انحراف پشت نقاب اعتدال/ جلوگیری رهبر معظم انقلاب از تحریف مفاهیم اسلامی و اصول انقلاب به نام اعتدال
تحریف اصولی چون استکباری ستیزی،مبارزه با دشمن و ظالم و انحراف بارز ادبیات سیاسی مسوولین این دولت با خط مشی امام راحل(ره) نشانه انحراف عمیق از گفتمان اسلام ناب حضرت امام(ره) و باور های دینی دارد. از این روست که مقام معظم رهبری به عنوان مرجع دینی،ولی فقیه و حاکم جامعه بار ها و بار ها نسبت به این سیاست ها و اظهارات ناشی از این گفتمان هشدار های جدیای را به عموم جامعه و مسوولین گوشزد کرده اند که مهمترین آنها خطر تحریف امام(ره) و اصول انقلاب اسلامی بوده است. طرح مسئله «مقابله با نفوذ» و «ایستادگی در برابر جریان غیر انقلابی درون نظام» توسط ایشان نیز، از جملهی مسائلی است که در خصوص خطر استحاله سیرت انقلاب بیان شده است. با مشاهدهی نه چندان عمیق نیز براحتی معلوم میشود که "ارائه نسخه های تقلبی از تعاریف اصول انقلاب اسلامی" بخش قابل توجهی از «گفتمان اعتدال» را به خود اختصاص داده است.
رهبر انقلاب پنجم اسفند ماه 1394 دردیدار خود با مردم نجف آباد، ضمن قرائت صحیح از اصول دینی، اصلی ترین شعار دولت حسن روحانی یعنی اعتدال را، با صراحت به چالش میکشند. ایشان در این دیدار با نهیبی در خصوص فهم معارف اسلامی میگویند:«میانهرو حرف قشنگی است امّا اسلام اینجوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرفدار میانه و طرفدار "وسط" است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا. امّا "وسط" در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، "وسط" در مقابل منحرف است.»
دشمن شناسی وارونه و رفتار غیرانقلابی در خصوص دوست و دشمن یکی دیگر از خصوصیات این گفتمان است. اعتدال با تندرو خواندن جریان دلسوز انقلابی و توهین های بی سابقه به منتقدان خود و ضمن آن با خوشبینی مفرط نسبت به استعمارگران برخلاف بینات امام خمینی(ره) و توصیات رهبرانقلاب عمل کرد. خط امام(ره) که رضایت دشمن را نشانهی انحراف میداند، نادیده گرفته شد و دلسوزان،منتقدان و متخصصان نیز همنوا با دشمنان نظام و جنگ طلب نامیده شدند.
اما گفتمان انحرافی اکنون در پوشش بدلی خود با نام اعتدال، علاوه بر ارائه تعاریف شاذ از اصول امام(ره)، طرح انحرافی باور های دینی را از ابتدا به قوت پیگیری کرده است.در ادامه مواردی از سعی اعتدالیون در جهت توجیه رفتار های مغایر با اصول را ذکر خواهیم کرد که رهبریِ انقلاب، یعنی حضرت آیت الله خامنه ای، خود در قامت مرجعیت دینی درباره آنها لب به سخن گشوده اند و هرچه آشکارتر نسبت به انحراف در باور های اسلامی انقلاب روشنگری کردند.
1. روحانی: درس امام حسین(ع)،درس برادری و کربلا درس مذاکره بود/ تحریف تاریخ متقن صدر اسلام، تنها برای توجیه مذاکرات هسته ای دولت!
چهارشنبه 30 مهر 1393 در آستانه ماه محرم بود که حسن روحانی در سفر استانی خود در اجتماع مردم زنجان گفت:
درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین میباشد. روحانی افزود: در شب تاسوعا امام حسین(ع) خیمهای برپا کرد و عمر سعد را به مذاکره دعوت نمود؛ امامی که آگاه است که فردا او و یارانش توسط همین عمر بن سعد و یاران نادانش به شهادت خواهند رسید، اما خواست که با دنیا اتمام حجت کند و از همینرو در آن شب، ساعتها با عمر سعد مذاکره کرد، تا نتیجه رویارویی آنان به جنگ ختم نشود.
روحانی در ادامه اظهار داشت:
این به معنای آن نیست که امام حسین(ع) از شهادت میترسید، بلکه امام حسین(ع) از شهادت استقبال هم میکرد اما با این حرکت خود به ما یاد داد که حتی با دشمن خود باید به گونهای رفتار کنیم که دنیا منطق ما را در صحنه مذاکره پیروز بداند.
با این حال سخنان روحانی با اظهارات افرادی نظیر شیخ محمود امجد (از روحانیون حامی فتنه88) ادامه پیدا کرد. امجد در آبان 1394 گفت:«عاشورا درس مدارا بود.» علاوه بر مسئله مذاکرات هسته ای،آنچه به روشنی قابل فهم بود، تلاش بی ثمر روحانی و جریان اعتدال با طرح این موضوع،در جهت خدشه به اصل «ممنوعیت مذاکره با آمریکا» بوده است.اما رهبر انقلاب در کمتر از یکسال بعد با صراحت پاسخ آن اظهارات را دادند. ایشان نیمه مهر ماه امسال و در دیدار فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران هدف طرح موضوع مذاکره از طرف جبهه استکبار را «نفوذ» دانستند. رهبر انقلاب عنوان کردند که ما با اصل مذاکره حتی با دشمن مخالف نیستیم اما برخلاف همهی کشور های اروپایی و غیره، با مذاکره با آمریکا مخالفیم.حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند:
«وقتی صحبت مذاکره میشود، میگویند آقا شما چرا با مذاکرهی با آمریکا مخالفت میکنید؟ خب امیرالمؤمنین هم مذاکره کرد با فلانکس، امام حسین هم مذاکره [کرد]. خب اینها نشاندهندهی سهلاندیشی است، نشاندهندهی نرسیدن به عمق مسئله است. اینجور نمیشود مسائل کشور را تحلیل کرد؛ با این نگاه عامیانه و سادهاندیشانه نمیشود به مصالح کشور رسید. اوّلاً امیرالمؤمنین که با زبیر یا امام حسین که با ابنسعد حرف میزند، او را نصیحت میکند؛ بحث مذاکرهی به معنای امروزی نیست؛ مذاکرهی امروزی یعنی معامله، یعنی یک چیزی بده، یک چیزی بگیر. امیرالمؤمنین با زبیر معامله میکرد که یک چیزی بده، یک چیزی بگیر؟ امام حسین با ابنسعد معامله میکرد که یک چیزی بده یا یک چیزی بگیر؟ [هدف] این بود؟
تاریخ را اینجور میفهمید؟ زندگی ائمّه را اینجور تحلیل میکنید؟
امام حسین رفت نهیب زد، نصیحت کرد، گفت از خدا بترس؛ امیرالمؤمنین زبیر را نصیحت کرد، خاطرهی زمان پیغمبر را یادش آورد، و گفت از خدا بترس؛ اتّفاقاً اثر هم کرد، زبیر خودش را از جنگ کنار کشید. امروز مذاکره به این معنا نیست؛ برای اینکه ما با آمریکا که شیطان بزرگ است، باید مذاکره کنیم یک عدّهای واقعاً با نگاه سهلاندیشانه و عوامانه و بدون فهمِ حقیقتِ حال مثال میآورند و در روزنامه مینویسند، در سایت مینویسند و در سخنرانی میگویند که چرا امیرالمؤمنین با زبیر مذاکره کرد، شما با آمریکا مذاکره نمیکنید؟ یعنی اینقدر اشتباه در فهم مسئله [وجود دارد]. این که حالا به این معنا مذاکره نبود.»
2. تغییر ایدئولوژیک روحانی در خصوص صلح امام حسن(ع)
حسن روحانی تابستان امسال نیز در جمع استانداران خود در خصوص صلح امام حسن(ع) با معاویه اظهاراتی بر زبان آورد. وی گفت:
«عمل امام حسن (ع) به ما نشان می دهد که در مقاطعی از دنیای اسلام، وحدت و مدارا در برابر افکار دیگران تا چه حد اهمیت دارد... به اعتقاد من نرمش قهرمانانه، سختتر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن، سبط اکبر پیامبر این قهرمانی و شجاعت را برگزید و انتخاب کرد. ما باید راه امام حسن را ادامه بدهیم.»
حسن روحانی همچنین در صفحه توییتر خود نوشت: «امام حسن به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.»
این اظهارات در حالی بیان شده است که روحانی سال 56 در مسجد حکیم اصفهان درباره صلح امام حسن طی یک سخنرانی گفته بود:
«در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد.»
3. از معرفی بین المللی اسلام رحمانی تا اقدام غیرانقلابی ظریف در دست دادن با اوباما
اگر چه طرح ناقص اسلام در قالب اسلام رحمانی از دوران اصلاحات شروع شد اما در این دولت یازدهم و توسط شخص حجت الاسلام روحانی نیز این مسئله بارها بازگو شد.روحانی امسال در همایش بین المللی وحدت اسلامی به تکرار دوباره این مفهوم پوچ آن هم برای شرکت کنندگان بین المللی این همایش اهتمام داشت. او کوشید تا اسلام رحمانی را سیره پیامبر اعظم معرفی کند:
توصیفات تاریخی اعتدالیون به اینجا ختم نمیشود. اظهارات روحانی در خصوص مدیر گزینی با ارائه آدرس غلط تاریخی اینبار با داستان انتصاب زیادبن ابیه در حکومت حضرت امیر(ع) کلید خورد روحانی در این باره گفت: