به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین؛ طرح دوچرخه سواری اشتراکی با حضور اعضای شورا، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه طرح از سوی عرشیان مدیر عامل سازمان ترافیک، نمایندگان مردم در پارلمان محلی نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای هر چه بهتر اجرا کردن آن بیان کردند.
در این جلسه همچنین پس از بررسی طرح، مقرر شد تا از لحاظ تعرفه و ماهیت و محتوا به تصویب نهایی شورای اسلامی شهر قزوین نرسیده، به اجرا درنیاید.
عباس ظاهری ریاست شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه بر ایجاد زیرساخت های مطمئن و تأمین امنیت مسیرها از سوی متولیان امر تأکید کردو گفت: فرهنگ سازی برای هرچه بهتر و مطلوب اجرا نمودن طرح بسیار مهم و اساسی بوده و باید زمانی به مرحله اجرا نزدیک شود که به صورت کامل آماده باشد.
وی همچنین بررسی موشکافانه و درست طرح را در کنار اجرای کاربردی و نیز مشخص نمودن مخاطبین و بهره برداران آن را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد.
حسین صلح جو رئیس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه اجرای طرحی همچون دوچرخه مشارکتی در قزوین همواره مورد درخواست شهروندان و علاقه مندان بوده است، افزود: ایجاد مسیری امن برای تردد دوچرخه سواران مقوله مهمی است که با اجرای اینگونه طرح ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی ایجاد امکانات اولیه و زیرساختی در مسیرها برای تردد دوچرخه سواران را گامی مهم برای استقبال پرشور مردم برشمردو افزود: اجرای این طرح، صرفه و صلاح شهروندان در محلات مختلف را از نظر اقتصادی فراهم می کند و موجب نشاط و شادابی هر چه بیشتر آنان خواهد شد.
فاطمه اشدری رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورا با تأکید بر ایجاد مسیری ایمن و درخور توجه برای شهروندان در مسیر اجرای طرح دوچرخه اشتراکی، اظهار داشت: به کارگیری تمهیدات لازم برای تأمین امنیت اجتماعی و روانی مسیر مد نظر بوده و باید به انجام این مهم تأکید کرد.
وی نقش فرهنگ سازی را از اجرای این طرح اثرگذار تر دانست و به تعمیم اجرای طرح های دوچرخه سواری در مدارس دخترانه و پسرانه، ادارات و دستگاههای اجرایی و پارکها به خصوص برای استفاده دانش آموزان، بانوان و کارمندان با ارائه راهکارهای اجرایی تأکید کرد.
علی صادقی نیارکی رئیس کمیسیون اداری و مالی نیز اظهارداشت: برای فراگیر شدن طرح، ابتدا باید مسیرهای محدودتر را مشمول اجرای این طرح نمود و پس از آن نسبت به گستردگی و فراگیر نمودن آن اقدام کرد.
وی با اشاره به پیشینه مردم شهر قزوین در استفاده از دوچرخه در ترددهای درون شهری و اینکه شهروندان از سالها قبل به استفاده از این وسیله تمایل داشتند، افزود: تمایل شهروندان در این سالها به استفاده از دوچرخه بیش از حالا بود که می توان با اجرای طرح هایی همچون دوچرخه مشارکتی گرایش شهروندان را بیشتر نمود.
این عضو شورا همچنین پیشنهاداتی در رابطه با استفاده بیشتر بانوان از دوچرخه در شهر به ویژه در بوستان بانوان ارائه داد.
حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی با بیان اینکه اجرای طرح دوچرخه سواری با تأخیر در قزوین اجرایی شده است و امیدواریم با پختگی و دقت بتوانیم دوچرخه سواری را به فرهنگ تبدیل کنیم، ادامه داد: فرهنگ سازی برای پذیرش طرح از سوی شهروندان و استقبال آنان از دوچرخه برای انجام سفرهای درون شهری، اقدام مهمی به شمار می آید.
وی همراهی مردم و دیگر دستگاهها برای هر چه بهتر اجرا کردن طرح را بسیار مهم دانست و گفت: ضمن اینکه ایمنی مسیر دوچرخه سواری در دستور کار قرار می گیرد باید نسبت به اجرای طرح در مناطق کمتر توسعه یافته نیز در دستور کار قرار بگیرد.
1004/پ30/ب