بهگزارش بسیج، نشست خبری مدیران شبکه قرآن با اصحاب رسانه با حضور بهرام محمدینیا مدیر شبکه، مجتبی ایزدی قائم مقام، علی ویسی مدیر گروه تلاوت، محمدرضا قاسمیتبار مدیر گروه علوم قرآنی، محمدامین مهدوی مدیر گروه آموزش و احمد عربلو مدیرگروه اطلاعات و برنامهریزی شبکه قرآن برگزار شد.
بهرام محمدینیا مدیر شبکه قرآن در این نشست گفت: ما معتقدیم که این شبکه متن شبکههای رسانه ملی است به این معنا که همه شبکههای رسانه ملی اهدافشان در رساندن پیام قرآن به متن جامعه قرار دارد.
وی افزود: با توجه به آخرین نظرسنجی خردادماه شبکه قرآن با 30 درصد مخاطب در شهرستانهاو 29 درصد در تهران جزء شبکههای با بیننده متوسط است.
محمدینیا اضافه کرد: تلاش مدیران شبکه قرآن در ماه رمضان رضایت مخاطبان و افزایش برنامههای تولیدی بوده است که تقریبا روزانه 15 تا 16 ساعت برنامه زنده و تولیدی داشتیم.
مدیر شبکه قرآن در ادامه درخصوص طرح 1449 توضیح داد و گفت: این طرح کار جدیدی بود که با بیش از 500 قاری قرآن به شهرستانها و روستاهای مختلف رفتیم و مخاطبان خاص خود را دارد. به دنبال برگزاری اختتامیه بزرگی برای طرح 1449 شبکه قرآن هستیم.
محمدی نیا تصریح کرد: با برنامهریزی انجام شده اختتامیه طرح 1449 هجدهم یا نوزدهم شهریورماه در ورزشگاه آزادی برگزار میشود که بنا داریم هواداران این طرح سوره یاسین را از حفظ قرائت کنند.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، سپاه، بسیج، لشکر محمدرسولالله(ص)، کانون پرورش فکری و هنری، شهرداری تهران و... شریکان جدی ما در این طرح هستند.
مدیر شبکه قرآن درباره برنامههای هفته دفاع مقدس، دهه کرامت و ماه محرم گفت: برنامههای این شبکه تابع سیاستگذاریهای سازمان بوده که بر محوریت برنامههای قرآنی آثار ما در گروههای مختلف به تولید میرسد.
یزدانی: برگزاری اختتامیه طرح 1449 در ورزشگاه آزادی
مجتبی یزدانی قائم مقام شبکه قرآن سیما در این نشست گفت: شبکه قرآن از سال 78 و با تولید یک ساعت برنامه در شبکه 2 کار خود را آغاز کرد که در سال 1380 تولید این برنامه به 6 ساعت رسید و تا سال 84 از شبکه 2 و 4 سیما برنامههای آن پخش میشد و آنتن مستقلی وجود نداشت. پس از سال 84 برنامههای این شبکه 10 ساعته شد و سپس به 24 ساعته شدن شبکه قرآن رسیدیم.
وی افزود: با تغییر مدیریت سازمان صدا و سیما شبکه قرآن نیز دچار تغییراتی شد که از آن جمله میتوان به اقداماتی از جمله بازنگری در ساختار، کوچکسازی، بازنگری در طراحی و تولید برنامههای جدید، بازنگری در روند تشکیل جلسات برآورد و ارزیابی، افزایش کیفیسازی، تعامل با نهادها و شخصیتهای قرآنی، پخش اختتامیه مسابقات قرآنی نیز اشاره کرد.
قائم مقام شبکه قرآن اضافه کرد: شبکه قرآن سیما شامل موضوعات قرآنی میشود که تولید سریال از ماموریت ما برداشته شده اما براساس سیاستهای شبکه آثار نمایشی کوتاهمدت با محوریت خانواده از این شبکه پخش میکنیم.
یزدانی تصریح کرد:در این راستا از برنامههای دیگر سیما نیز بهرهبرداری میکنیم تا پیام قرآنی ما به مخاطب منتقل شود مانند سریال یوسف پیامبر(ع) که پیامهای قرآنی راهم مستقیما و هم غیرمستقیم به صورت میان برنامه برای بیینندگان این شبکه پخش میکند.
وی یادآور شد: برگزاری اختتامیه طرح 1449 در مرحله عقد قرارداد است که به محض نهایی شدن اطلاعرسانی میشود.