خبرهای داغ:
عضو شورای عالی بسیج رسانه کشور، تربیت خبرنگار با شیوه و اصول جدید را رسالت بسیج رسانه دانست و گفت: دوره خبرنگار سنتی به پایان رسیده است.
کد خبر: ۸۶۲۰۴۸۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج در خراسان شمالی، مرتضی غرقی، عضو شورای عالی بسیج رسانه کشور و و خبرنگار سابق صدا و سیما در نیویورک، در همایش بسیج رسانه خراسان شمالی در بجنورد عنوان کرد: خبرنگار دیگر نباید بومی و منطقه ای فکر کند، بلکه باید به روز باشد و به مسائل بین المللی اشراف پیدا کند.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه باید متناسب با پیشرفت تکنولوژی، رشد کنند و به روز باشند، چرا که در جنگ نرم، جنگ تبلیغات است که خبرنگار و عکاس خبری سربازان اصلی آن هستند.

عضو شورای عالی بسیج رسانه  تاکید کرد: دشمنان و جبهه استکبار اکنون با شکل دادن به یک جریان فکری در یک کشور حکومت و دیدگاهشان را بدون جنگ و هزینه در آن کشور پیاده می کنند و به اهدافشان می رسند.

وی با اشاره به اینکه استراتژی بین آمریکا و ایران اسلامی فرق نکرده است و فقط تاکتیک ها عوض شده است، افزود: با شکست دشمن در جنگ سخت و 8 سال دفاع مقدس، اکنون در پی جنگ نرم و تفرقه از درون است که این جنگ، بسیار خطرناک تر از جنگ سخت است، برای اینکه دشمن با کمترین هزینه می تواند ریزش چند برابری نیروها را در کشور داشته باشد.

غرقی عنوان کرد: اگر نسل امروز در برخی موارد مطابق با ارزش های انقلاب اسلامی رفتار نمی کند، با جستن در کارنامه مسئولان فرهنگی متوجه کم کاری و یا اشتباه رفتن مسیر می شویم، بنابراین اگر مسئولان فرهنگی اعتقادی به مبارزه فرهنگی نداشته باشند نمی توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

وی گفت: خبرنگار چشم ناظر ملت در برابر عملکرد نهادها و دولت است که باید انسانی وارسته و خود ساخته باشد و این مهم هم با ارتباط بیشتر با روحانیت و بهره گیری از آموزه های اسلامی محقق خواهد شد.

سرهنگ شجاع دبیر کنگره 3هزار شهید خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت که فرهنگ ایستادگی، تلاش و کار است را همواره زنده نگه داریم افزود: ماموریت شهدا، دفاع از دین، اسلام، ولایت، بصیرت و عمل به هنگام نیاز بود و اکنون که عَلَم شهدا بر دوش ماست باید با تأسی از آنها به وظایف خود عمل کنیم.

وی گفت: امروز در حال پایه ریزی شالوده تمدن اسلامی هستیم و برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را همواره در اوج نگه دارد و سبب ایستادگی و پشتکار برای رسیدن به هدف شود.

حجت الاسلام زحمتکش، نماینده ولی فقیه در سپاه جوادالائمه خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه دشمن جنگ نا متقارن با ما دارد که متاسفانه در برخی موارد مانند فتنه 88 و جنگ نرم در عرصه تکنولوژی و علم و دانش از ما پیش بود، گفت: باید با روحیه جهاد، ایثار، از خود گذشتگی، پشتکار و تجهیز به علم و دانش روز، رسالت خطیری که در مقابله با دشمن داریم را به سرانجام برسانیم.

وی بیان کرد: بصیرت افزایی، روشنگری، بالا بردن روحیه استکبار ستیزی، استقامت و ایستادگی امروز باید توسط رسانه ها رقم بخورد و خبرنگار متعهد باید نسبت به نظام و ارزش های انقلاب اسلامی ادای دین و دغدغه داشته باشد. 

بر اساس این گزارش؛ همایش روز بسیج رسانه خراسان شمالی که به مناسبت گرامی داشت سالروز شهادت شهید غلامرضا رهبر، خبرنگار بسیجی صدا و سیما در جنگ تحمیلی برگزار شد از خانواده شهید محمدرضا امانی، خبرنگار شهید خراسان شمالی در 8 سال دفاع مقدس تقدیر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها