در عصر کنونی هر چند در فزونی خبر به سر می بریم ولی تعدد رسانه ها و منابع اطلاع رسانی، مخاطبان را با موجی از اطلاعات و اخبار درست و نادرست روبرو کرده است و این شبکه ها فرصتی را برای عده ای فرصت طلب، پدید آورده که با نشر مطالب نادرست شرایط بحرانی در جامعه پدید آورند.
در حال حاضر مرز خبر و شایعه با هم تداخل پیدا کرده و تفکیک آنها برای مخاطب بسیار دشوار شده است و از سوی دیگر رشد روز افزون شبکه های ماهواره ای، کانالهای موبایلی و شبکه های اجتماعی عرصه را برای کارکرد درست رسانه های جمعی هم چون صدا سیما، خبرگزاریها و یا باشگاه خبری مطبوعات تنگ کرده است.
باید اذعان داشت رسانه های نوین از ویژگیهای منحصر بفرد مانندسرعت، سهولت انتشار، باز نشر پی در پی موضوعات، کم هزینه بودن انتشار اطلاعات و.... بر خوردار هستند و همین ویژگیها باعث شده است که اطلاعات درست و نادرست، بیش از دیگر رسانه ها در اختیار مخاطبان قرار گیرد؛
ولی با همه این تفاسیر وجود امکانات در این ابزارهای ارتباطی نوین را می توان با مدیریت و نظارت به فرصت تبدیل کرد و از آنها در جایگاه رسانه های فراگیر و مکمل در کنار صدا سیما، مطبوعات، خبر گزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی بهره برداری و با استفاده از مزایایی هچون سرعت وسهولت، انتقال پیام در آنها، تحول چشم گیری در حوزه های خبر واطلاع رسانی ایجاد کرد.