش موفقیت ها باشد چرا که برخلاف ادعاهای برخی جاهلان عرصه سیاسی که مدام دل مردم راخالی می کنند ونوید سال سختی را به مردم می دهند این فرمان،مشت محکمی بر افکار وبرنامه های آنان خواهد بود.
۱۰_اشاره آقا به دستندرکاران اقتصادی آنقدر مهم است که می تواند در حوزهای دیگر هم مثل سیاسی اجتماعی وفرهنگی تاثیر بسزایی داشته باشد چرا که در کنار اهمیت سایر موضوعات موضوع حل مشکلات اقتصادی می تواند موثر درسایر مسایل باشد.
۱۱_اشاره مهم دیگر ایشان به سرمایه گذاری بوده که در دهه نود ضعیف بوده،باید دولت وسایر دستگاهها در حوزه جذب سرمایه گذاریهای داخلی وخارجی کمک شود،تا رشد شاخص آن معقول به ساختارهای نظام باشد که مثلاً در مقطعه ای تلاش فقط در جذب سرمایه گذاری خارجی آن هم بانیت شوم زمین زدن اقتصاد کشور، آنان که یک طرفه دست به اقداماتی بزنند که سرمایه های داخلی از بین رفته وریسک سرمایه گذاری به صفر برسد.
۱۲ایشان از همه چه در عرصه اقتصادی ومخصوصا رسانه ای، وعناصر فرهنگی ،خواستند در وهله اول مهار تورم ودر وهله بعد افزایش تولید در دستور کار باشد.که این دوپارامتر در حوزه کاهش مشکلات اقتصادی.وامید آفرینی وناامید کردن دشمنان بسیار بااهمیت است

ارسال نظرات