خبرهای داغ:
برای نخستین بار توسط انجمن متخصصان روابط عمومی

تدوین شیوه‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی

انجمن متخصصان روابط عمومی در راستای تحقق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص انتصاب نیروهای شایسته و با تجربه در روابط عمومی‌ها، پیش نویس شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی را تدوین کرد.
کد خبر: ۸۵۹۵۱۱۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این شیوه نامه که در سه بخش شرایط تخصصی انتصاب مدیران روابط عمومی، فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی و تأیید نهایی و انتصاب طراحی شده، شرایط حداقلی هستند که برای انتصاب افراد به پست های مدیریت روابط عمومی در نظر گرفته شده است.

 

توان برنامه ریزی، توان مدیریتی، حرفه ای گرایی، مردمداری، آموزش کارکنان، مشارکت پذیری، رویکرد سیستمی، مسئولیت پذیری اجتماعی، پاسخگویی، ارتباط گستری، یکپارچه سازی، مدیریت اعتبار و ارزشیبابی مستمر از جمله معیارهای و مولفه های عمومی در نظر گرفته شده برای انتصاب یک فرد در پست های مدیریتی روابط عمومی است. همچنین کسب میانگین 85 درصد امتیاز ارزشیابی عملکرد در سال جزء این معیارهاست.

 

بر اساس این گزارش، دارا بودن حداقل لیسانس روابط عمومی یا رشته های مرتبط ارتباطات، روزنامه نگاری، تبلیغات و بازاریابی (طبق اولویت)، دارا بودن حداقل سه تجربه و تخصص همراه با فعالیت های شاخص در حوزه های تخصصی از جمله تالیف کتاب و مقاله، گواهینامه های تخصصی، گواهینامه های آموزشی و گذارندن حداقل 100 ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت، معیارهایی است که انجمن متخصصان روابط عمومی در این شیوه نامه پیشنهاد داده است.

 

یکی از بخش های حائز اهمیت این شیوه نامه، تشکیل بانک اطلاعات مدیران روابط عمومی است که انجمن متخصصان روابط عمومی می تواند با همکاری سازمان ها و تشکل های ذیربط، اطلاعات تمامی افراد واجد شرایط که از شرایط تخصصی لازم برخوردارند را در این بانک گردآوری و تشکیل نماید.

 

رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی در همین خصوص گفت: دستگاه های اجرایی می توانند برای انتصاب در پست‌های مدیریت روابط عمومی، شایستگی های تخصصی و صلاحیت‌های حرفه ای افراد واجد شرایط که در بانک اطلاعات مدیران روابط عمومی ثبت‌نام شده‌اند، براساس مفاد این شیوه نامه احراز نمایند. کسب حدنصاب امتیاز از شایستگی‌ها و احراز صلاحیت‌ها توسط افراد الزامی بوده و اولویت‌بندی آنان براساس امتیازات مکتسبه صورت می‌گیرد.

 

مهدی باقریان افزود: پس از سنجش شایستگی‌ها و احراز صلاحیت‌ها، فردی که بالاترین امتیاز را کسب نموده است به دستگاه اجرایی معرفی شده و دستگاه مربوطه، می تواند فرآیند انتخاب، شرایط و شایستگی تخصصی فرد منتخب را بر اساس مستندات ارایه شده در پرونده فرد، مورد بررسی قرار داده و در صورت تطابق کامل آنها با مفاد این شیوه نامه جهت صدور حکم انتصاب تأیید نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار