خبرهای داغ:
در میزگرد متفاوت «حاشیه و متن انتخابات ۹۴» مطرح شد

تبعات حمله به شورای نگهبان تکرار فتنه۸۸ است

میزگرد متفاوت «حاشیه و متن انتخابات۹۴» با حضور دو تن از دانشجویان و یکی از اساتید دغدغه مند خراسان شمالی در دفتر «خبرگزاری دانشجو» واحد خراسان شمالی برگزار و صحبتهای جالبی رد و بدل شد.
کد خبر: ۸۶۳۷۰۷۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، تقریبا دیگر آخرین روزهای منتهی به انتخابات اسفند ماه را سپری می کنیم و چیزی تا آغاز تبلیغات نامزدها باقی نمانده است، بر آن شدیم دو دانشجوی فعال دانشگاه‌های خراسان شمالی را به همراه یکی از اساتید دعوت کنیم و میزگردی را پیرامون مهمترین وقایعی که تا کنون در فضای انتخابات رخ داده و آنچه باید گفته شود، برگزار کنیم.

 

دانشجویان آقایان امید ملایی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد و یاسر فرهادی دبیر انجمن های علمی دانشگاه پیام نور بجنورد بودند و استاد جمع نیز اسماعیل کفاشی بود که علاوه بر حضور فعال در دانشگاه‌های استان بیش از 18 سال است که در انتخابات‌های گوناگون با شورای نگهبان همکاری دارد و چهار سال است که امین شورای نگهبان در خراسان شمالی است.

 

15 سال است با شورای نگهبان همکاری می کنم، تخلف در انتخابات درحد صفر است

 

در ابتدای میزگرد آثار و برکات انتخابات را در جمهوری اسلامی از او جویا می شویم و وی در پاسخ می گوید: اوایل انقلاب از امام پرسیدند اسم این انقلاب را چه می‌خواهید بگذارید و این در حالی بود که خیلی اسامی گوناگون مانند جمهوری دموکراتیک از سوی افراد مطرح شده بود، اما ایشان نام «جمهوری اسلامی» را انتخاب کردند و آن را به رفراندوم گذاشتند و اولین انتخابات آزاد در کشورمان پس از دوران ستمشاهی شکل گرفت که 98.2 درصد به آن رای مثبت دادند.

 

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل استحکام نظام همین انتخابات است، من از 15 سالگی که هنوز نمی توانستم رای بدهم در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 با شورای نگهبان همکاری ام را آغاز کردم، ابتدا بازرس بودم، بعد هم ناظر شورای نگهبان شدم و همین طور ادامه پیدا کرد، به جرات می توانم بگویم ما در تمام این سالها یک دوره هم نشد که حتی یک رای اختلاف داشته باشیم و تخلف در آن در حد صفر بوده است، در سال 88 هم که ادعای تقلب مطرح شد دیدیم که نمایندگان نامزدهای معترض دست روی هر صندوقی گذاشتند دقیقا مطابق با گزارش ارسال شده بود لذا مردم آگاه شدند و فریب خورده ها بازگشتند.

 

 

در ادامه میز گرد یاسر فرهادی گفت: انتخابات ساز و کاری بود که امام برای دخیل کردن مردم در سرنوشتشان پیش بینی کردند و این تصمیم نیز به واسطه اعتماد ایشان به مردم بود و ثمره این حرکت بزرگ هم این است که مردم هیچ گاه خود را از نظام جدا تلقی نمی کنند و این برایشان احساس مسئولیت می آورد.

 

جمهوری اسلامی ثابت کرد می توان در چارچوب دین پایبند به مردمسالاری بود

امید ملایی نیز در پاسخ به این سئوال گفت: انتخابات باعث شد یک هویت ملی از تک تک افراد جامعه پدید بیاید و بعد مردمسالار بودن نظام در انظار مردم دنیا نمایان شود، اینکه می توان هم در چارچوب دین حرکت کرد و هم پایبند به دموکراسی واقعی بود، مردم ما وقتی نتیجه انتخاب خود را لمس می کنند و می بینند که به هرکس رای بدهند زمام امور به او خواهد رسید اعتماد و دل بستگی شان به نظام افزایش می یابد.

 

هر انتخابات یک رای مثبت به نظام

استاد کفاشی در خصوص سئوال دوم که چرا باید رای بدهیم و آثار حضور حداکثری در انتخابات چیست، گفت: فرایند انتخابات و حضور حداکثری یک اتفاق خوش یمن را حاصل می کند که آن تاثیر بر نسل های بعدی انقلاب است، حضرت امام(ره) با ساز و کاری که برای انتخابات چیدند حربه را از دست دشمن گرفتند چرا که دشمن می توانست به نسل های بعدی چنین القا کند که رای مثبت به جمهوری اسلامی از سوی پدرانتان بود و شما که پایه این حکومت را بنا نکردید لذا در آنان تزلزل ایجاد می کرد در حالیکه ما به طور متوسط هرسال یک انتخابات برگزار کرده ایم و هربار حضور مردم یک رای مثبت به جمهوری اسلامی است.

 

در آینده اگر اتفاقی هم بیفتد فرزندان ما و نسل بعدی به ما خرده می گیرند نه به نظام، سئوالشان از ما خواهد بود و ما نیز باید هزینه انتخابمان را خودمان بدهیم، چرا باید نظام از انتخاب ما دچار صدمه بشود، مهم نیست که شما به چه کسی رای می دهید، مهم این است که بیاییم پای صندوق های رای، وقتی آمدیم آنگاه مسئولیت انتخابمان را هم خودمان باید بپذیریم. مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند «ان تنصروا ا... ینصرکم و یثبت اقدامکم» این نظام مال خداوند است و کسی که خدا را یاری کند خدا هم یاری اش می کند.

 

کسی که رای نمی دهد حق اعتراض هم ندارد

 

در ادامه میزگرد یاسر فرهادی گفت: رای دادن ما به دو دلیل است، ابتدا اینکه وظیفه شرعی ماست که از نظام اسلامی حمایت خودمان را با حضور حداکثری اعلام کنیم و دلیل دوم نیز عقلی است؛ چرا که وقتی ساز و کاری برای تعیین سرنوشت یک ملت تعیین می شود از آن استفاده نکنیم و در این عرصه مهم که فرصت بزرگی برای افزایش وحدت و ناامید کردن دشمن است، حضور نداشته باشیم.

 

 وی افزود: باید بدانیم وقتی انتخاب می کنیم سالها نمایندگان منتخب ما آینده کشور را با قانونگذاری که انجام می دهند رقم خواهند زد، ضمن اینکه کسی که در انتخابات شرکت نمی کند حق ندارد در آینده انتظاری هم داشته باشد یا اعتراض کند.

 

 

این دانشجوی فعال در خصوص ویژگی های یک نماینده مطلوب از دیدگاه خودش گفت: نماینده باید با تقوای فردی و اجتماعی باشد، تقوای فردی شخص را به رعایت عدالت و صداقت در خدمت به مردم وا می دارد و او را از تقدم دادن خواسته های شخصی و حزبی بر منافع عمومی دور می کند، تقوای اجتماعی را نیز من در تخصص فرد می بینم، اینکه وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت نباشد و در تبلیغات خود هزینه های آنچنانی نکند؛ چرا که این کانونها پس از نمایندگی سراغ شخص می آیند و سهم خواهی می کنند.

 

نماینده نه تنها برای یک دوره بلکه سرنوشت بلندمدت کشور وابسته به تصمیم اوست

 

امید ملایی نیز ویژگی های نامزد مطلوب را چنین توصیف کرد: یک انتخاب خوب نه تنها یک دوره بلکه سالهای سال سرنوشت کشور وابسته به تصمیمات اوست، نامزد مطلوب باید در رفتار و گفتار حافظ انقلاب باشد، متخصص باشد، اهل عمل، ولایت پذیر، دارای روحیه جهادی و آرمانخواهی باشد و از بیان شعارها و مطالبات انقلابی خجالت نکشد، اینها را می توان از پیشینه فرد و مسئولیت هایی که داشته بررسی کرد و اگر برایمان مقدور نبود به افراد مومن، آگاه و مطمئن مراجعه کنیم.

 

111 نامزد برای 4 کرسی!

 

استاد اسماعیل کفاشی اما در این قسمت معیارهایی را بیان می کند که مستقیم متوجه نامزد مطلوب برای مردم خراسان شمالی است و این نکته برایم خیلی جالب است، او در ابتدا می گوید: ویژگی نامزد مطلوب برای هر منطقه متفاوت است؛ البته باید قبلش بگویم که برخی مسائل را می توان از طریق قانون حل کرد و برای شورای نگهبان تفسیر کرد، مثلا از نظر بنده کسی که 20 مرتبه با سرعت غیر مجاز رانندگی کرده و ثبت شده است دیگر نباید حق شرکت در انتخابات را داشته باشد چون مشخص است که پایبند به قانون نیست و چطور می خواهد فردا قانون گذار باشد.

 

وی افزود: اگر مولفه ها به دقت برای شورای نگهبان تفسیر شود به جای اینکه 200 نفر در استانی مثل خراسان شمالی ثبت نام کنند 30 نفر ثبت نام می کنند و این طور کار مردم هم آسان می شود و بررسی تخصصی می توان روی آنها انجام داد، الان شما نگاه بکنید 111 تایید صلاحیت برای تنها 4 کرسی مجلس وجود دارد.

 

کسی که 2 میلیارد تبلیغات می کند باید در جردن تهران نامزد شود نه در بجنورد

 

کفاشی در تکمیل صحبت های ملایی گفت: برخی معیارها را دوستمان بیان کردند که نیاز به تبیین دارد، مثلا مردمی بودن یعنی چه، اینکه برایند و بازه وضعیت مالی مردم را پیدا کنیم و بگوییم آن کسی که پیدا می شود و برای انتخابات 2 میلیارد تومان هزینه می کند نماینده مطلوبی برای خراسان شمالی نیست، او باید در جردن تهران کاندیدا بشود و انتخاب شود، نه در بجنورد، نه برای مردم خیابان چمران، نه برای مردم ناظر آباد بجنورد، نه برای مردم شیر آب، نه برای کلاته محمد علی پهلوان.

 

وقتی غالب مردم ما در استان خودروی داخلی سوار می شوند چرا باید نماینده ای که خودروی خارجی سوار می شود را انتخاب کنیم، فردا وقتی او به مجلس می رود و طرحی در خصوص شرکت های خودروسازی داخلی می آید اصلا او صلاحیت نظر دادن در این مورد را ندارد چون اصلا تا بحال سوار نشده است.

 

کسی که از بین مردم نباشد مردم هم با او سازگار نیستند و اگر این سازگاری(ما بجنوردی ها می گوییم یخلا) وجود نداشته باشد درد مردم دیر به او منتقل می شود و یا اصلا منتقل نمی شود، وقتی از بین مردم نباشد در خیابان راه نمی رود و وضعیت گرانی بازار و قیمت لباس وبیکاری جوانان را نمی فهمد، آیا می داند کارگرهایی که در چهارراه باسکول بجنورد می ایستند اصلا می داند که نصفشان مدرک تحصیلی دانشگاهی دارند!

 

نماینده بجنورد باید بداند نماینده هزاران نفر از خراسان شمالی است برای پیوستن به مدافعان حرم نام نویسی کرده اند

 

او نمی داند که در خراسان شمالی هزاران نفر برای پیوستن به مدافعان حرم نام نویسی کرده اند، تازه این آمار مربوط به قبل از ورود اولین شهدای مدافع حرم خراسان شمالی است و معلوم نیست چقدر بعد از داغی که این موضوع بر دل مردم گذاشت به این آمار افزوده شده است، تازه محل ثبت نام هم جایی نیست که بگویند حالا برویم اسم بنویسیم محض سیاهی لشکر، باید کلی کرایه تاکسی بدهی و خارج شهر بروی ثبت نام کنی.

 

نماینده باید وقتی می خواهد برود در مجلس به یک طرحی که برای محور مقاومت ارائه می شود رای بدهد مطلع باشد که هزاران نفر از مردم یک استان کوچک برای پیوستن به مدافعان حرم آنهم بدون اطلاع رسانی صدا و سیما و محیطی ثبت نام کرده اند، آنگاه روی این طرح محکم می ایستد و جواب دندان شکن به کسانی که معترض اند می دهد، آنگاه می توان گفت او می داند درد و دغدغه مردمش چیست.

 

 

درد مردم را دانستن یعنی اینکه وقتی به جوان ما که مویش را سیخ کرده و شلوار تنگ پوشیده نگاه می کند فکر نکند اعتقادات قلبی او این است و فرهنگ غربی در جانش نفوذ کرده بلکه باید این برا بداند که بسیاری از ثبت نام کرده ها برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) همین ها بوده اند و حتی تست هم داده است، لذا بداند که حتی جوانان فشن ما هم تا آخر پای آرمان های این انقلاب اسلامی ایستاده اند.

 

شهید مدافع حرم که می آورند نگاه کنید ببینید استقبال کننده هایی که آمده بودند چند نفرشان قیافه مذهبی داشتند، آیا نامزد و نماینده ما اینها را می بیند و یا فقط در پاویون است، مسئولی که الان ادعا می کند استعفا داده یا می خواهد شغلش را رها کند و برود مجلس لباس برند می پوشد و یا کت شلوارش را در خیاطی های بجنورد می دوزد، می داند تخصص بجنوردی های ما چیست و بیشترین فارغ التحصیل ما از چه رشته هایی هستند یا اصلا نمی داند، چند تا کار پژوهشی اطرافش صورت گرفته است.

 

نماینده ای می خواهیم که برنامه متناسب با شرایط بومی استان ارائه کند

 

آیا برای استان برنامه دارد، چند تیم دارد که کار کرده باشند و برنامه قابل اجرا برای استان طراحی کرده است، آیا وعده هایی که می دهی اصلا در چارچوب اختیارات و قانون هست یا خیر، اصلا بدرد شرایط اقلیمی و بومی استان می خورد یا خیر، اینکه ببینید چقدر اهل چاپلوسی هستند و آدمهای اطرافشان نیز همین طور، چقدر در روزنامه های بومی دم انتخابات آگهی تبریک برای همدیگر می زنند. بحث بعدی عدم وابستگی به جناح ها و افراد است، این را می توان از اطرافیان شخص پیدا کرد در واقع اطرافیان شخص هر تفکری داشته باشند خود وی نیز همان گونه است، اینکه با چه کسانی رفت و آمد می کند.

 

نماینده ای که خانواده اش بالا شهر نشین اند درد مردم خراسان شمالی را نمی فهمد

 

در ادامه میزگرد از استاد کفاشی خواستیم نظرش را در مورد این سئوال که نماینده باید بیشتر در حوزه استانی متمرکز باشد یا کشوری، وی در این خصوص گفت: وظایف نماینده به دو دسته خرد و کلان تقسیم می شود، در سطح کلان می توان از تصویب برنامه های توسعه نام برد، لوایح بودجه و طرح ها نیز از این دسته اند، در حوزه خرد؛ اما نماینده باید بسیار مسلط به وظایفش باشد، اینکه بداند چه کاری را می تواند برای شهر و استانش انجام دهد و چه کاری از دستش بر می آید.

 

اینکه می گوییم نماینده باید تعهد و تخصص داشته باشد معنایش این نیست که مثلا مدرک دکتری عمران داشته باشد؛ بلکه به این معناست که مردم را بشناسد، از حوزه های مختلف استان خودش از راه و ترابری گرفته تا کشاورزی و دانشگاه و صنعت بداند، با اقشار مختلف دانشجو و کارمند و معلم و کارگر در خانواده اش باشد و با آنها ارتباط تنگاتنگ داشته باشد، نماینده ای که خودش و خانواده اش همگی بالا نشین هستند بدرد نمی خورد.

 

 

امام می فرمودند به کاخ نشین رای ندهید چون بین مردم نیست و مشکلات مردم را درک نمی کند، لذا اینکه نماینده ظرفیت های استان را بشناسد و از طریق ارائه طرح نه لابی کردن قانونی تصویب بکند این مفید است، نکته مهم دیگر این است که جایی ممکن است به نقطه ای برسیم که بین کارهای خرد و کلان تصادف رخ بدهد، مثلا اگر فلان کار را بکنم به نفع شهرم است؛ اما اگر نکنم به نفع همه کشور است، به نفع دفاع از انقلاب و آرمان های اسلامی است، اینجا باید چه کند، آن نماینده باید در ذهن و اطرافیان خودش یک اتاق فکر داشته باشد که شرایط را تحلیل کند، آن کسی که اتاق فکر کنار خودش نداشت انتخاب اصلح نیست.

 

نماینده ما باید اولین کار بعد از قسم نمایندگی طرح "شفافیت" را پیگیری کند

 

نمایندگان ما ادعایشان این است که هرکاری کرده ایم برای شهرمان بوده است، باید از آنها تشکر کنیم؛ اما همچنین باید پرسید در سطح ملی چه کارهایی کرده اید، کجاها وظایف کلان و خرد با هم تناقض داشته اند و تو چه انتخابی کرده ای، اینجا به نکته مهمی می رسیم و آن شفافیت است، اگر ما بدانیم فلان شخصی که نامزد شده است مثلا 400 میلیون از فردی برای تبلیغات گرفته و خرج کرده آیا باز هم به او رای می دهید، اگر بدانید نماینده فعلی ما در مجلس به چه طرحی مثبت و به چه منفی داده بازهم راحت انتخاب می کنید.

 

شفافیت فعالیت های نمایندگان طرحی بود که به مجلس ارائه شد ولی رای نیاورد، نماینده ای را انتخاب بکنیم که دغدغه اش بعد از ورود به مجلس و قسم نمایندگی پیگیری طرح شفافیت باشد و بگوید بگذارید مردم بدانند من به کدام طرح رای مثبت دادم و به کدامیک منفی، حتی مهمان هایی که من با خود به مجلس می برم مشخص باشد چه کسانی هستند.

 

ماجرای طرح شفافیت که اولین بار از بجنورد کلید خورد

 

طرح شفافیت را اولین بار ما در بسیج ادارات خراسان شمالی جمع آوری کردیم و به تهران فرستادیم و به توصیه بسیج کشور توسط نماینده تهران به مجلس ارائه شد اما رای خوبی نیاورد و تصویب نشد.

 

نکته بعدی در خصوص معیارها این است که در روایت داریم یکی از یاران امام صادق(ع) به محضر ایشان آمدند و پرسیدند فرج شما اهل بیت(ع) کی اتفاق می افتد که ما راحت شویم، ایشان پاسخ دادند شما فکر کردی بعد از فرج شما راحت می شوی، شما جزو یاران ما هستی و اگر فرج رخ دهد به واسطه یاری و اطمینانی که به تو داریم یک پست مسئولیتی هم به تو خواهیم داد و تو دیگر این گونه نخواهی بود که استراحت کنی بلکه شبانه روز باید در حال کار کردن باشی و یا در حال برنامه ریزی برای کار کردن.

 

آقای کاندیدایی که می خواهی چهار سال نماینده مردم باشی این را باید بدانی ارزش آن فرد مستمندی که در انتهای حاشیه شهر زندگی می کند از ارزش خانواده تو مهمتر است و تو باید برای او بیش از خانواده ات وقت بگذاری، اگر می توانی بسم ا... ، اگر اینها ملاک باشد دیگر 200 نفر در استان نمی روند کاندید بشوند، این ملاک و معیار است. این نماینده حاضر است تلاش کند و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برساند، نماینده اگر متخصص نباشد؛ اما اهل کار باشد در چهار سال متخصص می شود؛ اما اگر اهل کار نباشد بهترین متخصص هم که باشد بدرد نمی خورد.

 

کسی که به نهاد قانونی شورای نگهبان حمله می کند چطور می خواهد قانونگذار و حافظ آن باشد

 

در ادامه میز گرد امید ملایی در پاسخ به سئوال بعدی پیرامون حمله به شورای نگهبان در موضوع احراز صلاحیت ها گفت: یکی از اساسی ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی شورای نگهبان است، وظایف و اختیاراتی که به آنها داده شده است هم مستقیم توسط قانون اساسی بیان شده و نامزدی که به رای این اساسی ترین نهاد قانونی کشور حمله کند چطور می خواهد فردا قانون گذار و حافظ قانون باشد، آیا می توان به چنین شخصی اعتماد کرد.

 

 

وی افزود: این فقها افراد امتحان پس داده ای هستند و نگاه حزبی و جناحی ندارند، مسئولان کشور هم باید در حد جایگاه حقوقی و قانونی خود حرف بزنند و درخصوص مسائلی که به آنها مربوط نمی شود اظهار نظر نکنند، نامزدهای هجمه کننده هم باید بدانند شورای نگهبان وامدار هیچ کس نیست حتی بیت امام(ره) و این منش هم توصیه شخص خود امام به آنهاست.

 

از دوستان داخلی انتظار نداشتیم!

یاسر فرهادی نیز در تحلیل این مسئله گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون هجمه به شورای نگهبان در انتخابات های گوناگون وجود داشته و متاسفانه به امری طبیعی تبدیل شده است، ما از دشمنان خارجی که جز دشمنی کردن و بدبین کردن مردم به نظام و انتخابات انتظار دیگری نداریم؛ اما از افراد داخلی انتظار نداریم اظهارات دشمن را به زبان بیاورند، خصوصا آن کسانی که صلاحیت خود را نیز برای پست مدیریتی شان از همین شورای نگهبان دریافت کرده اند اما متاسفانه شاهدیم سلامت شورا و انتخابات را زیر سوال می برند.

 

اظهارات تند رئیس مجمع تشخیص و سخنان فراقانونی رئیس جمهور باعث سوار شدن دشمن بر این موج شد

 

وی در ادامه گفت: موضوع بعدی ثبت نام گسترده ای بود که در این دوره انجام شد و از همه طیف ها اعم از کسانی که در فتنه نقش داشتند و یا پرونده های قضایی سنگین داشتند، به نظر می رسد این بخش از حرکت برنامه ریزی شده بود تا زمینه فشار بر شورای نگهبان فراهم شود، در واقع بخشی از این قضیه هم به تایید صلاحیت های بالای هیئت اجرایی باز می گردد که طی افراد دارای پرونده ارتباط با قتل و زنا نیز مشاهده شد.

 

فرهادی در پایان گفت: بدترین قسمت کار نیز حملاتی بود که از سوی رئیس تشخیص مصلحت نظام به شورای نگهبان شد و نیز رئیس جمهور که فراتر از اختیارات خود صحبت کرد و همه اینها زمینه سوار شدن رسانه های ضد انقلاب و دشمنان خارجی را بر موج ایجاد شده فراهم کرد که انتظار ما از آنها این نبود.

 

شش عامل حمله به شورای نگهبان/ از خلاء قانونی تا بهره گیری جناحی

 

در بخش پایانی میز گرد استاد کفاشی به جمع بندی این سئوال پرداخت و گفت: عوامل حمله به شورای نگهبان به شش عامل خلاصه می شود، ابتدا اینکه شرایط پیش ثبت نام و آن چیزهایی که باید ملاک قانونی بررسی صلاحیت ها باشد نه ملاک های نماینده اصلح کامل وجود ندارد، چرا باید اجازه بدهیم هرکسی بیاید ثبت نام کند، اینها هزینه ساز است.

 

 

وی افزود: موضوع بعدی عدم شفافیت است، اظهارات افراد در دوران نمایندگی و مسئولیت، تخلفاتی که انجام داده اند و مانند آن به خوبی مستند و در منظر عموم قرار نمی گیرد لذا وقتی رد صلاحیت می شوند هزینه سازی می کنند و آبروی نظام را به خطر می اندازند، موضوع دیگر بهره گیری جناحی است که برای تقویت حزب خود به تخریب و تضعیف شورای نگهبان می پردازند.

 

کفاشی ادامه داد: موضوع دیگر خلاء قانونی در زیر سئوال بردن شورای نگهبان است، اگر قانون مشخص می کرد اگر هر یک از مسئولین کشور حتی رئیس جمهوری بدون توجه به قانون در کار شورای نگهبان دخالت کند از خدمت منفصل خواهد شد دیگر چنین فضایی را شاهد نبودیم، مثلا در همین موضوع، رئیس جمهور نماینده پارلمانی در مجلس دارد و هر حرفی را می خواهد بزند باید در قالب لایحه و نماینده پارلمانی خود به مجلس بدهد، آقای رئیس جمهور گفت مر قانون نه مر سلیقه بله قانون باید اصلاح شود تا ایشان نتواند در خصوص رای سایر نهادهای قانونی اظهار نظر کند.

 

تقطیع ابزاری سخنان امام

 

وی با اشاره به عامل دیگر گفت: گاهی نیز سخنان امام تقطیع ابزاری می شود، می گویند امام فرمود میزان رای مردم است؛ اما نمی گویند قبلش فرموده اند اگر شورای نگهبان تایید کرد و مردم هم انتخاب کردند آنگاه میزان رای مردم است، مهمترین تبعات عدم تمکین به رای شورای نگهبان تکرار فتنه 88 است که وقتی خودم آن موقع در دانشگاه امیر کبیر درس می خواندم با پاره آجر سرم را شکستند.

 

استاد در این بخش از صحبتهایش به پیشانی اش اشاره می کند و جای شکسته شده را هم نشان می دهد، من نیز می گویم اجازه بده تصویری از این سند تهیه کنم.

 

وی در ادامه گفت: به چشم خودم دیدم خمیه های امام حسین(ع) چطور روز عاشورای 88 آتش کشیده شد و جان و مال و ناموس مردم غارت می شد و خلافکاران و فتنه گران با اسلحه در خیابان راه می رفتند، آن فتنه 8 ماه بود اما بیش از 8 سال صدمه و عقب ماندگی به بار آورد، این فتنه آغازی بر 8 تحریم کلیدی بود که دشمن بعد از آشوب های داخلی آنرا وضع کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار