خبرهای داغ:
سردار آسودی:

اقدامات فرهنگی و تبلیغات دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به لزوم تبیین اقدامات شهدا و رزمندگان تبلیغات در دوران دفاع مقدس گفت: اقدامات فرهنگی و تبلیغات دوران دفاع مقدس تدوین می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۷۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاصفهان، سردار محمدعلی آسودی عصر امروز در جمع پیشکسوتان تبلیغات و عملیات روانی دوران دفاع مقدس در اصفهان با اشاره به تفاوت واژه‌های «جنگ تحمیلی»، «هشت سال دفاع مقدس» و «دفاع مقدس» اظهار داشت: استکبار جهانی جنگ تحمیلی را از طریق رژیم بعث عراق بر ما تحمیل کرد چرا که ما اهل جنگ نیستیم و به هیچ کشوری حمله نمی‌کنیم، جنگی که در کتاب‌ها و یا گفتارها به عنوان جنگ ایران و عراق و یا عناوین دیگر مطرح می‌شود جنگ تحمیلیِ استکبار جهانی بر علیه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دفاع مقدس هشت ساله، واژگانی است که امام راحل و رهبر انقلاب آن را تولید کردند و به این معنا است که ما در برابر تجاوز دفاع کردیم و دلیل مقدس بودن دفاع ما این است که این دفاع بر اساس مبانی اسلامی بود و دفاع عرصه «دفاع مقدس» همچنان باقی است و دفاع ما در جبهه‌های مقاومت ادامه دارد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: موضوع تبلیغات در دفاع مقدس از آن دسته از موضوعاتی است که باید به درستی تبیین شود و اقدامات شهدای و رزمندگان در این بخش باید به صورت علمی تدوین شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هزار شهید تبلیغات دفاع مقدس شناسایی شده‌اند، افزود: نخستین یادواره شهدای تبلیغات در سال 1391 برای لشکر 41 ثارالله که 124 شهید تبلیغات تقدیم نظام کرده است برگزار شد، البته قرار است با تدوین اقدامات این شهدا و رزمندگان یادواره‌های دیگری برای تبیین نقش تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس برگزار شود.

سردار آسودی گفت: تبلیغ و ترویج معنویت، حفظ و ارتقاء روحیه برای رزمندگان و آحاد مردم، تبیین ماهیت و ابعاد انقلاب و دفاع مقدس و مقابله با عملیات روانی دشمنان از جمله وظایف مسئولان تبلیغات و عملیات روانی در دوران دفاع مقدس

وی با اشاره به وظایف مسئولان تبلیغات در جبهه‌ها، تصریح کرد: ایجاد، حفظ و ارتقاء معنویت بر اساس مبانی قرآن و عترت و انقلاب اسلامی، اطلاع‌رسانی از ابعاد جنگ استکبار جهانی بر علیه ملت ایران، مقابله با عملیات روانی دشمنان، تبلیغ و اطلاع رسانی برای جذب نیروهای مورد نیاز جبهه و کمک‌های مردمی، ثبت و ضبط خاطرات وقایع و حماسه‌های دفاع مقدس، ارسال نیروهای فرهنگی هنری به یگان‌ها و لشکرها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده شهدا، اطلاع‌رسانی از اهداف و دستاوردهای کوچک و بزرگ و طراحی و اجرای تبلیغات دفاعی رزمی از جمله مأموریت‌های کلان مسئولان تبلیغات و عملیات روانی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: محصولات فرهنگی، تولیدات، شیوه‌ها، ابزار، مخاطب و مدیران تبلیغات در دوران دفاع مقدس از جمله محورهای اساسی است که همگی باید در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی مشخص و تدوین شود.

سردار آسودی بیان کرد: امام خمینی(ره) در روزهای نخستین جنگ تحمیلی در مرحله نخست با بیان اینکه دزدی آمده سنگی انداخته و رفته است، در راستای ارتقاء روحیه، دشمن را در نزد مردم کوچک می‌کند و در مرحله دوم با بیان اینکه ما آن چنان سیلی به صدام بزنیم که از جایش برنخیزد، آن چنان دشمن را سیلی می‌زند که دشمن بهراسد.

وی به نقش تبلیغات در جبهه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید جبهه فرهنگی انقلابی و مؤمن راه بیفتد، ما باید علاوه بر ایستادگی در مقابل دشمن به آنان مبارزه کنیم تا به درستی بتوانیم از فرهنگ کشور محافظت کنیم.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: باید نقش شهدا و رزمندگان تبلیغات و نیز رشادت‌ها و شجاعت‌های همه شهدا و امام شهدا برای جوانان تبیین شود تا جوانان به خوبی شهدا و امام راحل را بشناسند چرا که انقلاب ما انقلابی پیش‌رونده و پیشرو است بنابر این پاسداری از انقلاب نباید با یک نگاه محافظه‌کارانه باشد چراکه رهبر انقلاب این نگاه محافظه‌کارانه را قبول ندارند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار