وی افزود: دشمن این 3 حوزه را نشانه گرفته است و اگر ما بخواهیم با آنها مقابله کنیم باید مدیریت جهادی داشته باشیم همانطور که در اوایل انقلاب و شروع جنگ تحمیلی همین مدیریت جهادی بود که توانست توطئههای دشمنان را خنثی کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور ما هزینههای زیادی از این بابت پرداخت کرده است و رخنههای فرهنگی فراوانی در این زمینه دیدهایم و در حوزه اقتصادی نیز شاهد خسارتهایی ناشی از جنگ و بعد از جنگ بودهایم به همین دلیل برخی جریانات نفوذی در سیستم اقتصادی کشور انحرافی عمل کردهاند و در برخی موارد ضربه زدهاند اما روند و جریان کلی مدیریت جهادی کلان توسط رهبر معظم انقلاب تنظیم شده بود.
زاهدی تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی به مدیرانی دانا، معتقد و آشنا به توطئههای دشمن نیازمندیم که این مدیران با برنامه و زمانبندی مشخص در تعیین اولویتهای کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنند و در آن مسیر گام بردارند.
زاهدی با اشاره به اینکه مدیران جهادی باید با تعیین اولویتها مسیر خود را مشخص کنند، گفت: روحیه جهادی داشتن یعنی آنکه کار را وظیفه خود بدانیم و این روحیه جهادی است که پارس جنوبی را پیش میبرد. برای چنین اقداماتی همت، تعهد و مدیریت جهادی لازم است تا با کار جهادی هدفمند دشمنشکن باشیم.
وی تصریح کرد: زمانی که ماهواره مصباح را در ایران ساختیم با مشکل مواجه بودیم اما اکنون تمام امکانات آن را خودمان میسازیم و جزو 6 کشور برتر در این ارتباط هستیم که همه تجهیزات مورد نیاز ماهواره در داخل کشور ساخته میشود که این امر خود حاصل روحیه جهادی و خودباوری و اعتماد به نفس مورد نظر است.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: مبارزه با فساد اقتصادی، شفافیت در اقدامات، مسئولیت و پاسخگویی و تعیین اولویتهای اقتصادی از ویژگیهای مدیران جهادی است و دستگاههای نظارتی هم باید انعطافپذیر باشند و با مدیران جهادی سختگیرانه برخورد نکنند تا جرات، خلاقیت و نوآوری لازم توسط آنها صورت بگیرد.
زاهدی با انتقاد از دولت در طرحهای کلان گفت: اگر ما خواهان اقتصاد دانشبنیان در کشور هستیم این امر بدون توجه به سیاستهای کلان امکانپذیر نیست. قرار بود در پایان برنامه پنجم بودجه پژوهشی کشور به 3 درصد برسد اما تا پایان سال گذشته این رقم به نیمدرصد نیز نرسید و باید بودجه پژوهشی را به سطحی که پیشبینی شده است برسانیم و در عین حال توجه داشته باشیم که خروجی این امر باید رافع نیازهای کشور در زمینههای مختلف باشد.
وی در پایان گفت: لزوم توجه به آمایش سرزمین در آموزش عالی باید مورد توجه قرار گیرد و رشتههای دانشگاهی کارآفرین و مهارتمحور را مورد توجه قرار دهیم تا دانشگاههایی مولد و اشتغالزا داشته باشیم.