خبرهای داغ:
سردار دهقانی در یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم همدان:

ایران با شجاعت از جبهه‌ مقاومت حمایت می‌کند

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز حضور ما در عراق، یمن و سوریه و هر جای دیگری که به نوعی درگیر مقابله و مقاومت در برابر نظام سلطه است مشهود است، گفت: ایران با شجاعت اعلام کرده که از این جبهه ها حمایت می کند
کد خبر: ۸۷۱۷۹۳۷
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسین دهقان شامگاه دوشنبه در بیست و پنجمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم همدان با بیان اینکه در آستانه ۵ مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد قرارداریم، گفت: پنجم مرداد سالروز حضور موثر و تعیین کننده فرزندان همدان در مقابله با تجاوز و جنگی است که با اهداف شیطانی توسط منافقین وحمایت و هدایت آمریکایی ها و رژیم بعثی شکل گرفت و مردم همدان در آن افتخاری بزرگ آفریدند.

وی با بیان اینکه مردم همدان با اهدای شهدای خود در این راه، توطئه ای بزرگ را در نطفه خفه کردند و فصل جدیدی را در تاریخ ملت ایران رقم زدند، گفت: همدان قبل از پیروزی انقلاب نیز در عرصه مبارزه با نظام ستم شاهی فعال بود و با حضور عالمان مجاهدی که در راس آنها شهید مدنی قرارداشت، مسیر مبارزه با نظام ستم شاهی را با افتخار طی کرده است.

*همدان، شهر علم و جهاد و اجتهاد

وزیر دفاع، همدان را شهری معرفی کرد که در آن علم و جهاد و اجتهاد و مجاهدت و شهادت موج می زند و گفت: در همدان تاریخ گرانسنگی از ایمان و اعتقاد و شرافت و بزرگواری موج می زند.

سردار دهقان با بیان اینکه این سرزمین دارای قداست است و هر گوشه ای از این سرزمین تاریخی را با خود همراه دارد، گفت: ملت ایران به این مردم بسیار ولایتمدار، متدین و پایبند به اصول و ارزش ها افتخار می کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در تاریخ ملت ما و در همین دوران این شایستگی و اعتلای مقام برای مردم همدان وجود دارد، گفت: مردم استان همدان بیش از 8 هزار جوان برومند را به عرصه دفاع از انقلاب و نظام و مقابله با یک تجاوز آشکار به عرصه و میدان فرستادند که آنها نیز توفیق دفاع و شهادت را نصیب خود کردند.

وی به وجود ۱۷ هزار جانباز و یک هزار آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس در استان همدان اشاره کرد و گفت: تاریخ این خطه، تاریخ پرافتخار و ارزشمندی است و این حضور و این تاریخ یک رسالت عظیم را رقم می زند.

*نقش رزمندگان همدان در مقابله با غائله کردستان

وزیر دفاع به ولایتمداری مردم استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه مردم استان همدان در شرایط و بحران های سخت و پیچیده که عوامل فتنه می توانستند فتنه انگیزی کنند هوشیار بودند، گفت: مردم استان همدان همواره با رعایت همه ارزش ها و پایبندی به همه اصول و با پیوند عمیق با اسلام و رهبری، در عرصه و حوزه های مختلف حضور داشتند و انقلابشان را حمایت و رهبری را اطلاعت کردند و سرمشقی برای سایرین بودند.

وی با بیان اینکه این سابقه درخشان انتظارات و توقعات جدی را به دنبال خود دارد، گفت: به طور طبیعی نقش آفرینی در ادامه مسیر نیز باید موید گذشته و برامده از این گذشته و همراه با مسئولیت و افتخار باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه آنچه که در ذهن ملت ما و مسئولان، از مردم غیور و متدین استان همدان نقش بسته پیشتازی، پیشگامی، مسئولیت پذیری، پذیرش خطر و پرداخت هزینه برای ارزش ها و اصول و مسیر عمومی حرکت انقلاب است، گفت: این مقوله ویژگی ممتازی برای مردم استان همدان است.

سردار دهقان با تاکید بر اینکه این ملت شایستگی ادامه این مسیر افتخار را به بهترین نحو ممکن دارد، گفت: امروز در کوچه کوچه شهرستان های استان همدان و در هر محله ای و هر صنفی و در هر طبقه ای از اجتماع، شهدا را حاضر می بینیم.

وی با بیان اینکه این حس که همه آحاد و طبقات و گروه های اجتماعی ما در مسیر انقلاب، نمایندگانی دارند که در بین آنها نورافشانی می کنند و پیام آور و پیامبر هستند در گذر از کوچه کوچه های همدان درک می شود، با اشاره به نقش رزمندگان همدان در مقابله با غائله کردستان گفت: این بچه‌های همدان بودند که با ورود بهنگام، شهید دادند، مقاومت کردند و یا بعد از آن نیز با حضور در یگان‌های مختلف با القای روحیه شجاعت و شهادت‌طلبی باعث ترویج روحیه جهادی و ایثارگری شدند.

*سردار همدانی نمونه ایستادگی مردم همدان

وزیر دفاع در ادامه از نقش سردار همدانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن سخن گفت و افزود: سردار همدانی سرباز تمام عیار ولایت بود و به عنوان فرزند این مرز و بوم در تمام ادوار و زمان های درگیری و مبارزه و جنگ حضور موثر و فعال داشت.

وی با بیان اینکه وی یک تجسم و عینیتی از تواضع، اخلاص، رفتار با کرامت، رعایت موازین اخلاقی و با ذهنی بسیار باز و تفکری راهبردی بود، گفت: وی با خطر پذیری همواره اولین فردی بود که در جایگاه سازمانی مربوطه قدم در میدان درگیری و مبارزه می گذاشت.

وزیر دفاع با بیان اینکه باید به حق سردار همدانی را برآمد و نمونه ایستادگی مردم همدان بدانیم، گفت: این شهید بزرگوار در نهایت برای دفاع از آل‌الله و حمایت از جریان مقاومت به دست رژیم صهیونیستی آدمکش به مقام شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه باید تاریخ را به تصویر کشید و نشان داد که چه حماسه هایی خلق و چه آثاری در این شجاعتها و جان فشانی ها ایجاد شده است، گفت: کسانی که در برگزاری برنامه های پاسداشت و گرامیداشت راه و نام شهدا تلاش می کنند فرهنگ شهادت را به نسل جوان منتقل می کنند.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدون هیچ کمی و کاستی با دوران دفاع مقدس آشنا شوند، گفت: باید آنچه که بر این ملت گذشته و نقشی که این مردم در آن عرصه و زمان ایفا کردند، بیان شود چراکه انتقال فرهنگ حیات بخش جهاد، دفاع، شهادت طلبی و آماده شدن برای پذیرش مسئولیت هر جایی که اقتضای زمان و مکان و شرایط است،لازم است.

*دشمن به دنبال ایران‌هراسی و اسلامهراسی است

سردار دهقان با بیان اینکه جوانان ما یک روز باید در عرصه دفاع حضور و با دشمن مقابله می کردند و به حق آنطور که شایسته بود نقش را ایفا کردند، گفت: اما پس از آن دوران و در این زمان و در زمان های آینده که دیگر جنگ سخت وجود ندارد نیز ملت ایران هیچگاه از شر دشمنان در امان نبوده و هیچگاه دشمنان از توطئه چینی، اقدام و برنامه ریزی علیه کشور غفلت و کوتاهی نکرده اند.

سردار دهقان با بیان اینکه دشمن از تلاش برای تبدیل کمترین مسئله به بزرگترین مسئله برای ایجاد فشار به ایران کوتاهی نکرده است، اظهار داشت: ایجاد اجماع جهانی علیه ایران اسلامی از دیگر اهداف دشمن بوده است.

وی خطاب به جمع با بیان اینکه آیا دشمن به بهانه واهی پرونده هسته‌ای و بستن اتهام بزرگ برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای ۱۰ سال تمام ملت و نظام را درگیر نکرد؟ آیا با اتکا به اطلاعات سازمان ملل و صاحبان قدرت وتو علیه ایران پروندهسازی نکرد؟ آیا برای بد جلوه دادن چهره اسلام گروهکهای تکفیری وحشی را ایجاد نکرد؟ گفت: برده‌گیری، برده‌فروشی، اسارت، کشتن، اهانت و سلب آزادی و حق حیات را از نتایج ایجاد گروهک‌های تکفیری است.

وی با بیان اینکه ایران در سایه شریعت اسلام و قرآن نظامی برپا کرده که ضمن متکی به آرا مردم تمام مبانی اسلامی و اخلاقی را رعایت می کند، گفت: دشمن با ایجاد این گروهک‌ها به دنبال ایجاد ایران‌هراسی و اسلامهراسی است تا راحت‌تر به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال حیات انسانها بر مبنای آزادی و استقلال و تأمین سعادت دنیا و آخرت شهروندان است، گفت: دشمن برای اینکه این نظام به یک الگو تبدیل نشود با ایجاد گروهک‌های تکفیری و ارائه چهره خشن از دین اسلام، درصدد اسلام‌هراسی و ایرانهراسی است.

سردار دهقان با بیان اینکه دشمن تلاش کرده که چهره اسلام را به جهانیان بر مبنای نگاه دلخواه خود معرفی کند اما در این مسیر، جمهوری اسلامی سد راه اوست، گفت: دشمن برای مقابله با این مقوله پروژه ایران هراسی ـ اسلام‌هراسی را در برنامه قرار داده است.

وی با بیان اینکه تمام این اقداماتی که انجام می دهند دال بر کینه ای است که به خاطر عدم موفقیت اقدامات قبلی ایجاد شده است، گفت: این روند ناشی از استیصال و ضعف و ناتوانی آنهاست.

*استکبار جهانی به استیصال و درماندگی دچار شده است

سردار دهقان با بیان اینکه دشمن تلاش می کند تا از طریق رسانه و تبلیغات و به سخره گرفتن بسیاری از ارزش ها و مبانی و عقاید و سست کردن آن در ذهن جوانان هستند تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی و جنگ نرم را گسترش دهد، گفت: این اقدامات دسیسه هایی است که نسل جوان ما با انقلاب و نظام اسلامی زاویه بگیرد و با مبانی اسلامی سر آشتی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا اجازه شکل گیری عناصر قدرتی که جامعه ما را به سطحی از قدرت و اقتدار می رساند ندهد، گفت: این عناصر قدرت شامل علم، دانش، فناوری، فرهنگ، اقتصاد و دفاع است.

وزیر دفاع با بیان اینکه نظام سلطه مایل نیست در این مسائل کشور به بلوغ برسد و در یک هم افزایی و تعامل با هم یک وضعیتی را شکل دهد که آنها تصور نکنند، گفت: اگر دشمنان با توان هسته ای ما مقابله کرده و مانع می شوند دلیل آن این است که چنین فاکتوری برای ایران قدرت تولید می کند.

وی با بیان اشاره به ترور دانشمندان هسته ای کشور، عنوان کرد: دشمنان می خواهند اجازه ندهند نهال هایی درون این ملت رشد کند که در سایه آنها بنشینیم و از میوه آنها بهره ببریم.
وزیر دفاع افزود: این اقدامات نشان می دهد که استکبار جهانی نتوانسته در اقدامات قبلی خود به نتیجه مورد نظر خود دست یابد، بنابراین به استیصال و درماندگی دچار شده است.

سردار دهقان در ادامه با تاکید بر اینکه باید زمینه های اقتصادی و بنیه های اقتصادی کشور را تقویت کنیم، گفت: ملت ایران هرگز زیر بار ذلت نمی رود.

* تنها راه مقابله با مشکلات وحدت و انجسام ملی است

وی با بیان اینکه امروز نظام سلطه چیزی جز اطاعت از ما نمی خواهد و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در مقابل زورگویان، سلطه طلبان و قدرتمنداران به ظاهر قدرتمند نباید سر تسلیم فرود آورد و باید ایستادگی کرد، گفت: ملت ایران در نقطه مقابل اهداف سلطه اراده کرده تا قدرتمند باشد و نه تنها در مقابل نظام سلطه سر تسلیم فرود نیاورد بلکه هر جایی و هر جریانی که در مقابل نظام سلطه بایستد و مقابله کند، ملت ایران با تمام توان در کنار او خواهد ایستاد.

وی با بیان اینکه امروز حضور ما در عراق، یمن و سوریه و هر جای دیگری که به نوعی درگیر مقابله و مقاومت در برابر نظام سلطه است مشهود است، گفت: ایران با شجاعت اعلام کرده که از این جبهه ها حمایت می کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ملت ما با فریاد بلند و با شجاعت و قدرت در برابر نظام سلطه می ایستد و از پرداخت هزینه ها نگرانی ندارد، گفت: امروز همه دولتمردان و آحاد ملت وظیفه داریم که در راستای افزودن قدرت ملی و ابعاد قدرت ملی جهادگونه تلاش کنیم و با تبعیت از رهبری و توجه به تمامی هشدارها و خطوط قرمز نظام، مسیر عزت را طی کنیم.

وی با طرح این سئوال که ما امروز به چه چیزی نیاز داریم و در شرایط فعلی چه باید بکنیم؟ گفت: اگر با انصاف و عقلانیت و خرد ورزی به مسائل نگاه کنیم می بینیم که جامعه نیازمند وحدت و انسجام است.

وزیر دفاع با بیان اینکه در شرایطی که پیرامون کشور وجود دارد و مشکلاتی که درون جامعه با آن روبرو هستیم تنها راه مقابله با مشکلات وحدت و انجسام ملی است، گفت: ملت ما یک ملت واحد و کشور ما منسجم و یک پارچه است و تمامی اقوام و آحاد مردم زیر چتر ولایت هستند و تنها راه موفقیت آنها چسبیدن به حبل الهی است تا وحدت خود را حفظ کنند.

*دشمنان به دنبال رخنه و نفوذند

وی با بیان اینکه باید دشمن را شناخت و تحلیل اوضاع را عمیق و جریان ها را ریشه یابی کرد، گفت: باید حضوری موثر و آگاهانه در عرصه ها داشت چراکه این حضور حرکت انقلاب را بیمه و امنیت ملی را تامین می کند

وزیر دفاع با بیان اینکه اگر امنیت ملی عنصری باشد که جامعه ما را حول خود جمع می کند گروه و حزب معنایی ندارد و چیزی فراتر از جریان فکری و گروه بر افکار و رفتار ما حاکم خواهد بود، گفت: نباید جامعه ما افراد یا گروه ها را از مسیر عزت ملی و عمومی خارج کند.

وی با بیان اینکه باید از همه عناصر و ارکان نظام با تمام توان دفاع کنیم و گردن به قانون بگذاریم و اجازه دهیم نظم در سایه قانون حاکم باشد و امکان توسعه کشور فراهم شود، گفت: همه ما باید به ارزش های مطلوب جامعه با تمام تواضع گردن بگذاریم و کرنش کنیم.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه حق این است که از مجلس تمام قد دفاع کنیم چراکه اگر همه ارکان قدرت را محترم بشماریم می توانیم کار کنیم، گفت: اگر نوعی درگیری و تنش به وجود آید همدیگر را مستهلک کرده و توان ما تحلیل می رود و قدرت بازی در عرصه های جهانی را کاهش می دهد

وی با بیان اینکه هر گونه اختلاف و شکاف در درون نقطه طمعی برای سرمایه گذاران دیگر است، گفت: دشمنان به دنبال رخنه و نفوذند و ساده اندیشی است اگر فکر کنیم دشمن از ما غافل است و شکاف، سوتفاهم، بدبینی و ظن گمان را ترویج نمی کند.

*باید دولت را تقویت کنیم تا توان ملی افزایش یابد

وزیر دفاع در ادامه ایران را تنها نظامی دانست که همواره «نه»بزرگ به خواسته‌های دشمن گفته است، اظهار داشت: طبیعی است که دشمن نیز به انحای مختلف درصدد ضربه و آسیب به نظام ما باشد.

وی بالا بردن آستانه تحمل را نیز مولفه دیگری برای افتادن در مسیر توسعه بیشتر دانست و عنوان کرد: باید دولت را تقویت کنیم تا توان ملی افزایش یابد و بتوانیم در برابر دشمنان ایستادگی کنیم.

سردار دهقان با بیان اینکه اگر توانستیم با خطوط قرمز و حدودی که مقام معظم رهبری تعیین کرده و اولویت‌های که تبیین کرده‌اند، خود را همراه کنیم شاخص مشخص میشود، گفت: به هر میزان که نتوانیم خود را با این دو مولفه تطبیق دهیم با نظام و رهبری زوایه پیدا می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حق نداریم جلوتر از رهبری حرکت کرده و بلندتر از رهبری فریاد بزنیم، اظهار داشت: رهبری تمام فرمایشات خود را مستقیم مطرح می‌کنند و همه مباحث مطروحه از سوی ایشان نیز شفاف و گویا است.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، آنجا که لازم باشد فریاد می‌زنند، و آنجا که نیاز باشد تذکر میدهند، گفت: در جریان مذاکرات بنده مسئول مذاکرات در بخش PMD بودم اما فردی به بنده گفت که «نظر رهبری در این خصوص فلان مبحث است» در حالی که مقام معظم رهبری نیازی به انعکاس مطالب با واسطه ندارند و به نظر من این رفتارها درست نیست.

*اقتصاد مقاومتی را عینیت ببخشیم

سردار دهقان با بیان اینکه باید همت کنیم و اقتصاد مقاومتی را عینیت ببخشیم و وحدت دولت و قوای سه گانه و ملت در قالب این شعار عملی شود، گفت: اگر توانستیم با خطوط قرمز و حدودی که رهبری تعیین کرده و اولویتهای که تبیین می کند خود را همراه کنیم شاخص مشخص می شود.

وی با بیان اینکه کسی که خود را مسئول می داند از خود سلب مسئولیت نمی کند، گفت: هیچ گاه در طول زمان دنبال سلاح هسته ای نبودیم و برای این کار هیچ گاه اقدامی انجام ندادیم.

وزیر دفاع ادامه داد: با وجودی که هیچ گونه محدودیت دانشی و فناورانه برای رفتن به این سمت و سو نداریم ولی چون رهبری فتوا بر تحریم سلاح هسته‌ای داده اند، کوچکترین تمایلی به ساخت این سلاح در کشور نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه تمام فرآیند غنی سازی را فرزندان ملت با بیداری کشیدن های شبانه روزی و تحمل سختی ها کسب کردند، گفت: کشتار مردم بیگناه در دکترین دفاعی و راهبردی نظامی جمهوری اسلامی جایی ندارد.

سردار دهقان ادامه داد: طبق ماده ۴ معاهده NPT همه کشورها حق استفاده از فناوری هسته‌ای صلحآمیز را دارند، اما دشمن ما را از این حق طبیعی محروم کرد.

وی افزود: البته جوانان و دانشمندان ما بیکار ننشستند و با تلاش و جهاد، به صورت بومی این فناوری را تولید و توسعه دادند تا حدی که به غنی‌سازی دست پیدا کردند.

*قرن قلدرمآبی تمام شده است

وزیر دفاع با اشاره به پرونده‏سازی منافقین و رژیم صهیونیستی علیه فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران اظهار داشت: ما بدون توجه به فشار دنیا و ناراحتی کشورهایی چون عربستان به فعالیتهای خود ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه دشمن ایران را ذیل بند ۷ منشور سازمان ملل برد تا ایران را یک تهدید جهانی معرفی کند، اظهار داشت: آمریکا تمام کشورها را علیه ایران بسیج کرد به طوری که برخی از کشورها نیز داوطلبانه علیه ایران وارد عمل شدند.

سردار دهقان به صدور ۶ قطعنامه علیه کشور ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا چنان نهادسازی کرده بود که با سیستم نظارتی، مانع از ارتباط‌گیری و مراوده کشورها با ایران شود به طوری که وزیر خزانه‌داری آمریکا به تمام کشورها سرک می‌کشید و از آنها گزارش می‌گرفت.

وی با بیان اینکه کشور همراه با ایران با سخت‌ترین فشار از سوی آمریکا مواجه می‌شد، اظهار داشت: از آن جا که قرن قلدرمآبی و پذیرش آن تمام شده است، ملت ما در برابر این زیادهخواهی ایستاد.

وزیر دفاع با اشاره به نامه شخص اوباما به رهبری مبنی بر انجام مذاکره برای رفع مشکلات اظهار داشت: رهبری، دولت و تیم مذاکره‌کننده از همان روز اول مذاکره اعلام کردند که فقط در مورد فعالیت‌های هسته‌ای مذاکره خواهد شد ولاغیر.

*به دنبال همکاری و همراهی با آمریکا نیستیم

وی با بیان اینکه دشمن هنوز هم التماس میکند که مباحثی چون بحث سوریه و همکاری در صلح خاورمیانه به مذاکره گذاشته شود اما این اتفاق رخ نداده و نخواهد افتاد، گفت: هر اقدامی انجام می‌دهیم که جلوی کشتار را در منطقه بگیریم و این وظیفه ماست ولی به دنبال همکاری و همراهی با آمریکا نیستیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس در این کشور شهامت و جرأت این را ندارد که خلاف خواسته جامعه اقدامی کند، عنوان کرد: رهبری به هیچ کس در هیچ جایگاه و مقامی اجازه نمی‌دهد از خطوط قرمز عدول کند و عزت ما در تجلی همین رفتار است.

وزیر دفاع با بیان اینکه در برجام هر چه پذیرفته شده با نظر نظام بوده و کسی جرأت اینکه کار مخفیانه و زیرزیرکی بکند را ندارد و این اتفاق نیز رخ نداده است، به مدرکسازیهای غرب علیه فعالیتهای صلحآمیز هستهای ایران اشاره کرد و گفت: اگر در مذاکرات هستهای چیزی به دست نیاورده باشیم اما ثابت کرده باشیم آمریکا دغل کار و حیله‌گر است، برد با ماست.

وی با بیان اینکه اجماع آمریکا علیه ایران شکست خورده است، عنوان کرد: در هیچ شرایطی نقض برجام نخواهیم کرد و این اعلام رسمی رهبری نیز است.

وزیر دفاع با بیان اینکه این فرمایش بدان معناست که ما برجام را پذیرفته‌ایم و حول محور وفای عهد، بر اجرای آن باقی می‌مانیم مگر اینکه طرف مقابل نقض برجام کند که در آن صورت ما آن را به آتش میکشیم، گفت: اجرای برجام دشواریها و مشکلات جدی دارد چراکه یک سری واژگان حقوقی در برجام وجود دارد که شاید هر کس برداشت خود را از آن دارد.

*اجازه انهدام زیرساخت هسته‌ای به کسی داده نشد

وزیر دفاع با بیان اینکه بر برجام پایبند هستیم ولی اجازه نمی‌دهیم بدخواهان مردم در موضع طرفداری مسائلی را مطرح کنند که اصل موضوع زیر سئوال برود، گفت: ارتباط ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است.

وی با بیان تاکید بر اینکه آنچه رهبری می گویند مصلحت این ملت و نظام است، گفت: حق غنیسازی ایران به رسمیت شناخته شده و در حال حاضر رسماً به باشگاه هسته‌ای دنیا ورود پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه اجازه انهدام زیرساخت هسته‌ای به کسی داده نشد و اجازه محدودیت برای فرآیند تحقیق و توسعه را نیز ندادیم و امروز مازاد آب سنگین خود را به کشورهای دیگر می‌فروشیم که این یک موفقیت است، گفت: تحریم‌های هستهای برداشته شده است.

وی با بیان اینکه با برجام جلوی افسارگسیختگی آمریکا به اروپا گرفته شده و آنها نیز خوشحال هستند، افزود: لابی صهیونیست در آمریکا تلاش میکند تا برجام اجرایی نشود چراکه اگر برجام نبود هر ۶ ماه یک بار از فروش ۲۰ درصد نفت ما جلوگیری میشد.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار